Mijn GSX-R1000, eerste invoeren daarna pimpen

Ik heb sinds gisteren de papieren binnen *D

Nu nog even platen laten maken en dan maar :]

Ik zal binnenkort nog eens wat meer posten, want er is al weer van alles gebeurt.
 
En hoeveel was je voor de keuring kwijt, want ben ook een van plan om een gixxer 1000 K5 in te voeren vanuit duitsland met zo'n 8000 op de teller.
 
En hoeveel was je voor de keuring kwijt, want ben ook een van plan om een gixxer 1000 K5 in te voeren vanuit duitsland met zo'n 8000 op de teller.

De keuring zelf koste ongeveer 100 euro en het wegen komt daar nog los bij voor 17 euro. Kentekenplaat laten maken was nog eens 15 euro. En ik moest nog ongeveer 600 euro BPM betalen....

Maar je kunt het zelf narekenen op internet, bewoon bij google.nl "BPM berekenen" intypen.

Succes.
 
De keuring zelf koste ongeveer 100 euro en het wegen komt daar nog los bij voor 17 euro. Kentekenplaat laten maken was nog eens 15 euro. En ik moest nog ongeveer 600 euro BPM betalen....

Maar je kunt het zelf narekenen op internet, bewoon bij google.nl "BPM berekenen" intypen.

Succes.


Zo heb het net berekend,

Valt best wel mee die BPM van 1300,-

Denk toch maar dat ik hem importeert ipv van op de beurs kopen volgend jaar.

Kan altijd nog wel eerst kijken voor een fiets daar.

Alvast bedankt en veel rij plezier met je Gixxer...
 
Ik heb vorig jaar een gsxr 750 uit 99 uit belgie gehaald, het scheelde mij ook teveel met een nederlandse motor, ik doe het volgende keer weer zo, er is trouwens ook een topic over motoren invoeren uit belgie, daar staat ook in welke documenten je nodig hebt.
 
Na een hele tijd gewacht te hebben (en nog een paar keer gebeld) waren op maandag avond de knipperlichten nog niet binnen. Via via ben ik achter iemand zijn thuis adres gekomen die knipperlichten en achterlichten voor motorfietsen verkoopt. Dus snel de auto gepakt en naar het eiland tholen gereden om nog snel een paar lichtjes te scoren. 's Middags nog snel even een nummerplaat gemaakt (ééndags kenteken aangevraagd bij het RDW en uiteraard verzekering geregeld voor één dag) en geplastificeerd.
En zie hier het resultaat (en nee, de sport uitlaat zat er toen even onder, maar hiermee ben ik niet naar de keuring geweest)

full
 
Een aantal dagen voor de keuring, die trouwens helemaal niets voorstelde *D . Kwam ik er achter dat er een onderdeel van mijn bovenkuip miste, waardoor ik mogelijk allemaal water en rotzooi in de topkuip zou kunnen krijgen. Dus ook gelijk maar besteld en geplaatst.

full


Wat trouwens ook wel leuk wat is dat ze bij de keuring aan je vragen om de motor op 5000 RPM te houden, zelf staan ze met een geluidsmeter 1,5 meter achter je zonder dat ze op de teller kunnen kijken.
Uiteraard dat de motor tijdens de keuring niet meer als 4000 toeren heeft gedraaid }) .
 
Na de keuring ook gelijk uiteraard alles weer terug gezet en witte led knipperlichten geregeld. De bestelde knipperlichten kreeg ik 3 dagen na de keuring thuis gestuurd :( -O- .

Gelijk bij M-design in Duitsland een hugger besteld. Ik vind dit zelf een van de weinige mooie huggers voor een GSX-R. Ik vind het namelijk echt zonde als er een hele lap plastic over het bovenste dek van de achterbrug valt of dat hij binnendoor loopt en dan vaak weer niet mooi aansluit.
Jammergenoeg kan ik heb niet direct bestellen (kan wel, maar niet vanuit Nederland, dat vond de importeur niet zo leuk). Dus ik moest weer even wachten tot het geld weer werd terug gestort, waarna ik heb heb besteld bij "MotoPro Sport", netjes een maitje terug gehad en twee dagen later alweer in huis. :}

full


Nu bleek alleen dat de hugger en undertray nog maar 2,5 cm uit elkaar zaten als er niemand op zat (zie cirkel). Aangezien ik regelmatig met mijn vriendin rij moest hier toch echt iets aan gebeuren.
 
Het is al weer een hele tijd geleden dat ik wat heb gedaan aan mijn eigen onderwerpje (dat kan je wel eens hebben met een avondstudie :( ), maar dat betekend niet dat ik helemaal heb stil gezeten.

Maar eens een up-date geven....
 
Gelijk maar wat onderdelen besteld....

Uiteraard een verhogingsset.... , maar ook remklauw verf voor de achterste klauw, een ART**** slot, vloeibaarmetaal voor een kleine beschadiging, een echte suzuki sleutelhanger en een ander kuipruit, ik vind blauw niet zo mooi (dus de oude is te koop).
full
 
Toen ik de verhogingsset binnen kreeg, had ik het idee: "dat kan ik zelf ook maken".
Dus dat heb ik dan ook maar gedaan.... orginele uiteraard in de verpakking gelaten en weer terug gestruurd, scheelde tot weer €70...

full
 
De motor maar eens opgehangen aan het plafon (het voorwiel staat op de grond, de ander lijnen zijn alleen om hem in evenwicht te houden), waarna ik rustig het veerelement los kon maken.

full
 
Hier het verschil tussen de orginele (alu) en zelfgemaakt (RVS) beugels, zoals je kunt zien is dat bijna niets...

full
 
maar het verschil in hoogte is er wel duidelijk, dus nu kan het vrouwtje weer mee achterop....


full
 
Zou ik misschien zo onbeschoft O-) mogen zijn, door te vragen wat zo'n 4**** art goedgekeurd slot moet kosten.
Ik ben zelf ook op zoek naar zoiets.
Mooie soes btw.
Trouwens er is nu een algemeen gsx-r1000topic.
Het GSXR1000 topic deel 1
Daar kun je alles kwijt, pics vragen enz.

Gr John
 
Is niet onbeschoft hoor...

het is een "Granit Victory 68 + 12KS120 (ART4)" en net nog even gekeken. Nu voor 99 euro in de aanbieding bij MotoZoom (normaal 134 euro).
 
Mooie motor geworden hoor!!! Ziet er goed uit, merk je veel verschil qua rijgedrag nu die iets hoger staat?

Mis alleen nog even plaatje waar de hele motor opstaat genomen van schuinachter. :9~
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel, maar hij is nog lang niet klaar....

Op dit moment staat de helft van de motor op zolder, de andere helft ligt in de schuur en het frame ligt in de bijkeuken....

Het echte pimpen gaat nu pas komen... *O*

Maar om even op je vraag terug te komen, ja... je merkt wel duidelijk verschil, stuurt toch wat flitsender in korte bochten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan