Mijn GS 750 brik

Dagobert II

Die hard MF'er
18 sep 2004
976
1
Hengelo (O)
Hier een foto van m'n GS 750. Ooit moet ie er als een Seventees Superbike uit komen te zien.

full
 
geinige fiets, jammer dat je uitlaten zo roestig zijn, hoop gedoe om weer echt mooi te krijgen
 
Die moeten toch matzwart worden. En de demper zal wel eigenmaak worden.
Hij moet er namelijk ongeveer zo worden.

[edit mode on] foto staat inmiddels eindje verder op (plus; 't is m'n avatar){edit mode off]
 
Laatst bewerkt:
Donder er dan meteen een RVS systeem onder als je zo handig bent : weet je wel hoe hard een zwart systeem rot?!! (kijk maar eens naar offroads/crossers)
 
Ah, mijn fietsje :) Maar neem dan gelijk een duuzend joh.

Dat zou ik ook wel willen, maar deze heb ik gekregen en een 1000 moet ik kopen!
En ik wil het idee van Wes Cooley's benaderen hoeft niet exact hetzelfde. Maar voorlopig kom ik aan opbouwen sowieso nog niet toe. Ik ben net klaar met verhuizing, verbouwing en tuin. Nu kan ik de garage inrichten en dan...eindelijk.
De motor slopen en kijken wat er bruikbaar is. Ik moet in ieder geval nieuwe voorvorkpoten hebben.
 
Laatst bewerkt:
Donder er dan meteen een RVS systeem onder als je zo handig bent : weet je wel hoe hard een zwart systeem rot?!! (kijk maar eens naar offroads/crossers)
[herhaling mode on]Die moeten toch matzwart worden. [herhaling mode off]
De bochten zijn wel roestig maar nog niet verrot. RVS wordt wel duur.
 
Die is wel heel mooi. Alleen het zadel vind ik iets te netjes. En ik neem aan dat de Yoshimura stickers doelen op het binnenwerk en niet alleen op de uitlaat. :9~

Foto van het web? Weet je de link nog?

Ik heb veel van dit soort foto's, echter uit dit 'tijdperk' zijn niet zoveel foto's op het net. Kijk op de site van de AMA, en Vintage racing. Exacte link weet ik niet meer.

Als ik wat heb/vindt dan hoor je het.
 
Even een korte update van m'n verbouwingswerkzaamheden. De laatste zooi in de garage aan de kant gezet en de GS zodanig geplaatst dat de aanhangwagen er ook nog in kan. Als ik niet sleutel natuurlijk. Al gezien dat ik zo iig niet tegeljkertijd aan de T125 kan werken.
Twee tijdelijke werkbanken gemaakt voor zolang ik geen fatsoenlijke heb. Een oud IKEA keukenblok gepromoveerd tot (verrijdbare) werkbank voor het motorblok. Ideale hoogte en stevig.
Bemerkt dat ik door onder meer de vele verhuizingen (en het weinige sleutelen de laatste jaren) flink wat gereedschap kwijt ben. Dus een boodschappenlijst gemaakt.

Wat de motor betreft;
Begonnen met de frontpartij weg te halen, lamp tellers, schakelaars op stuur etc.
Luchtfilter, carbs, accu en houder verwijderd. Zo'n beetje alle electrische onderdelen ook. De kabelboom los gehaald op achterste stuk na.
Koppelingsbediening en kap zijn eraf en de startmotor er ook maar uit gehaald.
Bij gebrek aan een middenstandaard een stel klinkers onder het frame gezet. Daarna ook het voorwiel en de vork verwijderd. Dat was trouwens één smeerbende, volgens mij zitten er helemaal geen keerringen in.
Ondertussen ook nog 4 Yoshimura zuigers gekocht voor 15 Euro. Of ze passen en of ik ze ga gebruiken zie ik tzt. wel. Iig moeten er dan ook andere nokkenassen in. Maar ja het is een (s)low-budget project, dus dat duurt nog wel een tijdje.
Ik ben nu zover dat ik een knechtje kan inhuren om met te helpen het blok eruit te tillen.
Dan kan ik het frame onder handen nemen. Op de kritieke punten (lasnaden e.d.)ziet het er goed uit.
Het balhoofd bleek te zijn voorzien van konische lagers die er goed uit zien. Ik had ook geen speling of ander narigheid bemerkt. Maar eigenlijk wil ik er een GS 1000 vork in hebben en zal het balhoofd toch wel aangepast moeten worden.

Foto's gemaakt van het gebeuren. Maar ik leef daarmee nog in het analoge tijdperk dus die volgen later.
 
Update 31 10 04

Het knechtje is geweest om me te helpen het blok uit het frame te tillen. Nu ik het blok zo goed kan bekijken blijkt dat hij wel heel erg vettig is, door zowel kop- als voetpakking. Bij de nokkenaskettingspanner is het een dikke laag zwarte drab.
Eén van de vorige eigenaren is ermee op z'n bek gegaan en de cilinderkop is daarbij beschadigd aan een paar koelribben. De wonden zijn niet mooi en niet te genezen, dus dat wordt tevens een andere kop.
De tapdraden waar de schroeven van het ontstekingsdeksel inzitten zijn ook niet jofel meer, maar is denk ik nog wel te verhelpen.
Een schetsplaat van de voorste motorbevestiging is moeilijk los te krijgen. Eén bout kreeg ik wel los en de andere zodanig dat ik de plaat wel kon draaien om het blok er uit te kunnen tillen.

Foto's volgen natuurlijk nog.
 
Nou hij ligt uit elkaar!
Flink zitten hannesen met een paar Japanse rotbouten maar uiteindelijk is het gelukt.
In feite kan ik nu aan de terugtocht beginnen. Het weer in elkaar zetten, maar dan wel naar mijn eigen smaak gebouwd. :)
Maar eerst maar eens sorteren wat er wel en niet goed/bruikbaar is. En natuurlijk schoonmaken :( . Maar ja, je weet het, hoe vuiler de handen, hoe schoner de motor. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan