Mijn ervaring met motorcorner.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

RianneZoet

Rookie
16 okt 2009
4
0
Voorhout (Zuid Holland)
Voor antwoorden zie tussen je mail.

Met vriendelijke groeten,

Service MotorCorner

MotorCorner
De Gruisdonk 3
5928 RT Venlo
Email: info@motorcorner.nl
Site: www.motorcorner.nl

Van: rianne zoet [mailto:rianne_zoet@hotmail.com]
Verzonden: dinsdag 27 maart 2012 9:26
Aan: service@motorcorner.nl
Onderwerp: RE: Bestelling 18321 MotorCorner

Beste ??
MC: .........

In dit geval wordt ik weer niet op een correcte wijze te woord gestaan. Mijn vragen blijven onbeantwoord en ik heb MotorCorner de gelegenheid gegeven om een oplossing te vinden.
MC: Is uw mening die wij niet delen.

Nu begrijp ik er helemaal niets meer van?
MC: Zou kunnen, dat kunnen wij niet inschatten.
U geeft aan een deel in te houden maar u heeft het pakketje nog niet retour ontvangen?
MC: Wij hebben aangegeven wat onze werkwijze is op het moment dat wij het pakket retour ontvangen als het bewust wordt geweigerd.

Ik zal lang het desbetreffende punt gaat om deze alsnog op te halen en deze retour te zenden zodat ik het volledige bedrag gerestitueerd krijg. Dan wordt het wel op een correcte manier afgehandeld neem ik aan?
MC: Correct.

Met vriendelijke groet,

Rianne Zoet
From: service@motorcorner.nl
To: rianne_zoet@hotmail.com
Subject: RE: Bestelling 18321 MotorCorner
Date: Tue, 27 Mar 2012 08:56:30 +0200

Hallo Rianne,

Hier gaan wij op deze wijze niet uitkomen. Mocht je van mening zijn dat wij onrechtmatig handelen, dan zijn er voldoende manieren om dit juridisch te toetsen.

Betreffende de zending zelf: voor zover wij kunnen nagaan, ligt deze nog steeds op het afhaalpunt:
Fitsen Warenhuis
Herenstraat 81
Voorhout

Wij hebben deze in elk geval nog niet retour ontvangen van GLS.

Met vriendelijke groeten,

Service MotorCorner

MotorCorner
De Gruisdonk 3
5928 RT Venlo
Email: info@motorcorner.nl
Site: www.motorcorner.nl

Van: rianne zoet [mailto:rianne_zoet@hotmail.com]
Verzonden: maandag 26 maart 2012 19:06
Aan: service@motorcorner.nl
Onderwerp: RE: Bestelling 18321 MotorCorner

Beste ...................,

Dan nog ben ik het niet met u reactie eens.

U bent op de hoogte dat het Burgerlijk Wetboek altijd leidend is? dat deze altijd boven alle voorwaarden staat?

Eventuele administratiekosten mogen ook niet berekend en al helemaal niet in een optie termijn: De verkoper mag geen (administratie)kosten in rekening brengen voor het beëindigen van de overeenkomst of andere eisen stellen. Hij mag bijvoorbeeld niet eisen dat je een goede reden moet noemen voor het terugsturen.

De bestelling is 21 februari gemaakt, deze zou iets langer op zich laten wachten vanwege de Motorbeurs. Dit is ook begrijpelijk. Zelf ben ik nog langs de stand gelopen maar helaas hadden jullie het onderdeel niet bij jullie. Het pakketje is 2 maart afgeleverd, 1.5 week later...

Wat ik telefonisch al aan een collega heb uitgelegd, 2 maart 2012 (na het niet thuis bericht en na het telefoongesprek met GLS) is dat ik de bestelling voor zondag 4 maart nodig had. De rede hiervoor was dat mijn oude motor, waar het pakketje voor nodig is, verkocht en meegenomen zou worden. Voor die tijd zou ik de motor op-en top afleveren. Dit heb ik uitgelegd aan een mannelijke collega welke mij geen andere oplossing kon bieden dan wachten tot dinsdag 6 maart. In dit geval heb ik jullie de kans gegeven om een oplossing te zoeken. Dat de levertijd 1.5 week duurt, heb ik geen invloed op. Overigens vond ik hem erg onvriendelijk aangezien mensen aan de balie, in zijn ogen, meer prioriteit hadden. Deze mannelijke collega heeft dit letterlijk tegen mij aan de telefoon gemeld!

In uw email heeft u nog niet gereageerd op het feit dat u geen volledige informatie verschaft aan consumenten.

Als GLS ook het pakketje aan de buren zou kunnen geven, waarom hebben zij dat dan niet gedaan?

Nogmaals verzoek ik u, alsnog de extra kosten over te maken en anders het pakketje nogmaals toe te sturen.

Met vriendelijke groet,

Rianne Zoet

From: service@motorcorner.nl
To: rianne_zoet@hotmail.com
Subject: RE: Bestelling 18321 MotorCorner
Date: Sun, 25 Mar 2012 20:30:00 +0200

Hallo Rianne,


Normaal hoeft de persoon zelf niet aanwezig te zijn, maar zal er iemand (mag ook de buren, je werk) aanwezig moeten zijn om een pakket in ontvangst te nemen, omdat ervoor getekend moet worden voor ontvangst. Dit heeft ermee te maken dat GLS moet kunnen aantonen dat ze een pakket hebben afgeleverd (als een klant aangeeft een pakket niet te hebben ontvangen, dan kan dit hiermee achterhaald worden of dit inderdaad zo is).

Betreffende de verzendkosten is het juist dat deze ook moeten worden gerestitueerd. Dit geldt ook in dit geval en doen wij dus ook. Echter wij mogen wel (conform de wettelijke kaders) kosten in rekening brengen die direct verband houden met het retour nemen van een product (behandelingskosten). Dit is zoals dit door ons is aangegeven in onze reactie. Deze behandelkosten zijn in beginsel van gelijke grootte als de verzendkosten (zie ook onze voorwaarden). Bij normale retouren waarbij een klant aangeeft dat het product niet voldoet e.d. brengen wij deze behandelkosten van retouren NIET in rekening. Echter in dit geval wordt er bewust een zending geweigerd/niet afgehaald zonder een poging om dit samen met MotorCorner/GLS op te lossen (anders hadden we voor 5-3-2012 al bericht van je gehad en niet pas op 16-03-2012). In een dergelijk geval maken wij wel van deze mogelijkheid gebruik.

Voor de opmerking dat MotorCorner in deze niet rechtsgeldig zou handelen, verwijzen wij naar dezelfde websites die je aanhaalt alwaar dit ook daar staat beschreven.


Met vriendelijke groeten,

......................................

MotorCorner
De Gruisdonk 3
5928 RT Venlo
Email: info@motorcorner.nl
Site: www.motorcorner.nl

Van: rianne zoet [mailto:rianne_zoet@hotmail.com]
Verzonden: zondag 25 maart 2012 11:51
Aan: service@motorcorner.nl
CC: rianne_zoet@hotmail.com
Onderwerp: RE: Bestelling 18321 MotorCorner
Urgentie: Hoog

Beste,

Nadat ik het "niet thuis bericht" had ontvangen, heb ik direct contact opgenomen met GLS. Zij vertelde mij dat ongeacht de maat van het pakketje, de persoon aanwezig dient te zijn. Het lijkt mij verstandig om dit eerst met GLS te verriveren. Het is voor mij mogelijk om een telefoonrekening toe te sturen waar Eur. 1.- berekend wordt door GLS voor het telefonische contacteren. Tevens het ik daarna een werknemer gesproken van MotorCorner die mij dit bevestigde en geen andere oplossing kon bieden.

Wat ik verder erg vreemd vind, is dat als een onderdeel niet naar wens is, dit terug gestuurd kan worden. De gehele kosten INCLUSIEF verzendkosten worden dan gerestitueerd.

Aangezien u niet rechtsgeldig bezig bent, verwijs ik graag naar de volgende site: http://www.consumentenbond.nl/jurid...-via-internet-telefoon-huis/kopen-op-afstand/

Van ‘koop op afstand’ is sprake als je een product koopt via internet, via een catalogus, via televisie, via de telefoon, een bestelbon of fax. Het gaat dus om situaties waarbij je geen persoonlijk contact hebt met de verkoper, zoals je dat wel hebt bij aankoop van een product in de winkel of aan de deur.

Bij koop op afstand heb je daarom een aantal extra rechten, zoals het recht van retour. Je hebt het product immers niet voor de aankoop kunnen zien. De regels voor koop op afstand gelden zowel voor producten als diensten, zoals bijvoorbeeld een online-taalcursus.

Daarnaast gelden de normale wettelijke regels van consumentenkoop. De verkoper hoort je een goed (deugdelijk) product te leveren. Deze heb ik nooit ontvangen.

Wat zijn mijn rechten?
· Bij een aankoop op afstand heb je - op de hieronder genoemde uitzonderingen na - altijd een wettelijke bedenktijd van 7 dagen. Binnen deze periode mag je het product zonder opgave van reden terugsturen.
· De bedenktijd gaat in op de dag nadat het product bij je is afgeleverd. Bij dienstverlening gaat de termijn in op de dag van het sluiten van de overeenkomst.
· Als de verkoper niet voldoet aan zijn informatieplicht (u dient aanwezig te zijn bij aanname van pakketje)- zoals het geven van informatie over de wettelijke bedenktijd - is de bedenktijd 3 maanden. Deze informatie moet de verkoper bij het afgeleverde product geven, het is dus niet voldoende als hij dit op zijn website vermeldt.
· Je kunt alleen aanspraak maken op de bedenktijd als je het product ongebruikt, onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking kunt teruggeven of -sturen. Je mag het product wel uit de verpakking halen om het te bekijken. Bij cd's, dvd's en video's mag je echter niet de verzegeling verbreken. Kleding mag je passen, maar je moet er wel netjes mee omgaan. niet van toepassing
· Als je gebruik maakt van je recht op retour, heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, inclusief de verzendkosten.
· De verkoper mag geen (administratie)kosten in rekening brengen voor het beëindigen van de overeenkomst of andere eisen stellen. Hij mag bijvoorbeeld niet eisen dat je een goede reden moet noemen voor het terugsturen.
· De verkoper moet uiterlijk 30 dagen na beëindiging (ontbinding) van de overeenkomst het al (aan)betaalde bedrag terugstorten.
· De maximale wettelijke levertermijn bij een koop op afstand is 30 dagen. Deze termijn gaat in op de dag nadat je de overeenkomst hebt gesloten.
· Als beide partijen akkoord gaan, kan een afwijkende levertermijn worden vastgesteld.
· Op het moment dat de wettelijke levertermijn van 30 dagen wordt overschreden heb je het recht om de overeenkomst direct te beëindigen (ontbinden). Je hoeft de verkoper dan geen extra termijn te geven om alsnog te leveren.
· Als het product (tijdelijk) niet leverbaar is, moet de verkoper je hiervan op de hoogte stellen.
· Als de verkoper iets anders stuurt dan wat je besteld hebt - bijvoorbeeld een ander type of een soortgelijk product van een ander merk - en je wilt dat niet hebben, kun je dit binnen de retourtermijn terugsturen. In dat geval zijn de verzendkosten voor het terugsturen zijn voor rekening van de verkoper.
· Volgens de 'Wet koop op afstand' is het niet toegestaan dat je meer dan 50% van het aankoopbedrag moet aanbetalen. Helaas trekken veel webwinkels zich daar niets van aan. In principe hoeft dat niet tot problemen te leiden, maar het risico bestaat dat je na betaling niets geleverd krijgt. En zie dan maar weer je geld terug te krijgen. Calculeer dit risico dus in als je iets aanbetaalt bij een (voor jou niet bekende) webwinkel.
· Wie in een Europese webwinkel iets koopt, heeft met vrijwel dezelfde regels te maken als die in Nederland gelden voor koop op afstand. Dat komt omdat de 'Wet koop op afstand' een uitvloeisel is van een Europese richtlijn, die in de hele Europese Unie geldt. Wel kunnen de verzendkosten hoger zijn dan in Nederland.
Klachten over een koop op afstand binnen de EU kun je melden aan hetEuropees Consumenten Centrum.

Het lijkt mij dan ook meer dan logisch om tevens de verzendkosten te restitueren.

Met vriendelijke groet,

Rianne Zoet

From: service@motorcorner.nl
To: rianne_zoet@hotmail.com
Subject: RE: Bestelling 18321 MotorCorner
Date: Sat, 24 Mar 2012 17:13:58 +0100

Beste Rianne,


Het pakket moet ook in de brievenbus gedeponeerd kunnen worden. Als dit ter grootte is van een normale brievenbus, zal daar een doosje niet doorheen kunnen. Normaal kun je contact opnemen met GLS om opnieuw een afspraak te maken of bijvoorbeeld bij de buren te laten afgeven. We hebben helaas niet de kans gekregen om dit goed op te lossen, dus wij zullen bij retour ontvangst wel de behandelkosten van de retourname in rekening brengen die in beginsel net zo groot is als de verzendkosten.


Met vriendelijke groeten,

Service MotorCorner

MotorCorner
De Gruisdonk 3
5928 RT Venlo
Email: info@motorcorner.nl
Site: www.motorcorner.nl

Van: rianne zoet [mailto:rianne_zoet@hotmail.com]
Verzonden: zaterdag 24 maart 2012 16:17
Aan: service@motorcorner.nl
CC: rianne_zoet@hotmail.com
Onderwerp: RE: Bestelling 18321 MotorCorner
Urgentie: Hoog

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze wil ik u informeren dat ik geen gebruik gemaakt van het pakketje.

Er is mij bij bestellen niet geïnformeerd dat ik daadwerkelijk aanwezig dien te zijn om het pakketje in ontvangst te nemen.
Dit is blijkbaar een eis van GLS, ook al is er bij bestelling doorgegeven: b.g.g. deponeren in de brievenbus.
In mijn geval is online bestellen dan zinloos.
Omdat het pakketje niet binnen 5 werkdagen is opgehaald bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt, is dit weer terug gestuurd en is het weer in het bezit van MotorCorner.

Helaas kon de opzegging niet telefonisch doorgegeven worden. Bij deze wil ik vragen om het bedrag terug te storten op mijn rekening.

Alvast bedankt voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,
Rianne Zoet

Date: Thu, 1 Mar 2012 09:21:02 +0100
To: rianne_zoet@hotmail.com
From: service@motorcorner.nl
Subject: Bestelling 18321 MotorCorner

Je bestelling op MotorCorner is afgerond.

Indien gekozen is om de bestelling te laten toezenden, geschiedt de levering normaal binnen 24 uur nadat je hiervan per e-mail de Track&Trace code hebt ontvangen (rekening houden met alleen bezorging werkdagen). Mocht iets niet in orde zijn met de bezorging, stuur dan een reactie naar ons MET Track&Trace code met de klacht. Wij zullen dan een nader onderzoek starten. MotorCorner blijft verantwoordelijk totdat je de bestelling is afgeleverd.

In de bijlage tref je de factuur aan behorende bij de levering. We hopen dat alles naar wens is verlopen en wellicht dat we je een volgende keer weer mogen helpen!


Met vriendelijke groet,

Klantenservice
MotorCorner

Internet: www.MotorCorner.nl
E-mail: info@MotorCorner.nl
KvK-nr: 12027156
BTW-nr: NL008924661B02
Bank: 57.94.16.291
 
Ik zie een combinatie van falen. 3 weken later pas reageren, pakketje weigeren aan te nemen, GLS als bezorgdienst gebruiken en motorcorner die (niet onbegrijpelijk) niet erg hard coulant probeert te zijn. Ik kom tot de conclusie dat dit topic helemaal niks zegt over MotorCorner. Ik zou er nog steeds niks bestellen want een bedrijf dat GLS als bezorgdienst gebruikt :')
 
Leuk :') is het al vrijdag?

huilie.gif
 
Laatst bewerkt:
Ik zie een combinatie van falen. 3 weken later pas reageren, pakketje weigeren aan te nemen, GLS als bezorgdienst gebruiken en motorcorner die (niet onbegrijpelijk) niet erg hard coulant probeert te zijn. Ik kom tot de conclusie dat dit topic helemaal niks zegt over MotorCorner. Ik zou er nog steeds niks bestellen want een bedrijf dat GLS als bezorgdienst gebruikt :')

:^

Dat doe ik dus ook niet. Als een bedrijf via GLS levert dan bestel ik daar niet. Er is gewoon 50% kans dat je pakketje beschadigd is, te laat toekomt, verloren gaat ...
 
Faal.

Zo ga je toch ook niet overleggen als je iets wilt. Typische lastige klant.
Heb mijn ketting daar besteld. Prima ontvangen en vlot antwoord toen ik een vraag had.

Moest er even op wachten maar dat stond ook op de site.

Goede ervaring ermee dus.
 
Volgens mij erg kort door de bocht om Motor Corner hier de schuld van te geven en vervolgens maar op een forum roepen dat het bagger is. Het is naar mijn idee erg raar dat een bedrijf op zou moeten draaien voor kosten veroorzaakt door de koper. Immers het pakketje ligt gewoon klaar bij het afhaalpunt. Als je als koper er vervolgens voor kiest om het maar niet op te halen is het niet meer dan redelijk dat je behandelingskosten dient te betalen lijkt mij.

Het is wat anders als het product niet deugdelijk blijkt of niet naar wens is. En dit onderscheid maakt Motor Corner volgens mij keurig.
 
Laatst bewerkt:
Toch vreemd want er staat een postNL logo aan de linker kant van die website. Bij 'wie zijn wij' staat dan weer dat ze GLS gebruiken om te bezorgen. We geven de TS maar het voordeel van de twijfel, zij dacht vast dat het pakje bezorgd zou worden door postNL en niet door leden van de jostiband die een carriereswitch hebben gemaakt.
 
Ik zie een combinatie van falen. 3 weken later pas reageren, pakketje weigeren aan te nemen, GLS als bezorgdienst gebruiken en motorcorner die (niet onbegrijpelijk) niet erg hard coulant probeert te zijn. Ik kom tot de conclusie dat dit topic helemaal niks zegt over MotorCorner. Ik zou er nog steeds niks bestellen want een bedrijf dat GLS als bezorgdienst gebruikt :')

En in de tweede mail al in een onwijs belerende escalatiemodus overschakelen is ook niet bepaald slim als je iets wilt bereiken. :')
 
Het lijkt wel een tweakers.net topicstarter. Niet even bellen maar lekker autistisch blijven mailen en beter weten _O-
 
Ik heb overigens bij PostNL ook vaak genoeg meegemaakt dat ze een pakketje niet bij de buren dropten, maar op het ophaalpunt, dus dat is niet uniek voor GLS. Los van eventuele kwaliteit van dienstverlening zullen we maar zeggen.
 
Beste Ria Zoet,
Wat wil je hier nu eigenlijk helemaal mee bereiken.
Welk doel treft het om je ongerief te uiten door persoonlijke correspondentie algemeen leesbaar op internet neer te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Beste Ria Zoet,
Wat wil je hier nu eigenlijk helemaal mee bereiken.
Welk doel treft het om je ongerief te uiten door persoonlijke correspondentie algemeen leesbaar op internet neer te zetten.
Rick, ben je ziek dat je zo netjes praat??? :? Ben ik niet van je gewend :P
 
Prima ervaring met MotorCorner. Bovendien: 4 berichten gedurende je hele "MF lidmaatschap" waaronder dit huiltopic.

Mag van mij worden gesloten.
 
Ik krijg lichtelijk het vermoeden dat jij niet zo een fan bent van de firma GLS en haar verleende diensten :+

Ik ben geen fan van GLS, ik ben daar niks van, zulke bedrijven moet je gewoon negeren en op internet grappen over maken, dan gaan ze vanzelf weg :+
Als je een beetje googled op problemen bij GLS vallen de ballen uit je broek van verbazing. Helemaal als ik dan zie dat een bedrijf als Fed-Ex mijn pakketje oppikt in St. Petersburg (Amerika ja) en vervolgens binnen 48 uur, 7500kM verderop aflevert in een klein dorpje in Nederland, terwijl GLS het al moeilijk vind om 50 kilometer binnen dezelfde tijd binnen Nederland te overbruggen.
 
Ik ben geen fan van GLS, ik ben daar niks van, zulke bedrijven moet je gewoon negeren en op internet grappen over maken, dan gaan ze vanzelf weg :+
Als je een beetje googled op problemen bij GLS vallen de ballen uit je broek van verbazing. Helemaal als ik dan zie dat een bedrijf als Fed-Ex mijn pakketje oppikt in St. Petersburg (Amerika ja) en vervolgens binnen 48 uur, 7500kM verderop aflevert in een klein dorpje in Nederland, terwijl GLS het al moeilijk vind om 50 kilometer binnen dezelfde tijd binnen Nederland te overbruggen.
Idd, en als zo'n busje aankomt rijden weet je al helemaal niet wat je ziet :N Vol met deuken butsen, zelfs al met loshangende bumpers gezien, lekker representatief
facepalm.png
 
Ik heb overigens bij PostNL ook vaak genoeg meegemaakt dat ze een pakketje niet bij de buren dropten, maar op het ophaalpunt, dus dat is niet uniek voor GLS. Los van eventuele kwaliteit van dienstverlening zullen we maar zeggen.

Geen enkele bezorgdienst werkt foutloos, dat kan ook niet. Alleen staat de manier waarop het bedrijf postNL is ingericht toe dat er een betere service kan worden verleend. Bijvoorbeeld, de pakjesman van posNL weet dat hij als er iemand niet thuis is in de straat van mijn oma, al die onbezorgde pakjes bij mijn oma af kan geven. Kaartje in de bus en 's avonds haalt iedereen daar zijn pakketje weer op. Dat soort dingen zal je bij GLS nooit aantreffen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan