Mijn ervaring met Willems Custommotorcycles

Sluwevos

Rookie
11 mei 2016
27
0
Graag deel ik mijn ervaringen van ''Willems Custommotorcycles'' met jullie.
in december heb ik op Facebook een oproep geplaats in de groep ''motoren te koop''.
''Willems Customsmotorcycles'' uit Zevenaar reageerde hier op met een VT600 uit 92 die in de verbouwing was.

Ik had hier interesse in en heb een afspraak gemaakt. de motor was nog niet af, maar zou wanneer ik hem kocht ''tip top'' in orde zijn.. ik ben na een bezichtiging en goede afspraken gemaakt te hebben over de aflevering, akkoord gegaan (waaronder het monteren van een voorrem/remhendel), en heb een aanbetaling gedaan.

6 weken later kreeg ik via FB een bericht dat mijn motor klaar was om op te halen..
hij vertelde mij erbij dat er nieuwe remblokken op zaten en dat de voorrem nog wat in geremd worden..

toen ik thuis kwam ben ik een kleine 20min gaan rijden, vervolgens heb ik de motor in de schuur gezet. de volgende dag zag ik dat hij olie had gelekt, nouja, kan gebeuren, ik contact opgenomen met Willems Custommotorcycles en die kon mij vertellen dat het waarschijnlijk de klepdeksel pakking was. ik heb aangegeven dit zelf op te kunnen lossen en heb afgesproken dat hij mij een nieuwe pakking zal toesturen.

ik heb de VT naar mijn oom gebracht omdat hij een mooie werkplaats heeft.
Ik had de pakking toch maar even opgehaald bij Willems Custommotorcycles zodat wij meteen konden beginnen. eenmaal begonnen kwamen wij er achter dat de hele klepdeksel pakking was afgekit. nadat dit eindelijk allemaal verwijderd was, konden wij een nieuwe pakking plaatsen....

en toen zagen we dit:

Remklauw voor:
2wkpC5y.jpg


4CSv3ES.jpg


de remhendel lekt vloeistof, de moer van de achteras zit niet door de borging gedraaid, en dit..... Levensgevaarlijk!! :(

ik heb direct contact opgenomen met Willems Custommotorcycles en hiernaar gevraagd.
waarop hij antwoordde dat ik hem zo heb gekocht, dat ik er niet mee terug kon en hij geen nieuwe remklauw wil vergoeden, ik heb maar pech.. heel zakelijk!

dit is hoe Willems Customsmotorcycles zijn klanten laat rijden en behandeld. levensgevaarlijk en onacceptabel.. snel geld willen verdienen en nergens naar omkijken. erg jammer allemaal....
 
Laatst bewerkt:
'Malafide custom bouwer...' > 'Mijn ervaring met Willems Custommotorcycles'
 
Ongeacht hoe je dit afgesproken hebt, zo wil je iemand toch niet de weg op sturen?

Maar je bent ook wel erg goed van vertrouwen geweest.
 
Als je rechtsbijstand hebt zou ik die dan maar inschakelen.
Snap niet dat je zo een motor af wil leveren aan je klanten.
 
Ongeacht hoe je dit afgesproken hebt, zo wil je iemand toch niet de weg op sturen?

Maar je bent ook wel erg goed van vertrouwen geweest.

Als ik een motor bij een "motorzaak" koop, mag ik er toch van uitgaan dat ik geen beunhaas praktijken tegen kom, en al helemaal niet bij het rem gedeelte?
 
Is die voorrem nou wortel aan het snijden ofzo ?
doorgaans zitten daar remblokken, maar het is natuurlijk een custom he.
 
Tjezus,nieuwe remblokken,moeten nog ingeremd worden,wat een kneus :(
Hoe durf je in vredesnaam iemand zo de weg op te sturen...
 
Iemand die een beetje serieus met z'n bedrijf bezig is, stuurt je volgens mij niet nietsvermoedend met zulke remmen de weg op.

Ik vraag me tegelijkertijd wel af hoe je zoiets over het hoofd hebt gezien/niet hebt opgemerkt tijdens het rijden.
 
Geniaal :} Je kijkt een paar jaar van die vette bikershows op Discovery, noemt iedere man die je ziet Bro en dan begin je gewoon je eigen customshop.

Maar laat me raden:als je de klauw goed op de schijf zet, dan komt hij tegen de spaken, no?
 
helaas worden er in de professionele "customwereld" wel vaker motorfietsen gemaakt van mindere kwaliteit, maar dit is gewoon ronduit levensbedreigend.
Weer een voor op mijn gaan we ff niet naartoe lijstje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry hoor maar TS mag ook wel een hand(je) in eigen boezem steken

Hij schrijft :

"ik ben na een bezichtiging en goede afspraken gemaakt te hebben over de aflevering, akkoord gegaan (waaronder het monteren van een voorrem/remhendel), en heb een aanbetaling gedaan."

Zal wel aan mij liggen,maar dat is dan het 1e waar ik naar kijk als ik de brommer ophaal.
En ja,ik heb een hoop domme dingen gedaan,maar met remmen neem/nam ik nooit enig risico :N,plus dat ik dan wel razend benieuwd zou zijn hoe het er dan uit ziet.

Just my 2 cents.
 
Laatst bewerkt:
Heb een filmpje gevonden van de motor op fb.
Kan je de remklauw al scheef op zien zitten.
Verder wel een ruig ding overigens.
 
Ik denk overigens wel dat als hij eenmaal "goed ingeremd" is, die klauw vanzelf op de juiste plaats komt.
 
..Maar volgens de google recensies heeft hij lekkere koffie en 'er verstand van'
Dan zal't wel kloppen toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan