Mijn geluk is nu echt op - 2 x geflitst

Duc

MF veteraan
15 aug 2002
2.327
0
België
Zoals jullie een tijdje terug konden lezen in dit topic Morgen (19/3) voor de rechtbank, duimen aub ben ik gepakt op de autosnelweg waar ik 155 km/u reed.
Met een goeie advocaat en een hoop gelul, heb ik met heeel veel geluk geen rijverbod gekregen en een boete van slechts 236 euro.

Dat gaat nu veranderen vrees ik: ik krijg net een brief in de bus; ik ben geflitst tegen 117 waar ik 50 mocht, 67 km te snel dus :(

Ik weet dat er geen excuus voor is maar het was dus op een baan buiten het centrum, zeg maar de rondweg rond het dorp, en ik was op weg naar mijn ouders om daar een auto op te pikken om mijn kinderen van school te halen, waarvoor ik dus al een beetje te laat was, vandaar mijn haast.... ze hebben me dus geflitst om de hoek van mijn ouders op een 100m van mijn bestemming... |(

Deze keer kom ik er niet vanaf met een vriendelijk bedragje... ik denk zelf dat ik tegen minimum 500 euro boete + een serieus rijverbod aankijk....

Ik weet dat het mijn eigen schuld is maar ik vind het toch om te '(

[edit]
dit verhaal speelt zich af in België btw.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Zoals jullie een tijdje terug konden lezen in dit topic Morgen (19/3) voor de rechtbank, duimen aub ben ik gepakt op de autosnelweg waar ik 155 km/u reed.
Met een goeie advocaat en een hoop gelul, heb ik met heeel veel geluk geen rijverbod gekregen en een boete van slechts 236 euro.

Dat gaat nu veranderen vrees ik: ik krijg net een brief in de bus; ik ben geflitst tegen 117 waar ik 50 mocht, 67 km te snel dus :(

Ik weet dat er geen excuus voor is maar het was dus op een baan buiten het centrum, zeg maar de rondweg rond het dorp, en ik was op weg naar mijn ouders om daar een auto op te pikken om mijn kinderen van school te halen, waarvoor ik dus al een beetje te laat was, vandaar mijn haast.... ze hebben me dus geflitst om de hoek van mijn ouders op een 100m van mijn bestemming... |(

Deze keer kom ik er niet vanaf met een vriendelijk bedragje... ik denk zelf dat ik tegen minimum 500 euro boete + een serieus rijverbod aankijk....

Ik weet dat het mijn eigen schuld is maar ik vind het toch om te '(

Op http://www.openbaarministerie.nl is een "button met "vragen". Hier kun je je situatie uitleggen en krijg je onderbouwd antwoord van iemand van het openbaar ministerie.

Ik val inmiddels ook onder de reciciveregeling en let WEL op.
Sorry hoor maar als je toch net bent voorgekomen hoe kun je dan met +100 over een 50km weg jagen. Dan mis je toch echt wel enkele hersencellen denk ik zo.
Maar ja, daar heb je nu niks meer aan.
Je moet wat bewuster gaan rijden, straks ben je je rijbewijs niet voor een paar maanden, maar misschien wel voor een jaartje kwijt.

Maar ja, als ik in je vorige topic lees "hoe je ermee omging" ben je iemand die het alleen maar "the hard way" leert. Dat zal nu vast gaan gebeuren.

Succes ermee, ennen kijk echt eens op die site.
 
Laatst bewerkt:
Sh*t, da's pech man...
Ze lopen de laatste tijd ook dikker en dikker hé :r
'k hoop dat ik het binnenkort ook eens niet een keer te pakken heb, want die snelheidsborden staan hier op sommige plekken zo stom, én dan heb je nog van die k*tministers die vinden dat 90km op een dubbelvaksweg met beplante middenberm nog te snel is... hoppa 70km dan maar |(
iig succes met de afhandeling, 'k hoop dat het meevalt.

Enneuh, Bikefreak, Duc is een Belleg, ik geloof niet dat ie onder één of andere Nederlandse regeling zal vallen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat er geen excuus voor is maar het was dus op een baan buiten het centrum, zeg maar de rondweg rond het dorp, en ik was op weg naar mijn ouders om daar een auto op te pikken om mijn kinderen van school te halen, waarvoor ik dus al een beetje te laat was, vandaar mijn haast.... ze hebben me dus geflitst om de hoek van mijn ouders op een 100m van mijn bestemming... |(

[edit]
dit verhaal speelt zich af in België btw.
[/edit]

Het verhaal komt me zo bekend voor,ik heb om 16u gedaan met werken, school gedaan om 16u10, 12 km met de motor, auto ophalen, dan heb je wel eens haast, en als ze dan staan te flitsen op de grote invalswegen van het dorp heb je natuurlijk pech, enkel een bewijs van de werkgever kan een halvering van het rijverbod betekenen, niet te vergeten dat een deel van de geldboete gekoppeld is aan het aantal dagen rijverbod, dus hoe meer dagen rijverbod, hoe hoger de boete.
Succes
 
67 km/u te hard in de bebouwde kom. Je zult een andermans kind maar omver rijden.
Niet dat ik een moraal ridder ben, maar deze keer verdien je het.
 
67 km/u te hard in de bebouwde kom. Je zult een andermans kind maar omver rijden.
Niet dat ik een moraal ridder ben, maar deze keer verdien je het.


Bebouwde kom is in mijn visie waar bebouwing is, maar hier in Belgie is het begin van de bebouwde kom meestal een 2 tal km voor de bebouwing begint. :( |(

Ik weet het, wet is wet, maar kom maar eens rijden bij ons, als je 50 rijdt waar de borden beginnen, is het echt lullig, auto's die aan je reet kleven maar er niet voorbij durven, het is echt kl*ten.
 
Het is gewoon |( stom wat je hebt gedaan ok..klaar.
MAar eh zou je misschien niet kunnen zeggen dat er iemand anders op die motor reed?? Iemand met motorrijbewijs die voor jou het risico wil lopen dat ie zijn rijbewijs kwijt raakt? (iemand die wel een rijbewijs heeft, maar toch geen motor (meer) rijd)
Misschien kan degene zich er ook uitlullen en krijg ie alleen een boete die JIJ betaald.....
Vrees alleen dat het nie helemaal legaal is, maar het is un manier
 
67 km/u te hard in de bebouwde kom. Je zult een andermans kind maar omver rijden.
Niet dat ik een moraal ridder ben, maar deze keer verdien je het.

Of z'n eigen kindern, want volgens z'n verhaaltje heeft ie die.
(waarschijnlijk is ie zelf nog wat kinds van gedachten :? )
 
Uit ervaring weet ik dat het je 2 weken rijbewijs en 750 euro boete gaat kosten ... :r

In januari 2000 hebben ze mij eens geflitst aan 100 km/u waar ik 50 mocht (3u 's nachts) wat me 2 weken rijbewijs en 500 euro boete koste.

In december 2001 hebben ze mij nog eens liggen gehad aan 128 waar ik 70 mocht ('s nachts op de snelweg, en zij beweren dat er signalisatie van werken was) wat me 2 weken rijbewijs en 750 euro boete koste. WANT ... ik ben een recidivist :r :r :r

de heksenjacht in belgie is open ...
 
Op vrijdag 23 mei 2003 13:24 schreef Bikefreak het volgende:Gelukkig is jouw visie niet bepalend voor datgene wat er op de weg wel en niet mag.

Ik hou me 95% van mijn brikkekm's aan de aangegeven snelheid, de 5% autosnelweg niet, en is mijn visie dan zo verkeerd, als 90% van de bevolking er zo over denkt.

In bijna alle gevallen kunnen ze hier de borden bebouwde kom, 1.5km verplaatsen.

Gelukkig zijn vele gemeentes de afbakenig van de bebouwde kom aan het herzien, dus niet lullen over mijn visie als je de situaties niet kent die ik probeer te schetsen.

Heb zelf 3 kinderen, dus daar moet je mij ook niet over aanspreken, ik denk er elke dag aan als ze met de fiets op baan gaan.

Ik wil hier ziJn fout niet mooipraten , maar het verschil in boete bij 27 te hard en 67 te hard is een heeeeeeeeeeeel groot verschil.
 
Op vrijdag 23 mei 2003 13:36 schreef Bikefreak het volgende:(waarschijnlijk is ie zelf nog wat kinds van gedachten :? )

En dit slaat op? Zoals ik al zei; eigen fout, stom, eigen schuld, geen excuus enz. maarrrr is geen reden om mij persoonlijk aan te vallen. Jij rijdt altijd precies volgens de regels neem ik aan?

[edit]
Als ik tegen die snelheid langs een school zou razen, ja, dan MOETEN jullie me met zijn allen uitschelden... maar het is zoals hierboven beschreven, officieel is het bebeouwde kom, maar als je et nie weet dan zie je het nergens aan.
[/edit]
 
Op vrijdag 23 mei 2003 13:49 schreef Duc het volgende:En dit slaat op? Zoals ik al zei; eigen fout, stom, eigen schuld, geen excuus enz. maarrrr is geen reden om mij persoonlijk aan te vallen. Jij rijdt altijd precies volgens de regels neem ik aan?

Het slaat op jou ja. Onlangs voorgekomen en nu alweer met 100+ door het dorp rijden.
Ten eerste zou je na je "voorkomen" nu met de gedachte moeten rondrijden van "ik moet opletten" (al was het maar om weer dergelijk zware boetes te voorkomen)
En ten tweede is 100+ door de bebouwde kom al niet "zomaar een overtredinkje".
En achteraf denken van "ik was fout" "het is mijn eigen schuld" is ook een dooddoener zeg.
Je kunt ook je vrouw een klap voor d'r kop geven en sorry zeggen. Zou de pijn dan minder zijn. Oftewel: een kind denkt ook meestal pas achteraf na.

No hard feelings verder. Succes met de situatie.
 
Laatst bewerkt:
Ik hou me 95% van mijn brikkekm's aan de aangegeven snelheid, de 5% autosnelweg niet, en is mijn visie dan zo verkeerd, als 90% van de bevolking er zo over denkt.

In bijna alle gevallen kunnen ze hier de borden bebouwde kom, 1.5km verplaatsen.

Gelukkig zijn vele gemeentes de afbakenig van de bebouwde kom aan het herzien, dus niet lullen over mijn visie als je de situaties niet kent die ik probeer te schetsen.

Heb zelf 3 kinderen, dus daar moet je mij ook niet over aanspreken, ik denk er elke dag aan als ze met de fiets op baan gaan.

Ik wil hier ziJn fout niet mooipraten , maar het verschil in boete bij 27 te hard en 67 te hard is een heeeeeeeeeeeel groot verschil.

Ik bedoel het ook niet persoonlijk. Maar iedereen interpreteert datgene wat gevaarlijk is en wel en niet zou mogen op een andere manier. Vandaar dat ik blij ben dat datgene wat wel en niet mag op de weg door de overheid is vastgelegd en niet iedereen zijn eigen interpreatie kan geven over "verantwoord weggedrag"..
(en je kunt er schijt aan hebben maar dan zit je regelmatig op de blaren. en ik heb ook al heel wat blaren opgelopen :) :) )
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 23 mei 2003 13:59 schreef Bikefreak het volgende:Het slaat op jou. Onlangs voorgekomen en nu alweer met 100+ DOOR het dorprijden.

Nogmaals ik wil hier niemand verschonen, maar als je kan lezen is er 1 verzachtende omstandigheid, die in onze reacties mag meespelen, de overheid zal daar geen rekening mee houden.
Maar om direct als aso en uitspraken, je kind omver rijden te roepen :r , de situatie had hij al in zijn eerste post vermeld.
 
Nogmaals ik wil hier niemand verschonen, maar als je kan lezen is er 1 verzachtende omstandigheid, die in onze reacties mag meespelen, de overheid zal daar geen rekening mee houden.
Maar om direct als aso en uitspraken, je kind omver rijden te roepen :r , de situatie had hij al in zijn eerste post vermeld.

Dat waren niet mijn woorden.
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 23 mei 2003 14:14 schreef Bikefreak het volgende:En het was maar 100m van je ouderlijk huis... :? :?

Er staat 100m vanaf zijn bestemming...jij zei dat dat 100mm vanaf zijn eigen huis is.

Maaruh, Duc, erg kut voor je jongen, ik hoop voor je dat het goed afloopt, ik probeer ook zoveel mogelijk goed op te letten, maar ben laatst ook in 2 weken 2x geflitst, gelukkig reed ik toen ff niet al te hard.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, t'was over zijn kinderen :9


Ach weet je. Als iemand een boete krijgt moet je hier op het forum blijkbaar alleen maar zeggen: "wat erg jongen, ik hoop dat je gematst word".
Ga je kritiek leveren ben je een moraalridder en wordt je op alle mogelijke woorden en zinsspelingen aangepakt. Jammer is dat.

We hebben het hier over iemand die binnen enkele maanden 2 keer voor de rechtbank kan verschijnen voor te hard rijden. Dan ben je toch niet echt lekker bezig of wel soms. (zonder uitspraken te doen over of het wel of niet verantwoord rijden was, volgens de overheid in ieder geval niet)
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 23 mei 2003 14:28 schreef Bikefreak het volgende:Ach weet je. Als iemand een boete krijgt moet je hier op het forum blijkbaar alleen maar zeggen: "wat erg jongen, ik hoop dat je gematst word".
Ga je kritiek leveren ben je een moraalridder en wordt je op alle mogelijke woorden en zinsspelingen aangepakt. Jammer is dat.

Als je al mijn post zou lezen in de tijd dat ik op M-F ben zou je weten dat ik een beetje moraalridder ben :X , maar de situatie is zo herkenbaar met de mijne waar ik woon, dat het enkel geldklopperij is waar ze staan te flitsen (heeft niets meer te maken met verkeersveiligheid) aan de ingangswegen van de dorpen.

Ze zijn nooit te zien in de bebouwde kom of rond de school, of in onze straat.
 
Als je al mijn post zou lezen in de tijd dat ik op M-F ben zou je weten dat ik een beetje moraalridder ben :X , maar de situatie is zo herkenbaar met de mijne waar ik woon, dat het enkel geldklopperij is waar ze staan te flitsen (heeft niets meer te maken met verkeersveiligheid) aan de ingangswegen van de dorpen.

Ze zijn nooit te zien in de bebouwde kom of rond de school, of in onze straat.

Het gaat er ook niet om dat ie geflitst is, maar de snelheid waarmee.
Als je net bent voorgekomen dan let je toch op dat je in ieder geval niet zoveel te hard rijdt dat je weer moet voorkomen. En heb je z'n vorig topic gelezen: Nou daar straalt de "naieviteit vanaf". En op een forum mag je iemand best eens met zijn eigen gedrag confronteren. Maar goed, we begrijpen elkaar wel denk ik zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan