mijn fzr is misselijk??...

Status
Niet open voor verdere reacties.

radjatoe

MF veteraan
27 nov 2005
2.329
0
apeldoorn
Hallo ik heb in frankrijk mijn blok opgeblazen, nu heb ik een andere fzr gekocht als donormotor. Blok eruitgelepeld en in mijn fzr geplaatst.Nu was dit een ex-racer en zij mogen geen koelvloeistof gebruiken alleen puur water. Motor had een tijdje stilgestaan met het water er nog in. Even de tuinslang in de aansluiting van de radiator om het systeem ff door te spoelen(allemaal bruin vies water kwam er uit totdat het weer helder was. Compressor erdoor om het meeste water eruit te blazen.
Alle kabels aangesloten, accu erin, en droog gestart zonder de bougie kabels en benzinetank aan te sluiten...komt er ineens en bagger uitzeeten uit mijn carterontluchtingsslangetje....hij blijft ook maar bruinige waterige rotzooi uitbraken door dit slangetje als ik hem droog start, spuit het bijna een meter weg.. :( Heb ik nu een miskoop gedaan of is het iets onschuldigs?? -O-

full


Ik wijs hier de boosdoener aan....
 
Laatst bewerkt:
en nog een foto van het bruine water(??) wat eruit spuit....niet wat er in de emmer zit hoor dat is puur olie uit mijn overleden blok, maar het doek wat op de grond ligt is normaal helderwit

full
 
42 views en niemand een ideetje?? Ik ga zodirect de olie aftappen, doe er 2 liter diesel(!!) in laat hem paar keer rondraaien zonder de bougiekabels, weer aftappen uit laten lekken, nieuw filter erop en verse olie erin..

Diesel was een tip van iemand(ervaren baasje) waar ik mijn nieuwe filter vandaan heb...
 
zoals al eerder gevraagd:
hoe is je olie peil?
lijkt er namelijk op dat er iets bij gelopen is en zo het peil te hoog staat.

mischien heb je geluk, want volgens mij krijg je grijs / gele smurrie als er water bij je olie zit en wat er bij jou uit komt is nog vrij donker...
kan dus ook benzine zijn doordat je carbs zijn overgelopen ofzo..
 
zoals al eerder gevraagd:
hoe is je olie peil?
lijkt er namelijk op dat er iets bij gelopen is en zo het peil te hoog staat.

mischien heb je geluk, want volgens mij krijg je grijs / gele smurrie als er water bij je olie zit en wat er bij jou uit komt is nog vrij donker...
kan dus ook benzine zijn doordat je carbs zijn overgelopen ofzo..
Dat idee had de vorige eigenaar ook...hij heeft nl de benzinepomp omzeilt en de tank direct aangesloten op de carb..ik heb de motor overgenomen en deze had dus bijna een jaar stilgestaan...Ik heb de olie afgetapt(kwam 8 liter :? dunne olie, leek wel water, rook ook naar benzine uit )Daarna 2 liter diesel erin, droog gestart voor 10 seconden, diesel afgetapt uit laten lekken voor een paar uur, nieuw oliefilter en verse olie erin, weer drooggestart om te kijken wat er zou gebeuren..moest iets olie er nog in gooien....
Daarna gestart met de bougiekabels erop en benzine....starten en lopen ....geen rotzooi meer uit het carterontluchtingsslangetje
 
Dat idee had de vorige eigenaar ook...hij heeft nl de benzinepomp omzeilt en de tank direct aangesloten op de carb..ik heb de motor overgenomen en deze had dus bijna een jaar stilgestaan...Ik heb de olie afgetapt(kwam 8 liter :? dunne olie, leek wel water, rook ook naar benzine uit )Daarna 2 liter diesel erin, droog gestart voor 10 seconden, diesel afgetapt uit laten lekken voor een paar uur, nieuw oliefilter en verse olie erin, weer drooggestart om te kijken wat er zou gebeuren..moest iets olie er nog in gooien....
Daarna gestart met de bougiekabels erop en benzine....starten en lopen ....geen rotzooi meer uit het carterontluchtingsslangetje


en nu heb je wel gewoon een tank met vacuumkraantje?
en welke carbs heb je gebruikt, die van jezelf of van de donor fiets? want die laatsten zouden natuurlijk weer kunnen gaan lekken..
ik zou ze iig even nakijken en schoonmaken..
 
Hoi,
Ik heb hem weer aangesloten via de benzine pomp...Ik heb hem trouwens al een tijdje(niet te lang, zit geen koelvloeistof in) stationer laten lopen...Hij loopt mooi rond en pakt direct op als ik gas geef...tering wat een geluid zonder demper..Zit een yoshimura spruitstuk op *O*

Nu moet ik hem alleen nog mijn yzf radiator aansluiten en afvullen en kijken of de waterpomp niet een kapotte keerring heeft.. -O-
 
Hoi, nou dat post ik wel zodra ik van mijn buurman de radiateur terug krijg( is van een yzf, daar moeten een paar ophangpunten van veranderd worden) en ik bij Star-Twin mijn uitlaat aan laat passen dmv een link-pijpje....

:) en willem..ik heb weer wat van jouw wonder spul gebruikt, weer een manier om het als reinigings middel te gebruiken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan