Mijn GSX-R srad start niet meer, wie kan mij helpen????

robbie86

Rookie
4 jul 2008
28
0
Eersel
Mijn Suzuki GSX-R srad uit 1998 wil niet meer starten.
Ik heb hem aan de druppellader gehangen maar dit helpt ook niet, na wat langer proberen te starten trekt hij heel de accu leeg. De eerste keer als ik probeer te starten dan gromt hij een keer of hij wil aanslaan en daarna niet meer. Wat kan het zijn? Toch accu kapot of iets anders?
 
Mijn Suzuki GSX-R srad uit 1998 wil niet meer starten.
Ik heb hem aan de druppellader gehangen maar dit helpt ook niet, na wat langer proberen te starten trekt hij heel de accu leeg. De eerste keer als ik probeer te starten dan gromt hij een keer of hij wil aanslaan en daarna niet meer. Wat kan het zijn? Toch accu kapot of iets anders?
Als hij ronddraait op de starmotor is je accu niet helemaal kapot en zou hij erop moeten kunnen lopen.
Je kunt proberen om hem met startkabels te starten.
Het eerste dat in me opkomt is dat hij geen brandstof krijgt.
Benzine op?
Brandstofpomp?
Tankontluchting?
Is de storing ineens ontstaan of heeft de motor lang stilgestaan?
 
Als hij ronddraait op de starmotor is je accu niet helemaal kapot en zou hij erop moeten kunnen lopen.
Je kunt proberen om hem met startkabels te starten.
Het eerste dat in me opkomt is dat hij geen brandstof krijgt.
Benzine op?
Brandstofpomp?
Tankontluchting?
Is de storing ineens ontstaan of heeft de motor lang stilgestaan?

Ik heb het alleen nog maar geprobeerd met de druppellader er aan, kan ik hem beter een keer aan de auto hangen dan? De benzine is ook niet op er zit nog genoeg in. En de storing is ontstaan nadat hij twee weken heeft stilgestaan dus daar kan het niet aan liggen.
 
Ik heb het alleen nog maar geprobeerd met de druppellader er aan, kan ik hem beter een keer aan de auto hangen dan? De benzine is ook niet op er zit nog genoeg in. En de storing is ontstaan nadat hij twee weken heeft stilgestaan dus daar kan het niet aan liggen.
Startkabels erop en vooral niet aan het gas zitten, alleen starten.
Doet ie het niet met een paar keer proberen dan het gas vol open houden terwijl je start.
 
misschien heeft die wel benzine maar geen ontsteking:
ruikt de uitlaat naar benzine of is de bougie vet vochtig? => controle bezine toevoer
controleer of de ontsteking vonken maakt.
 
Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid: Wil je motor niet starten, óf slaat 'ie niet aan ?

Niet willen starten kan ook komen door geöxideerde contacten in je startknop. En ik ken een Suzuki TL1000-R rijder die dát dus meegemaakt heeft na een stilstand van 2 weken..........
 
Ook de dodemansknop is het niet, dan zou hij niets doen. Als ik hem wil starten dan hoor ik de eerste keer een grom maar slaat niet aan. Ook niet overstarten met behulp van een autoaccu of aanduwen. Dit heeft geen effect. Ik weet het niet meer :(
 
krijgt je bougie een vonk ? zo ja dan waarschijnlijk ergens een benzine toevoer probleem.



En zoals thijs al zei een druppellader kan je echt niet snel een ontladen accu mee vol krijgen. Zo`n ding levert maar een paar honderd milli-ampere .
 
krijgt je bougie een vonk ? zo ja dan waarschijnlijk ergens een benzine toevoer probleem.



En zoals thijs al zei een druppellader kan je echt niet snel een ontladen accu mee vol krijgen. Zo`n ding levert maar een paar honderd milli-ampere .

Ik heb de accu volledig opgeladen, (2 dagen) ik denk dat ik de motor maar een keer wegbreng. Is wel klote. Ik heb er nog maar 500 km op gereden :N
 
Carbs eraf, alle leidingen checken, brandstofpomp checken, terugmonteren. Beetje peut in de carbs doen en kijken of ie dan wil starten.

Als ie het dan doet bevindt zich het probleem voor de carburatie. Als het dan niet doet, dan bevindt zich het probleem na de carburatie.
 
als je spanning hebt voor je verlichting te laten branden, moet de benzine pomp ook werken.
als dat zo is moet je hem makkelijk aan kunnen duwen.wel of geen gas geven zal geen invloed hebben met een injectie motor, maar zou zo aan moeten slaan doet hij dat niet heb je een ander probleem. accu laden met een goede lader. laten testen bij een garage. kost niets.
controleer of hij vonkt. geen vonk loopt hij nooit natuurlijk. wel vonk spuit je de inlaat in tijdens het starten met een beetje remmen reiniger. slaat hij aan maar blijft hij niet lopen heb je geen benzine toevoer. dus verstopping of pomp kapot of of of .
 
Ik heb dus precies hetzelfde probleem met mijn Suzuki Bandit '92 wel starten maar niet aanslaan en af en toe wel aanslaan voor 1 sec. ofzo
Maar goed, bij mij is het probleem dus een hele zwakke tot geen vonk...

Nu is mijn vraag dus of de topic starter z'n motor al na heeft laten kijken?

Is het probleem nu volledig verholpen of doet ie nog raar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan