Mijn geluk is nu echt op - 2 x geflitst

weet je wat het is al die reacties van hoe kun je nou zo hard rijden?
ik weet bij ons in apeldoorn wel 25 bochten die wel onder de bebouwde kom vallen maar je nooit 1 voetganger fiets of wat dan ook ziet,[ze mogen er niet eens komen] en als je die bochten die ik nu opnoem lekker wil pakken ,niet overdreven dan moet je toch al minimaal 110 -120 km/u rijden anders zit je rechtop.
dus die gastjes die met hun flitsapparaatjes daar gaan staan ,zijn staatskas spekkers.
laat ze maar bij mij in de weg gaan staan waar regelmatig 80-90 km/u gereden wordt waar het onoverzichtelijk is waar wij nog steeds geen drempels of plantebakken in de weg krijgen ,maar daar zie je die lamzakken niet .
maar wel ergens waar je automatisch te hard gaat en wat eigenlijk helemaal geen gevaar voor anderen oplevert.
en dit is weer zo,n typisch geval van deze M-FER die gewoon weer genaaid wordt door klootzakken die altijd op de VERKEERDE plek controleren.

ik ben niet tegen snelheids controles maar wel op de verkeerde plekken. :r
 
Kan je bijvoorbeeld niet gewoon zeggen dat er iemand, wiens naam je niet meer weet, op dat moment een proefrit reed op je motor? Laat ze maar aantonen dat jij op die motor reed. Je zal waarschijnlijk wel de boete krijgen maar je mag je rijbewijs houden.
 
Kan je bijvoorbeeld niet gewoon zeggen dat er iemand, wiens naam je niet meer weet, op dat moment een proefrit reed op je motor? Laat ze maar aantonen dat jij op die motor reed. Je zal waarschijnlijk wel de boete krijgen maar je mag je rijbewijs houden.

LET OP
dit heb ik vroeger ook een keer geflikt moest toen de indentiteit bekend maken van de bestuurder die op dat moment op mijn motor reed.[niet gedaan dus was ik immers zelf] werd toen veroordeeld voor 250 gulden boete[1984]
dus als ik jou was zou ik dit aanvoeren wat RANDOM HERO hier zegt ,heel goede kans maak je dan op alleen de bekeuring omdat je ten allertijde verantwoordelijk bent voor het op jouw naam staande kenteken.
maar niet zover dat jij er ook ontzegging voor krijgt,[weet ik bijna zeker ]
gewoon proberen en lukt het mail me dan ff wil ik graag weten.

succes.
 
Klote voor je, maar je verhaal dat je geeft is een verklaring maar helaas geen excuus. Succes ermee! En als je nu je rijbewijs mag houden, of je krijgt het na een aantal maanden terug, ga je dan eindelijk 's voorzichtig aan doen?
 
Good luck ermee..... en ik snap je wel want als je je bekeuring betaald heb rijd je de eerste 2 weken relaxed en daarna ga je toch weer rijden zoals eerst... en als je zegt in de bebouwde kom maar nog ver van woonhuizen etc.. dan vin ik het een kl*tebekeuring.. ze moeten in het bewoonde gedeelte flitsen waar idd kinderen spelen etc.... maar ja daar verdienen ze minder waarschijnlijk... galbakken zijn het :r ben pas gepakt voor vluchtstrookrijden langs de file, kheb het 1 weekje volgehouden netjes te blijven maar ik ga er nu sochens gewoon WEER overheen... ga niet in de file staan....


Verder ben ik de laatste tijd ook een beetje moraalridder want het lijkt wel of ze alleen motorrijders achter dr broek aanzitten.... :r :r
 
Ik voerde het verhaal ook helemaal niet aan als excuus. Als zoiets gebeurt, hoe stom het ook is, is dat klote, en dat moet je dan ff kwijt aan je zielsgenoten. Ik heb ook helemaal geen probleem dat het 'eigen schuld' genoemd wordt of dat ik erop gewezen wordt dat 117 in de bebouwde kom niet kan.

Het enige waar ik me aan stoorde waren de uitlatingen van Bikefreak 'denken als een kind' en dan in een latere post 'daar straalt de naïviteit vanaf'... dit is gewoon stemmingmakerij en ongefundeerde persoonlijke kritiek. En dat getuigt ook niet echt van 'denken als een volwassene'. Je moet ook maar eens nauwlettend in de gaten houden hoe vaak je zelf veel sneller rijdt als op dat ogenblijk toegelaten is, want het lijkt me sterk dat je met die R1(?) in je avatar nooit es veel harder rijdt dan toegelaten... ik kan der natuurlijk naast zitten :?

Volgens mij is elke sportieve (en andere) motorrijder op bijna elk moment strafbaar, want waar wordt er echt 50, 70, 90, 120 km/u gereden? Je zit zo 20 of 30 KM/u te snel (en das alleen eerste versnelling bij de meeste) en das een zware overtreding. Uiteraard is er een verschil tussen 30 en 67 te snel, maar rechtvaardigd dat persoonlijke uitspraken als die hierboven?

No offence intended hoor, maar ik vind dat een beetje schijnheilig klinken...
 
Dit bedoel ik dus :

Op zondag 13 april 2003 18:38 schreef Bikefreak het volgende:
Zojuist met de lasergun staande gehouden ter hoogte van Heesch.
41km te hard.
Volgens de boetebase 245,- Euro. Maar..............

In 1996 heb ik voor de rechtbank gestaan (+50km te hard).
Ik kreeg toen 500 gulden boete + twee jaar voorwaardelijk. Die 2 jaar voorwaardelijk zijn nu voorbij. Echter het feit op zichzelf is pas na 8 jaar verjaard.
In de afgelopen jaar heb ik me netjes gedragen. Alleen maar kleine boetes...
Wat staat me te wachten. Alleen boete? Voorkomen? Rijbewijs inleveren?
Wie heeft zelf ervaring met opnieuw gepakt worden terwijl hij in het verleden al eens moest voorkomen?

SVP snel jullie ervaringen. Ik zit in de rats..... (kan m'n rijbewijs niet missen ivm werk)

En voor de wijsneuzen: inderdaad ik had er eerder aan moeten denken.

komt uit : Shit gepakt door lasergun: 41km te hard, help!!

qed ;)
 
Op vrijdag 23 mei 2003 22:22 schreef Duc het volgende:
Dit bedoel ik dus :komt uit : Shit gepakt door lasergun: 41km te hard, help!!

qed ;)

:^


Hahaha, de pot verwijt de ketel enz...

Maar shit man!! Ik wil je niet ontmoedigen maar dit gaat een pak geld kosten!!
Ik ben 4 maand terug voorgekomen voor 175 km/u op de snelweg, was 1100 euro en 1 maand rijverbod.... |( Heb uiteindelijk maar 525 betaald en 10 dagen rijverbod gekregen wegens verzachtende omstandigheden (bewijs spoedafdeling ziekenhuis), maar de andere 575 zijn wel voorwaardelijk 3 jaar :( :( .
Dus bij herhaling komt dat er terug bij...

Succes iig, en post de afloop ook!
 
Duc,

Ik kan me voorstellen dat je jezelf wel voor je kop zou kunnen slaan nu. Ik hoop echt voor jou dat het meevalt.
2 weken rijbewijs inleveren, valt nog wel mee. 750 €... dan weet je waarvoor je werkt.
Kop op, het regent toch!

Het wordt echt lastig in België om nog op je gemakje door te rijden. Behalve de snelwegen, is het hier eigenlijk één grote bebouwde kom. Zelf rij ik met een half ei in m'n broek voor al die controles. Ik heb de indruk dat men ze echt aan't opdrijven is.
 
Op vrijdag 23 mei 2003 22:22 schreef Duc het volgende:
Dit bedoel ik dus :komt uit : Shit gepakt door lasergun: 41km te hard, help!!

qed ;)


Mensen mensen, mij interesseert het helemaal niet dat iemand te hard rijdt, mits zonder gevaar voor anderen. Het enige wat me verbaasd is het feit dat iemand zo stom kan zijn om gewoonweg weer met dergelijk hoge snelheden te gaan rijden waarvan je weet dat als je daarmee gepakt wordt zeker je rijbewijs kwijt zult zijn.
Zelf ben ik dus onlangs ook met hoge snelheid gepakt en ik ken anderen die in hetzelfde schuitje zitten. In 1996 moest ik al eens voorkomen en kan me nog goed herinneren dat de schrik er toen echt goed in zat. Die 2 jaar voorwaarlijk heb ik gereden als een "oud vrouwtje". Vandaar dat ik niet begrijp dat iemand die moet voorkomen een dergelijke "waarschuwing" zo snel alweer vergeten is.

En mijn opmerkingen over "kinderachtig" en "naief" zijn gebaseerd op uitspraken die van 'm zelf kwamen. Maar als jullie vinden dat dit allemaal volwassen opmerkingen zijn, overtuig me er dan maar van.

"Nu heb ik wel een argumentatie doorgemaild naar mijn advocaat (heb die motor nodig om te solliciteren, en hoge geldboete is ook geen goed plan want ik ben werkloos dus knijp maar een oogje dicht ofzo) maar ik ga der zelf dus nie bij zijn dus dat wordt bang afwachten op dat telefoontje van mijn advocaat..."

"En aanwezig zijn.... jaaa, idd, zou wel et beste zijn.... maar daar heb ik ei'k echt helemaal geen zin in...."

"ik weet zelf nog niks... me advocaat heeft nie gebeld en ik heb het zelf te druk gehad om te bellen"

Voor de duidelijkheid: Ik reageer niet uit kwaadheid of om de moraalridder uit te hangen, maar uit onbegrip.
 
Laatst bewerkt:
We hebben het hier over iemand die binnen enkele maanden 2 keer voor de rechtbank kan verschijnen voor te hard rijden. Dan ben je toch niet echt lekker bezig of wel soms. (zonder uitspraken te doen over of het wel of niet verantwoord rijden was, volgens de overheid in ieder geval niet)

Ik zeg nikx :X

:P :P
 
Jongens ga lekker relaxed motorrijden en zeik niet zo op elkaar. Je gaat op een begrafenis toch ook niet zeggen: ja lullig hoor maar het was zijn eigen schuld |(
 
Ik ben nu heeeel lang vriendelijk en correct gebleven, maar in mijn ogen ben je nu gewoon een schijnheilige zeiker. Als ik jouw posts en topics doorlees: '50 te snel hier, 142 daar, 180 uit de bocht komen ginder...enz.' Dat vind ik gewoon zwak wat je hier aanvoert. Kom uit je ivoren torentje, kerel.

Ik heb uit et topic wat ik wou, nl. ervaringen van mensen in een soortgelijke situatie, waarvoor dank.

Ik weiger echter de discussie te voeren op het kinderachtige niveau waar Bikefreak ze op wil voeren. Je moet er misschien eens over nadenken dat er meer is gezegd/gebeurt dan wat er in de thread geschreven wordt. You assume too much, zouden ze int engels zeggen.

Voor mij is dit gesprek dan ook afgelopen, en ik ga niet meer in op verdere provocaties die er alleen op gericht zijn je gelijk te halen over eerder gedane, ondoordachte uitspraken.

De pot verwijt de ketel idd... enne ik heb niemand in gevaar gebracht. (punt)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan