mijn ervaringen met Harley Davidson Amsterdam en BOZZIES

Willem1959

Rookie
24 jun 2012
10
0
Haarlem
na gewezen te zijn dor Mean Green Girl op de beperktheid van mijn verhaal het volgende;

Heb in September 2011 demo Streetglide gekocht voor 24.000 euro. Streetrod ingeruild en de rest op een finacial lease. Motor moest wel direkt op naam daar er met het geld van de verkoop weer een nieuwe gekocht zou worden. Als je dat doet gaan direkt de aflossingen lopen , en moet je wegenbelasting en verzekering betalen.
Na accessoires uitgezocht te hebben waaronder een paul jaffe stuur ( zou een bagger-style model worden en daar waren ook de andere spullen op uitgezocht , wielen,remmen vork zadel spatborden uitlaatsysteem etc) heb ik alles betaald ,en zou de motor in januari 2012 afgeleverd worden. In januari kwam het erop neer dat het stuur niet geleverd meer werd. Op dat moment waren alle originele onderdelen al verkocht of teruggenomen en kon ik niet meer terug. Het bedrijf kwam zelf met het idee om stuur en kofferbeschermers in zelfde stijl doo Hans Bozzies te laten maken ( dit is een top custombouwer in Utrecht) Het stuur wilde niet vlotten, achterbeugels waren in maart klaar echter veerde de motor niet bij aflevering na proefritten door de monteurs koffers gedemonteerd. Beugels zaten de vering in de weg en frame was dus beschadigd. Na aanpassen en weer chromen en teruggebracht met vervangend stuur ( kon hij weer terug want gashendel werkte niet meer) Uiteindelijk werd het stuur geleverd ( was 2x in Utrecht geweest om te passen) Stuur bleek vol pitten van de chromer , nadat het weer verchromed was bleek het een abnormale zit te hebben. kon niet gesteld worden, risers waren vastgelast en grepen stonden haaks . bij breed stur kon ik het nog maar met 3 vingers per hand vasthouden. Rechtdoor ging goed , bochten niet. Bozzies zou het overmaken in april en 1 mei zou hij dan uiteindelijk klaar zijn. Deze liet 2 dagen voor aflevering weten er geen fut en zin meer in te hebben terwijl het er al 3 weken lag. Daarna Beast motors maar kwam pas in juni af en heb ik niet meer meegemaakt.
Motorverkoop uiteindelijk terug gedraait op AANDRINGEN. Verkoper wilde nog afkopen voor bedrag maar de lol was er inmiddels goed af, geld maakt dat ook niet goed meer. Financieel heeft het mij geld gekost maar de ergernis was groter
Wel erge scheve ogen naar mij toe van HD Dealer terwijl ik de enige ben geweest die alle afspraken na ben gekomen.
Heb van de week gehoord dat het personeel geinstrueerd is geen kontakt meer met mij te onderhouden en dat steekt.Heb nog steeds 3 machines van dit merk. Rij al 17 jaar HD oa. en ken dan ook de monteurs en verkopers goed . Koop elke 2 jaar nieuw en dit seizoen is goed stuk geholpen door incompetentie van ALLE 2 de bedrijven.
Weet dat dit wat ingewikkelder ligt als een normale aankoop echter op deze manier kan iedereen erin lopen. VOORUIT BETALEN ; doe het nooit ! Kan je altijd terug en lopen ze harder voor je ( zou je moeten aannemen ???) :(
Daarnaast vraag ik andere HD rijders hun ervaringen uit te wisselen want wil het aankaarten bij bovag en HD Benelux
 
Wijze les... nooit vooruit betalen, eenmaal gekocht of betaald is het toch echt vaak zo dat mensen niet meer zo hard voor je lopen als toen je je geld nog niet had afgegeven....
 
Kan je een beetje op je spelling en interpunctie letten, een foutje maakt iedereen wel maar dit verhaal is echt niet te lezen! Waarom ga je trouwens naar niet naar je rechtsbijstand die kunnen je helpen, van de Bovag of HD Bendelux ( wat dat ook is) zullen ze niet echt onder de indruk zijn, gewoon aansprakelijk stellen voor het niet nakomen van de afspraken die op papier staan.
 
Van sommige HD vrienden moet je het dus blijkbaar niet hebben. Wat een verhaal. Proberen er zonder al te veel kleerscheuren vanaf te komen en op zoek naar een hele mooie. Zou het met spanningen door de crisis komen? Klinkt allemaal wat overspannen die reacties. Kun je niet nog een keer met open vizier en alle kaarten op tafel in overleg. Is toch te gek dit allemaal bij elkaar opgeteld? Wordt uiteindelijk niemand beter van. Hoe dan ook: succes! en ik hoop dat er nog een positieve draai aan dit verhaal komt. Kon het verhaal zonder puntjes overigens prima volgen.....
 
OK, even een paar dingen samenvatten (corrigeer me gerust als ik het mis heb);

- Je bent,zoals ik het begrijp, overeenkomsten aangegegaan met HD Amsterdam en 1 met Hans Bozzies uit Utrecht.
(Of ben je enkel met HD Amsterdam een overeenkomst aangegaan en HD Amsterdam met Bozzies voor je stuur?)

- Eén en ander wilde niet vlotten en uiteindelijk heb je de koop ontbonden ondanks dat HD Amsterdam je wilde compenseren.
Jij hebt van compensatie afgezien omdat je de gang van zaken en het bedrijf beu was ondanks dat het je geld zou kosten (evt. rente financial lease, diverse gemaakte onkosten e.d.).

- HD Amsterdam en zowel Bozzies hebben in eerste instantie geleverd werk verbeterd omdat het niet conform de verwachtingen was.

- Nu alles achter de rug is, koop is tenslotte op jouw verzoek ontbonden, wil je iets aankaarten bij de Bovag.
Wat wil je nu dan precies aankaarten bij de Bovag?

Als je mijn eerlijke mening wilt weten heb je wat betreft de oorspronkelijke koop niets meer te reclameren, dit is afgedaan toen jij ontbinding instelde. Als je hier toch iets over wilt reclameren bij de Bovag zullen ze je helaas enkel mededelen dat ze hier niets meer in kunnen betekenen en geen partij zijn hierin omdat je niet echt kunt spreken van tijdige melding.

Maar volgens mij is dit deel jouw pijn eigenlijk niet meer.
De gang van zaken ging niet naar jouw zin, een hoop gezeur en geleur, tijdsverlies en uiteindelijk was je het beu en ontbond de koop......schluss.
Nu zit je met een ongemakkelijk gevoel want de ontstane situatie is eigenlijk ook niet wat je wil.

Nu kun je m.i. 2 dingen doen:
- Take your loss, zoek een andere dealer en ga verder met je leven.
- Wil je toch wat / of verder met HD Amsterdam dan zou ik contact opnemen met je contactpersoon aldaar en gewoon een gesprek aangaan. Geen bitchfight of oude vervelende koeien uit de sloot trekken maar gewoon je gevoelens op tafel gooien.
Probeer ook de belangen en verwachtingen van de tegenpartij te ontdekken.

Wat denk je hier van? Is alles reeds kapot? Is er nog een kans en waar ging het nu echt fout?
 
HD was de opdrachtgever , en uiteindelijk zal er nergens compensatie komen. Stuk is stuk... Wil mensen waarschuwen , ondanks dat ik goed gehaaid ben is dit me echt overkomen... Ga het hogerop zoeken ; wil dat een importeur zijn dealers hierop aanspreekt. Mijn deel heb ik al meer als genoeg gedaan.
 
HD was de opdrachtgever , en uiteindelijk zal er nergens compensatie komen. Stuk is stuk... Wil mensen waarschuwen , ondanks dat ik goed gehaaid ben is dit me echt overkomen... Ga het hogerop zoeken ; wil dat een importeur zijn dealers hierop aanspreekt. Mijn deel heb ik al meer als genoeg gedaan.


OK, prima. De liefde is over, einde verhaal.

Streetrod ingeruild en de rest op een finacial lease. Motor moest wel direkt op naam daar er met het geld van de verkoop weer een nieuwe gekocht zou worden. Als je dat doet gaan direkt de aflossingen lopen , en moet je wegenbelasting en verzekering betalen.

Klopt, de motor (een demofiets) had al een kenteken en werd gelijk jouw eigendom.
Bij het bezit van een motorfiets horen wat verplichtingen zoals de houderschapsbelasting en verzekering. Bij een financial lease leen je geld en daarover moet je rente e.d. betalen.
Tot zoverre dus nog niets bijzonders.

Na accessoires uitgezocht te hebben waaronder een paul jaffe stuur ( zou een bagger-style model worden en daar waren ook de andere spullen op uitgezocht , wielen,remmen vork zadel spatborden uitlaatsysteem etc) heb ik alles betaald ,en zou de motor in januari 2012 afgeleverd worden.

Goed, dit is een les voor anderen.
In zulk soort gevallen doe je er beter aan pas te betalen bij aflevering, tenslotte heb je het nog niet (werkend op)geleverd gekregen.

In januari kwam het erop neer dat het stuur niet geleverd meer werd. Op dat moment waren alle originele onderdelen al verkocht of teruggenomen en kon ik niet meer terug. Het bedrijf kwam zelf met het idee om stuur en kofferbeschermers in zelfde stijl doo Hans Bozzies te laten maken ( dit is een top custombouwer in Utrecht)

OK, jij hebt een overeenkomst met HD Amsterdam en tijdens het proces van ombouwen blijkt een onderdeel niet meer leverbaar te zijn.
Kan gebeuren, is heel normaal en diegene met wie jij een overeenkomst hebt probeert een oplossing aan te reiken (Bozzies). Weliswaar is het een kwalijke zaak dat men hier 3 maanden voor nodig had om er achter te komen. Had men in november reeds geweten dat het stuur niet meer leverbaar was dan had de meeste ellende voorkomen kunnen worden.

Het stuur wilde niet vlotten, achterbeugels waren in maart klaar echter veerde de motor niet bij aflevering. Na proefritten door de monteurs koffers gedemonteerd. Beugels zaten de vering in de weg en frame was dus beschadigd. Na aanpassen en weer chromen en teruggebracht met vervangend stuur ( kon hij weer terug want gashendel werkte niet meer).

Eind januari krijgt Bozzies de opdracht om een stuur te maken en gezien ik aanneem dat een top custombouwer niet naast de telefoon zit te wachten op werk gaat daar een beetje tijd overheen.
De beugels kwamen van HD Amsterdam af of Bozzies? Het is bij wijze van spreken allemaal trial & error gezien het maatwerk is dus als iets niet lukt vanaf het begin is het een teken dat Bozzies toch niet zo'n 'top' bouwer is of HD Amsterdam meer kaas heeft gegeten van standaard motorfietsen maar tot dusverre is het niet vleiend voor Bozzies/HD Amsterdam maar nog niet iets wat nooit voor had kunnen komen of wat redelijkerwijze niet te verwachten was.
Hoewel irritant en voor je gevoel onnodige moeite / gepruts is het toch iedere keer weer opgelost.
Wel had je kunnen noteren bij HD Amsterdam dat je nu eind januari nog niet geleverd had gekregen conform de afspraak.

Uiteindelijk werd het stuur geleverd ( was 2x in Utrecht geweest om te passen) Stuur bleek vol pitten van de chromer , nadat het weer verchromed was bleek het een abnormale zit te hebben. kon niet gesteld worden, risers waren vastgelast en grepen stonden haaks . bij breed stur kon ik het nog maar met 3 vingers per hand vasthouden. Rechtdoor ging goed , bochten niet. Bozzies zou het overmaken in april en 1 mei zou hij dan uiteindelijk klaar zijn. Deze liet 2 dagen voor aflevering weten er geen fut en zin meer in te hebben terwijl het er al 3 weken lag. Daarna Beast motors maar kwam pas in juni af en heb ik niet meer meegemaakt.

En hier had je zeker moeten reclameren bij HD Amsterdam (tenslotte heb jij geen overeenkomst met Bozzies) over de gang van zaken. En was het relaas onbevredigend dan had je bij de Bovag aan kunnen kloppen.

Motorverkoop uiteindelijk terug gedraait op AANDRINGEN. Verkoper wilde nog afkopen voor bedrag maar de lol was er inmiddels goed af, geld maakt dat ook niet goed meer. Financieel heeft het mij geld gekost maar de ergernis was groter

Soit, jij ontbind de koop en daarmee ontbind jij alle wederzijdse verplichtingen die jij en HD Amsterdam tegenover elkaar hebben.

Daarnaast vraag ik andere HD rijders hun ervaringen uit te wisselen want wil het aankaarten bij bovag en HD Benelux


Tja, succes maar echt een zaak heb je niet.
 
Zoek hier ook geen advocaat want het is toch al geschied ... prutselarij is wat blijft. Natuurlijk kan alles eens voorkomen echter eerste keer dat ik het zo zout opgediend krijg. Dan maar standaard fietsje rijden ; is ook leuk hoor...
 
Volgende keer naar Motorsaloon in Amersfoort? Hebben diverse jaren de prijs beste dealer gewonnen van HD.

Mensen uit het hele land gaan daar naartoe.

Amsterdam is een vrij nieuw dealerschap. Misschien een beetje gebrek aan ervaring? Zeker met betrekking tot de custom bouw?
 
Zoek hier ook geen advocaat want het is toch al geschied ... prutselarij is wat blijft. Natuurlijk kan alles eens voorkomen echter eerste keer dat ik het zo zout opgediend krijg. Dan maar standaard fietsje rijden ; is ook leuk hoor...
:')
 
Ik snap echt niet dat jij al de motor op je naam liet schrijven, hun kunnen daar op aandringen maar jij betaalt en bepaalt dus of je dit doet voor of NA de ombouw van deze motor...

Willen zij perse voet bij stuk houden zoek je gelijk een andere dealer en klaar met dat geouwehoer, er word zoveel keer gewaarschuwd op vooraf betalen en toch zijn er die er weer in stinken!!!
 
zo zie je maar weer , wat een sukkels op de wereld he', te goed gelovig toch ; was ook pas mijn eerste motorfietsje..... maar ja , zou jij wel anders doen he'? of heb jij nog nooit zo iets gedaan.... dan ben JIJ de kei hier en "niet te belazeren" goed voor jou... kan vast nog veel van je leren.
 
Je hoeft niet gelijk uit je pan te gaan tegen 1paul, hij heeft wel een beetje gelijk, ipv huilen kan je beter kijken hoe je nu verder kan.
 
zo zie je maar weer , wat een sukkels op de wereld he', te goed gelovig toch ; was ook pas mijn eerste motorfietsje..... maar ja , zou jij wel anders doen he'? of heb jij nog nooit zo iets gedaan.... dan ben JIJ de kei hier en "niet te belazeren" goed voor jou... kan vast nog veel van je leren.
Zodan, en met je reactie zoals je hier vertoont denk je dat mensen je altijd serieus nemen?

Beetje minder mag ook wel hoor.

Maargoed, sterkte met de ombouw voorafgaand op seizoen 2014.
 
Laatst bewerkt:
En ik heb op mijn beurt prima ervaringen met HD A'dam. Mijn eerste fiets daar gekocht en geen enkel probleem. Aangegeven dat ik de fiets wilde, aangegeven wat ik er nog meer bij wilde, een week later opgehaald, overgeschreven en toen pas betaald. Geen vuiltje aan de lucht. Je gaat bij de slager toch ook niet eerst betalen en de slager jou ongezien een stuk vlees laten geven.

Je bent klant, gedraag je dan ook zo. Wij (klanten) worden aan alle kanten beschermd, je hoeft er alleen maar gebruik van te maken.

Maargoed, vervelend dat het jou is overkomen. Ik hoop dat je alsnog een goed eind aan het verhaal kan breien voor jezelf :)
 
Willem,
Je hebt je gram ook al proberen te halen op het HD Forum en daar heb je soort gelijke reacties gekregen! Ik zou me toch eens achter de oren krabben of je op deze manier juist handeld.
Ga eerst eens een goed geprek aan met HD A'dam(is al eerder voorgesteld) voordat je je gal spuwd en alles en iedereen met naam en toenaam noemt.
 
Laatst bewerkt:
zo zie je maar weer , wat een sukkels op de wereld he', te goed gelovig toch ; was ook pas mijn eerste motorfietsje..... maar ja , zou jij wel anders doen he'? of heb jij nog nooit zo iets gedaan.... dan ben JIJ de kei hier en "niet te belazeren" goed voor jou... kan vast nog veel van je leren.


Ik snap dat je op deze manier reageert vanuit je teleurstelling en de emotie die dit met zich meebrengt maar ik ben er van overtuigd dat jij anders had kunnen en naar mijn idee had moeten handelen, zij kunnen nog zo veel willen maar jij als klant bepaald of dit ook gebeurt en niet andersom, je mag dus ook eerst eens naar jezelf kijken Willem, wat had jij anders kunnen doen en doe je ook anders waarschijnlijk de eventuele volgende keer...

Gezien het NIET de eerste fiets was had je helemaal beter moeten weten naar mijn idee maar goed jij hebt anders gedaan, je had andere verwachtingen waarschijnlijk en dit is niet helemaal gelopen zoals jij verwachte, jammer maar helaas, uithuilen en opnieuw beginnen en inderdaad ga dat gesprek eens aan en kijk wat eruit komt ipv hier uit te huilen...
 
Syntax ; wellicht bedoel je Hrleyworld Amsterdam ???? is al 2 jaar falliet en heb ik ook goede ervaring mee , dit is de nieuwe dealer
 
Komen nu op het nivo dat ik dom ben geweest als klant ... uithuilen ( om een motor ? ik heb er 11 dus dat valt wel mee hoor) Laten we de discussie maar stoppen collega's , komt toch niks meer uit ....

iedereen bedankt hoor
 
Komen nu op het nivo dat ik dom ben geweest als klant ... uithuilen ( om een motor ? ik heb er 11 dus dat valt wel mee hoor) Laten we de discussie maar stoppen collega's , komt toch niks meer uit ....

iedereen bedankt hoor

Je zegt t 1, maar doet t ander.



Je was al gewaarschuwd dat M-Férs niet zomaar alles voor zoete koek slikken en kritisch zijn.
Je zou er wat van op kunnen steken, als je daar voor open zou staan, maar in plaats daarvan ga je ook hier nu je kop in het zand steken. Jammer.
 
zo zie je maar weer , wat een sukkels op de wereld he', te goed gelovig toch ; was ook pas mijn eerste motorfietsje..... maar ja , zou jij wel anders doen he'? of heb jij nog nooit zo iets gedaan.... dan ben JIJ de kei hier en "niet te belazeren" goed voor jou... kan vast nog veel van je leren.
gedraag je als een volwassen vent man..
 
Kan je een beetje op je spelling en interpunctie letten, een foutje maakt iedereen wel maar dit verhaal is echt niet te lezen! Waarom ga je trouwens naar niet naar je rechtsbijstand die kunnen je helpen, van de Bovag of HD Bendelux ( wat dat ook is) zullen ze niet echt onder de indruk zijn, gewoon aansprakelijk stellen voor het niet nakomen van de afspraken die op papier staan.
ik heb totaal geen moeite dit verhaal te lezen..
 
Die Willem uit 1940 stond mij meer aan
 
Laatst bewerkt:
Lol eerst staat er eerste motor en verderop staat dat je er al 11 hebt, goed verhaal
 
Terug
Bovenaan Onderaan