Mijn gixxer start niet

johnyp

MF'er
1 feb 2008
32
3
Hallo allemaal,

Mijn motor wil op de een of andere niet starten :( :( .
Nadat ik de sleutel heb gedraaid reageert de fuelpomp, de relais, de dashboard etc wel :] .
Bij het indrukken van de startknop, gebeurt er helemaal niks :( :r .
Ik heb de relais van de startmotor laten meten en die is niet kapot.
En als ik de dikke zwart en de rode draad van de relais met elkaar verbind start de motor zonder te arzelen.
Weet iemand wat ik over het hoofd zie.
Heeft iemand een elektrische schema van mijn motor.
Ik heb een Suzuki SRAD 750 Injectie 1999.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
 
Ik heb het geprobeerd met de koplamp aan, maar helaas doet hij het ook niet.
De batterij is ook goed 12,7Volt, en de motor gaat ook aan als de kabels verbonden zijn.
 
Ik heb het geprobeerd met de koplamp aan, maar helaas doet hij het ook niet.
De batterij is ook goed 12,7Volt, en de motor gaat ook aan als de kabels verbonden zijn.
zekeringen gecontroleerd?
krijg je spanning op je relais?
massa op het blok goed en stekkers goed en niet gecorrodeert?
als het goed is zitten er ook nog zekeringen onder je "kontje"zeg maar.
 
@zz85 goeie tip ik zal het in dhet topic van srad rijders.
@Zot ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar ik heb mijn motor altijd in neutraal zonder koppeling gestart.
 
@zz85 goeie tip ik zal het in dhet topic van srad rijders.
@Zot ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar ik heb mijn motor altijd in neutraal zonder koppeling gestart.
knijp dan de koppeling eens in tijdens het starten. Suzuki kwaaltje. Die dingen starten alleen als je de koppeling inknijpt.
 
@ Zot: Mijn Srad niet, maar ik heb het toch even geprobeerd.
bedankt voor je tip. hij gaat wel aan als ik de kabels door verbind en ook zonder de koppeling. en de zekeringen zijn ook goed die grote groene zekering was wel kapot en die heb ik vervangen.
 
@ Apievuist: de zekering van de relais ging kapot omdat ik hem wou starten met een zwaardere accu. Dat was nadat ik alles wat ik wist deed om het te starten. dus met ander woorden ging de relais kapot nadat ik erachter kwam dat hij niet wou starten.
 
@ Apievuist: de zekering van de relais ging kapot omdat ik hem wou starten met een zwaardere accu.


Jaja, dat zal wel niet,
een zwaardere accu is nog steeds 12 volt

voor de kenners U=IxR , daaruit volgt I=U/R stroom(A)= spanning(V) / weerstand(
omegacap.gif
)

en de spanning veranderd niet U en de weerstand van de start motor veranderd ook niet,
daaruit volgt dat de stroom ook niet veranderd en dus de zekering niet door een zwaardere accu is gesprongen.
Misschien wel omdat de startmotor zwaarder loopt dan voorheen, maar niet vanwege de "zwaardere" accu.
 
@peterr900:
Wat jij zegt klopt voor een deel, jij ging vannuit dat de stroom niet zou verranderen met een ander accu. Maar als je stroom(A) te hoog is gaat je zekering wel kapot. Dus m.a.w. de zekering reageert altijd op de stroom(A) die de accu levert in dit geval en vandaar dat de zekering kapot ging.
 
@peterr900:
Wat jij zegt klopt voor een deel, jij ging vannuit dat de stroom niet zou verranderen met een ander accu. Maar als je stroom(A) te hoog is gaat je zekering wel kapot. Dus m.a.w. de zekering reageert altijd op de stroom(A) die de accu levert in dit geval en vandaar dat de zekering kapot ging.

:z
 
@peterr900:
Wat jij zegt klopt voor een deel, jij ging vannuit dat de stroom niet zou verranderen met een ander accu. Maar als je stroom(A) te hoog is gaat je zekering wel kapot. Dus m.a.w. de zekering reageert altijd op de stroom(A) die de accu levert in dit geval en vandaar dat de zekering kapot ging.


Jij hebt het fout meneerke :N ,

De zekering zal pas kapot gaan bij een kortsluiting of als DE starter een groter stroom vraagt dan normaal=> starter kapot(ik weet niet of dat voorkomt).
Maar hoe jij redeneert=> zou alles dan kapot moeten gaan _O-
jij denkt dat stroom hetzelfde is als spanning.
U spanning kan overal evengroot zijn, maar u stroom niet,
kijkt de wet van kirchoff maar eens na :)

bij je accu zal het Itotaal zijn, maar er zal van u starter naar de accu een kleinere stroom vloeien dan It.
En die (grotere) stroom van je grotere accu?? Dat is wel te verwaarlozen hoor.
Het is niet dat er een autoaccu in hangt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Mijn motor wil op de een of andere niet starten :( :( .
Nadat ik de sleutel heb gedraaid reageert de fuelpomp, de relais, de dashboard etc wel :] .
Bij het indrukken van de startknop, gebeurt er helemaal niks :( :r .
Ik heb de relais van de startmotor laten meten en die is niet kapot.
En als ik de dikke zwart en de rode draad van de relais met elkaar verbind start de motor zonder te arzelen.
Weet iemand wat ik over het hoofd zie.
Heeft iemand een elektrische schema van mijn motor.
Ik heb een Suzuki SRAD 750 Injectie 1999.

Alvast bedankt voor jullie reactie.



Ik had hetzelfde geahad bij mijn cbr rr:)
Ik had een kabel vergeten aan te sluiten :)


Ik heb beetje gekeken naar een 750 1999 heb er geen schema van kunnen vinden.

Probeer nog een keer, en meet tijdens starten het uitgangspânning van u relais, als daar spanning op komt moet die normaal werken. Kijk ook of je stuurspanning krijgt om de relais te bedienen. En alles werkt maar u starter niet, dan heb je ergens wellicht ergens iets verkeerd aangesloten of misschien ook niet. Ik zou u meer kunnen vertellen als ik het schema ervan had, heb pas gekeken en er zijn verschillende maar die van 750 1999 vind ik niet, is deze dan niet dezelfde zoals de gsxr1000 k1??? die schema staat er wel.


En dat rechtstreeks verbinden zonder zekering ertussen zou ik maar vermijden je weet maar nooit.
 
Laatst bewerkt:
Zou niet zo moeilijk moeten zijn, de spoel in het relais wordt bekrachtigd door de startknop in te drukken (die staat in serie met de killswitch) en de koppeling in te knijpen. Daar zit verder geen zekering tussen. Ook in het startmotor circuit zit geen zekering. Ziet er dus zo uit:

(+) ------ Killswitch----- startknop ------ [relaisspoel] ------- koppelingswitch----- (-)

Kortom, contacten in de fusebox nalopen levert denk ik niet het gewenste resultaat op.
 
Zou niet zo moeilijk moeten zijn, de spoel in het relais wordt bekrachtigd door de startknop in te drukken (die staat in serie met de killswitch) en de koppeling in te knijpen. Daar zit verder geen zekering tussen. Ook in het startmotor circuit zit geen zekering. Ziet er dus zo uit:

(+) ------ Killswitch----- startknop ------ [relaisspoel] ------- koppelingswitch----- (-)

Kortom, contacten in de fusebox nalopen levert denk ik niet het gewenste resultaat op.
Hij heeft een heel bijzondere soes, die normaal ook start als je de koppeling niet inknijpt :X
 
Zou niet zo moeilijk moeten zijn, de spoel in het relais wordt bekrachtigd door de startknop in te drukken (die staat in serie met de killswitch) en de koppeling in te knijpen. Daar zit verder geen zekering tussen. Ook in het startmotor circuit zit geen zekering. Ziet er dus zo uit:

(+) ------ Killswitch----- startknop ------ [relaisspoel] ------- koppelingswitch----- (-)

Kortom, contacten in de fusebox nalopen levert denk ik niet het gewenste resultaat op.


De standard er ook maar even bij vermelden dacht ik wel :X
 
Ik ben heel blij met al jullie reactie, een aantal van de reactie had ik al geprobeerd.
bijv 1:de zij-standaard( bij mijn suzu als het in neutral zit start hij ook met de standaard uit, start alleen niet als het in een versnelling zit.)
@ Zot: de bovenstaande opmerking telt ook voor de koppelingschaar gedoe in neutral start hij altijd met een druk op de startknop. Ik heb mijn motor al 5 jaar al. Ik heb jou opmerking ook geprobeerd voor de zekerheid, maar dat is het niet. bedankt voor je opmerking.
@ quadcore: wat jij zegt klopt denk ik 100% ik denk ook de hele tijd aan slechte verbinding in die circuit of zekering kapot. De startmotor kan niet kapot zijn want bij directe verbinding gaat ie wel aan. Ik zal het idd niet meer direct verbinding het was niet slim van mij , maar op gegeven moment zonder schema weet je niet welke kabel kleuren je moet meten. De zwaarder baterij was idd autoaccu ik weet ook dat het niet verstaandig was my bad, maar vergeet dat maar,want het was nadat de motor niet kon starten.
Ik zal kijken of ik vandaag een boek kan halen om de storing sporen. het zit idd in destroomcircuit.
 
@hansgsx-r: de kabelkleuren zijn zeker anders bij een andere motor maar gsx-r 750 1998 is precies hetzelfde als die van mij als je die kan vinden is ook goed. alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan