Mijn ervaring met Willems Custommotorcycles

Sorry hoor maar TS mag ook wel een hand(je) in eigen boezem steken

Hij schrijft :

"ik ben na een bezichtiging en goede afspraken gemaakt te hebben over de aflevering, akkoord gegaan (waaronder het monteren van een voorrem/remhendel), en heb een aanbetaling gedaan."

Zal wel aan mij liggen,maar dat is dan het 1e waar ik naar kijk als ik de brommer ophaal.
En ja,ik heb een hoop domme dingen gedaan,maar met remmen neem/nam ik nooit enig risico :N,plus dat ik dan wel razend benieuwd zou zijn hoe het er dan uit ziet.

Just my 2 cents.

Als ik een motorfiets bij een zaak koop als leek mag ik toch enigszins verwachten dat ik een goed functinerende fiets koop? Dat is 1 van de redenen dat ik bij een "zaak" een fiets gekocht heb.En als ik vervolgens contact met hem opneem dan zou hij zich toch meteen zoiets in orde moeten maken?
 
Als ik een motorfiets bij een zaak koop als leek mag ik toch enigszins verwachten dat ik een goed functinerende fiets koop? Dat is 1 van de redenen dat ik bij een "zaak" een fiets gekocht heb.En als ik vervolgens contact met hem opneem dan zou hij zich toch meteen zoiets in orde moeten maken?

Jij mag zeker enigzins verwachten dat je een deugdelijk product koopt. :)
Maar als je als leek er geen kijk op hebt moet je zo'n ding ook niet alleen gaan kopen. :')
Had b.v. je oom meegenomen,met z'n tweeen zie je meer als alleen :]

Suc6 ermee :)
 
Als ik een motorfiets bij een zaak koop als leek mag ik toch enigszins verwachten dat ik een goed functinerende fiets koop? Dat is 1 van de redenen dat ik bij een "zaak" een fiets gekocht heb.En als ik vervolgens contact met hem opneem dan zou hij zich toch meteen zoiets in orde moeten maken?

Dat laatste klopt. Maar die remklauw had ik hoe dan ook even bekeken als ie er nog op moest. Alleen mijn vaste motoradres vertrouw ik blindelings.
 
Als ik een motorfiets bij een zaak koop als leek mag ik toch enigszins verwachten dat ik een goed functinerende fiets koop? Dat is 1 van de redenen dat ik bij een "zaak" een fiets gekocht heb.En als ik vervolgens contact met hem opneem dan zou hij zich toch meteen zoiets in orde moeten maken?
Hoezo? Wat maakt een zaak anders dan een particulier? Jezelf inschrijven bij de kvk als Sluwevos custom motorcycles en je bent een zaak. Dat er wettelijk een verschil is tussen particulier en zakelijk is toch niet meteen een blijk van deskundigheid en betrouwbaarheid?

Google eens op Jet Cars, ook een zaak. Of op HP motoren, ook een zaak.
 
Hoezo? Wat maakt een zaak anders dan een particulier? Jezelf inschrijven bij de kvk als Sluwevos custom motorcycles en je bent een zaak. Dat er wettelijk een verschil is tussen particulier en zakelijk is toch niet meteen een blijk van deskundigheid en betrouwbaarheid?

Google eens op Jet Cars, ook een zaak. Of op HP motoren, ook een zaak.
Elmo's place :+
 
Hoezo? Wat maakt een zaak anders dan een particulier? Jezelf inschrijven bij de kvk als Sluwevos custom motorcycles en je bent een zaak. Dat er wettelijk een verschil is tussen particulier en zakelijk is toch niet meteen een blijk van deskundigheid en betrouwbaarheid?

Google eens op Jet Cars, ook een zaak. Of op HP motoren, ook een zaak.

Dat is ook het hele probleem, ik vind het jammer dat ik niet naar een eerlijke custom bouwer ben gegaan die zo'n fiets eerlijk bouwt, die had ik liever mijn geld gegund.
 
Ik vind die uitlaat ook wel leuk gevonden, blaast die alle uitlaatgassen recht je gezicht in voor extra snelheidsbeleving of is dat enkel om je been aan te warmen?
 
Graag deel ik mijn ervaringen van ''Willems Custommotorcycles'' met jullie.
in december heb ik op Facebook een oproep geplaats in de groep ''motoren te koop''.
''Willems Customsmotorcycles'' uit Zevenaar reageerde hier op met een VT600 uit 92 die in de verbouwing was.

Ik had hier interesse in en heb een afspraak gemaakt. de motor was nog niet af, maar zou wanneer ik hem kocht ''tip top'' in orde zijn.. ik ben na een bezichtiging en goede afspraken gemaakt te hebben over de aflevering, akkoord gegaan (waaronder het monteren van een voorrem/remhendel), en heb een aanbetaling gedaan.

6 weken later kreeg ik via FB een bericht dat mijn motor klaar was om op te halen..
hij vertelde mij erbij dat er nieuwe remblokken op zaten en dat de voorrem nog wat in geremd worden..

toen ik thuis kwam ben ik een kleine 20min gaan rijden, vervolgens heb ik de motor in de schuur gezet. de volgende dag zag ik dat hij olie had gelekt, nouja, kan gebeuren, ik contact opgenomen met Willems Custommotorcycles en die kon mij vertellen dat het waarschijnlijk de klepdeksel pakking was. ik heb aangegeven dit zelf op te kunnen lossen en heb afgesproken dat hij mij een nieuwe pakking zal toesturen.

ik heb de VT naar mijn oom gebracht omdat hij een mooie werkplaats heeft.
Ik had de pakking toch maar even opgehaald bij Willems Custommotorcycles zodat wij meteen konden beginnen. eenmaal begonnen kwamen wij er achter dat de hele klepdeksel pakking was afgekit. nadat dit eindelijk allemaal verwijderd was, konden wij een nieuwe pakking plaatsen....

en toen zagen we dit:

Remklauw voor:
[afbeelding]

[afbeelding]

de remhendel lekt vloeistof, de moer van de achteras zit niet door de borging gedraaid, en dit..... Levensgevaarlijk!! :(

ik heb direct contact opgenomen met Willems Custommotorcycles en hiernaar gevraagd.
waarop hij antwoordde dat ik hem zo heb gekocht, dat ik er niet mee terug kon en hij geen nieuwe remklauw wil vergoeden, ik heb maar pech.. heel zakelijk!

dit is hoe Willems Customsmotorcycles zijn klanten laat rijden en behandeld. levensgevaarlijk en onacceptabel.. snel geld willen verdienen en nergens naar omkijken. erg jammer allemaal....
Heb je überhaupt naar dat hok gekeken toen je hem ophaalde of direct afgerekend en meegenomen? _O-

En nou niet gaan roepen dat je als "leek" meer mag verwachten van een motorzaak. Een blinde reeds gefrituurde garnaal ziet dit nog.
En nee, een motorzaak of wat het ook is zou zich diep moeten schamen. Maar jij hebt hem meegenomen. En jij hebt er geld voor neergelegd. Tja
 
Prima motor, mankeert niks aan toch?
In een ander topic werd mijn commentaar over een ontbrekende voorrem tenminste als zijnde onzin weggehaald. Niet over klagen dus.
 
Heb je überhaupt naar dat hok gekeken toen je hem ophaalde of direct afgerekend en meegenomen? _O-

En nou niet gaan roepen dat je als "leek" meer mag verwachten van een motorzaak. Een blinde reeds gefrituurde garnaal ziet dit nog.

:^

Als de motor verder prima is dan is zo'n voorrem natuurlijk alsnog schandalig, maar het is duidelijk te zien en je zou als koper/rijder zoiets echt niet over het hoofd mogen zien. Mooi voorbeeld dat BRAVOK niet meer bestaat als je eenmaal je rijbewijs hebt en we ook geen aandacht hoeven te hebben voor datgene waar we op rijden. Opstappen maar en gas geven.

En de reactie van de verkoper is natuurlijk ruk, maar is dat echt het eerste antwoord nadat je contact met 'm op nam ?

Mits de motor verder in goede staat is zoals je zou mogen verwachten vind ik het nogal wat om hier een heel topic voor te openen en een bedrijf zo zwart te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan