Mijn ervaringen Hein Gericke webshop: Contact onmogelijk

DualDevil

MF veteraan
26 mrt 2008
7.754
27
Vlaardingen
Ik wilde via deze weg eigenlijk vooral overleggen over mijn opties.

Het verhaal:

Ik heb:
op 6-11-2013 een paar handschoenen online gekocht.
op 16-11-2013 zijn die bezorgt, maar helaas waren ze net te krap
op 18-11-2013 heb ik deze retour gezonden
op 25, 28, 1, 6 en 10 - 12 - 2013 heb ik meermaals gebeld, gemailt en terugbelverzoeken ingediend via alle mogelijke adressen. Op 10-12-2013 kreeg ik een reactie van 4 en een halve zin:
Sehr geehrter Herr *******,

vielen Dank für Ihren Anruf. Der Handschuh ist bei uns eingetroffen und sollte Ihrem Paypalkonto gutgeschrieben werden. Dieses wird zurzeit von unserer Buchhaltung geprüft. Ein Ergebnis sollte bis Ende der Woche vorliegen.

Sie haben die Möglichkeit über Paypal auch eine Konflikt zu öffnen.

Wir haben diesen Fall an unsere
Mit freundlichen Grüßen / with kind regards
Marc Kieselbach
Mail Order

Ik heb nu dus op 17-12-2013 weer gebeld, gemailt en paypal claim geopend, maar hier komt niet direct een oplossing uit. Wie weet komt dat nog via paypal.

Waar ik dus benieuwd naar ben, zijn er nog dingen die ik over het hoofd gezien heb? Dit is bijna crimineel, eerst uberhaupt geen bevestiging van ontvangst geven. Daarna wel, maar iemands geld niet retouren. Via de telefoon wordt er eigenlijk uberhaupt niet opgenomen of krijg ik mensen die de hoorn erop gooien... :')
 
Wil daarbij wel even benadrukken dat Hein Gericke Amsterdam zeker hun best doen me te helpen. Zij lopen echter tegen dezelfde muur aan bij HG Duitsland, en kunnen niet direct hierin handelen. Dit is dus ook zeker geen Kritiek op de fysieke Hein Gericke winkel in Amsterdam.
 
Netjes is het niet, maar ik kan me voorstellen dat geld terug geven minder prioriteit heeft.
Maar houd ook vooral je PayPal in de gaten. Ik heb me ook eens lopen opwinden over een terugbetaling. Die stond al een tijdje op mijn PayPal tegoed.
 
Vind het overigens nog 'n verrassing dat de winkel in A'dam open blijft! In Duitsland is het bij de HG shops in het grensgebied op z'n zachts gezegd armoe troef. Nauwelijks voorraad en 'n teveel aan vloeroppervlak in de shop. En dat terwijl concurent Polo alleen maar blijft groeien.
 
Laatst bewerkt:
Vind het overigens nog 'n verassing dat de winkel in A'dam open blijft! In Duitsland is het bij de HG shops in het grensgebied op z'n zachts gezegd armoe troef. Nauwelijks voorraad en 'n teveel aan vloeroppervlak in de shop. En dat terwijl concurent Polo alleen maar blijft groeien.

:^ Hoewel een gesprek met de aanwezige dames laatst mij deed vermoeden dat ook hier de winkel geen lang leven meer is beschoren....
 
Dus je hebt 18 November iets retour gezonden, dat komt na enkele dagen stel nou de 22e van November aan in Duitsland. Zij sturen jou een bevestiging op 10-12 dat ze het geld gaan overmaken, dit had wellicht iets eerder gekund maar ze hebben het waarschijnlijk druk vanwege de feestdagen. Ze geven aan dat ze het geld zullen terugstorten, maar geven geen termijn. Redelijkerwijs zou ik binnen 1-2 maanden verwachten.

En in de tussentijd heb jij 6 keer gebeld? Heb je geen geld meer om eten te kopen of wat is er aan de hand? Heb gewoon even geduld.
 
Laatst bewerkt:
Dus je hebt 18 November iets retour gezonden, dat komt na enkele dagen stel nou de 22e van November aan in Duitsland. Zij sturen jou een bevestiging op 10-12 dat ze het geld gaan overmaken, dit had wellicht iets eerder gekund maar ze hebben het waarschijnlijk druk vanwege de feestdagen. Ze geven aan dat ze het geld zullen terugstorten, maar geven geen termijn. Redelijkerwijs zou ik binnen 1-2 maanden verwachten.

En in de tussentijd heb jij 6 keer gebeld? Heb je geen geld meer om eten te kopen of wat is er aan de hand? Heb gewoon even geduld.


De Nederlandse (en volgens mij ook Europese) wetgeving is in elk geval dat het geld binnen 30 dagen na ontvangst van het geretourneerde product teruggestort moet worden. Als de Europese wetgeving inderdaad gelijk is hierin heeft HG dus nog een aantal dagen, ervan uitgaande dat het product er ook een paar dagen over gedaan heeft om bij hun te arriveren.
 
Dus je hebt 18 November iets retour gezonden, dat komt na enkele dagen stel nou de 22e van November aan in Duitsland. Zij sturen jou een bevestiging op 10-12 dat ze het geld gaan overmaken, dit had wellicht iets eerder gekund maar ze hebben het waarschijnlijk druk vanwege de feestdagen. Ze geven aan dat ze het geld zullen terugstorten, maar geven geen termijn. Redelijkerwijs zou ik binnen 1-2 maanden verwachten.

En in de tussentijd heb jij 6 keer gebeld? Heb je geen geld meer om eten te kopen of wat is er aan de hand? Heb gewoon even geduld.
:^

"Crimineel" zou ik het niet willen noemen. Zoals gezegd geven ze het waarschijnlijk weinig prioriteit, maar het komt vast vanzelf. Be patient ;)
 
Ik wilde via deze weg eigenlijk vooral overleggen over mijn opties.

Het verhaal:

Ik heb:
op 6-11-2013 een paar handschoenen online gekocht.
op 16-11-2013 zijn die bezorgt, maar helaas waren ze net te krap
op 18-11-2013 heb ik deze retour gezonden
op 25, 28, 1, 6 en 10 - 12 - 2013 heb ik meermaals gebeld, gemailt en terugbelverzoeken ingediend via alle mogelijke adressen. Op 10-12-2013 kreeg ik een reactie van 4 en een halve zin:Ik heb nu dus op 17-12-2013 weer gebeld, gemailt en paypal claim geopend, maar hier komt niet direct een oplossing uit. Wie weet komt dat nog via paypal.

Waar ik dus benieuwd naar ben, zijn er nog dingen die ik over het hoofd gezien heb? Dit is bijna crimineel, eerst uberhaupt geen bevestiging van ontvangst geven. Daarna wel, maar iemands geld niet retouren. Via de telefoon wordt er eigenlijk uberhaupt niet opgenomen of krijg ik mensen die de hoorn erop gooien... :')


Via paypal krijg je je geld wel.
Paypal zijn fuckers, die keerden bij een geschil met ik als koper na 100 dagen nog steeds het geld uit aan de koper en brachten dit bij mij in mindering. Terwijl de overeenkomst duidelijk stelt dat dit binnen de 30dagen moet gebeuren (de klacht).

paypal stelt kopers altijd in het gelijk. Ik doe geen handel meer via paypal. Wat een kutservice.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb helemaal niets van ze gehoord uit hun initiatief, en ik hád ook helemaal niets van ze gehoord al had ik ze niet meermaals zelf opgebeld. Ik heb op de 18e iets retour gezonden en heb daar op de 17e december mn geld nog niet van retour. Dat, samen met het niet beantwoorden van telefoon, email, en paypal geschillen is niet niets. Als iemand het normaal vindt dat een verkoper je niet belt, emailt of bericht bij klachten, vragen of geschillen kan. Hier is van het begin af aan alle tegenwerking geweest. De telefoon wordt er op gegooid, er wordt geen navraag gedaan, en wordt geen informatie verstrekt. 4 zinnen is alles dat ze je laten weten na enorm veel aanmoediging. Als je een maand geleden een product retour stuurt, en dat is na veel meer aanmoediging dan nodig zou moeten zijn.

Noem me ouderwets, maar in mijn beleving heb je als koper en als verkoper een verantwoordelijkheid. Al is het alleen in het reageren op mail en / of telefoonverkeer. Het is ook puur om te kijken of ik nog kansen om dit retour te halen over het hoofd zie, en om anderen te waarschuwen. Ik kon op de website ook niets vinden, in mijn hoofd was het plan uberhaupt om retour te brengen naar het filiaal in Amsterdam. Dat gaat dan niet door, dus verzenden naar .De. Daarna hoor je daar dus nooit meer wat van als je niet alles uit de kast haalt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb helemaal niets van ze gehoord uit hun initiatief, en ik hád ook helemaal niets van ze gehoord al had ik ze niet meermaals zelf opgebeld. Ik heb op de 18e iets retour gezonden en heb daar op de 17e december mn geld nog niet van retour. Dat, samen met het niet beantwoorden van telefoon, email, en paypal geschillen is niet niets. Als iemand het normaal vindt dat een verkoper je niet belt, emailt of bericht bij klachten, vragen of geschillen kan. Hier is van het begin af aan alle tegenwerking geweest. De telefoon wordt er op gegooid, er wordt geen navraag gedaan, en wordt geen informatie verstrekt. 4 zinnen is alles dat ze je laten weten na enorm veel aanmoediging. Als je een maand geleden een product retour stuurt, en dat is na veel meer aanmoediging dan nodig zou moeten zijn.

Noem me ouderwets, maar in mijn beleving heb je als koper en als verkoper een verantwoordelijkheid. Al is het alleen in het reageren op mail en / of telefoonverkeer. Het is ook puur om te kijken of ik nog kansen om dit retour te halen over het hoofd zie, en om anderen te waarschuwen. Ik kon op de website ook niets vinden, in mijn hoofd was het plan uberhaupt om retour te brengen naar het filiaal in Amsterdam. Dat gaat dan niet door, dus verzenden naar .De. Daarna hoor je daar dus nooit meer wat van als je niet alles uit de kast haalt.

Als jij bij paypal een geschil opent, dan kan je dat na 3 dagen escaleren tot een claim, als de verkoper dan niet communiceert wordt de claim automatisch in jou voordeel beeindigd en krijg je de volledige aankoopsom terug. Ook als de verkoper iets voorstelt dat jij niet "voldoende" vind als compromis, dan zal paypal in jou voordeel beslissen.

In hun aankoop voorwaarden staat dat je die claim binnen de 30 dagen na betaling moet starten, echter heb ik het al gehad dat kopers na 100 dagen via mail beginnen te janken bij paypal (telefonisch gaat blijkbaar het beste) en je vervolgens een mail van paypal krijgt "u ballans is negatief, gelieve aan te vullen". Spullen ben je kwijt, geld ook... -O-
 
De claim is vandaag opgewaardeerd na telefonisch contact paypal na dus weer niemand te spreken via de contactnummers.

Blijkbaar hebben ze een andere partij die de telefoon beantwoordt als ze dat zelf niet doen, en die man was ook niet al te positief. Die raadde me leterlijk ook aan om via paypal danwel via een aangetekende brief te proberen het terug te vorderen, omdat hij heel veel mensen sprak die op geld wachtten...
 
Via paypal krijg je je geld wel.
Paypal zijn fuckers, die keerden bij een geschil met ik als koper na 100 dagen nog steeds het geld uit aan de koper en brachten dit bij mij in mindering. Terwijl de overeenkomst duidelijk stelt dat dit binnen de 30dagen moet gebeuren (de klacht).

paypal stelt kopers altijd in het gelijk. Ik doe geen handel meer via paypal. Wat een kutservice.

Ja ja...
En zo ben ik dus een keer de boot in gegaan op ebay...
Nou, PayPal kon niks voor mij doen hoor!
Gelukkig had ik het via de creditcard aangeschaft, gekoppeld aan mn PayPal, en via de creditcard maatschappij heb ik uiteindelijk mn geld terug gekregen!
Nee dit ging niet om een paar euro maar om iets meer dan 100!

Ik kreeg niks geleverd van de verkoper op ebay, alleen een mail met een link naar een PDF bestand met een lijst van verkopers!
PayPal wist mij keurig te vertellen dat het geen "tastbaar" object was wat ik aangeschaft had, en kon daarom niks voor mij doen.
Gelukkig was de creditcard maatschappij wel zo nuchter dat het om een oplichter ging, en het duurde maar een paar dagen en ik had het terug.

Ik zeg: PayPal? Super als het gaat om betalen, maar service naar koper zijn kut.
 
Hier nog een "gedupeerde". Mijn bestelling wordt ook niet uitgeleverd (inmiddels al een ruime maand geleden besteld). Via PayPal contact gezocht met Hein-Gericke maar geen reactie natuurlijk. Opgewaardeerd naar claim, die loopt op dit moment nog steeds. Gaat bij mij om een kleine 40 euro.
 
Hier nog een "gedupeerde". Mijn bestelling wordt ook niet uitgeleverd (inmiddels al een ruime maand geleden besteld). Via PayPal contact gezocht met Hein-Gericke maar geen reactie natuurlijk. Opgewaardeerd naar claim, die loopt op dit moment nog steeds. Gaat bij mij om een kleine 40 euro.
Dat geeft mij weinig extra hoop haha, ik hoopte nog een "incident" te zijn.

Gaat bij mij om € 80,-
 
Dat is waar natuurlijk, maar het structureel niet reageren op mails, telefoontjes en paypal acties lijkt mij dan weer geen incident. Als er alleen niet geleverd had geweest was het een ander verhaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan