Mijn GSXR600

dajazzz

MF'er
17 okt 2005
56
0
Tampere / Finland
Zoals al op een paar draadjes is te lezen heb ik vanaf vandaag een GSXR-600. *O* *O*
paar vraagjes daarover

volgens het framenummer is hij uit 1999.
Op de documenten staat 2003. Hij komt uit italie. Hij is voor het eerst in gebruik genomen in 2003. Hij heeft maar 9423km gereden.
Na wat google werk zie ik alleen maar foto's van deze kleur van GSXR 600's die van 2000 zijn. Kan iemand mij hier wat meer info over vertellen.

En om het nog ingewikkelder te maken, ik woon in finland. en ik moet de motor dus hier eerst weer op kenteken laten zetten en de nodige import belasting betalen...
zou ik nou bij de balasting rekening moeten houden met 1999 of 2003? dat scheeld zo'n 1000 euro hier in finland.

getphoto.php

getphoto.php

getphoto.php

getphoto.php
:]
 
Hey,
Een vriend van mij heeft dezelfde gsxr 600 met dezelfde kleurstelling en die komt uit 2000. Lijkt me dat die van jou dan ook uit 2000 komt.
Dennis
 
Veruit de beste kleurstelling voor een SRAD...
Afgezien van zwart zilver dan.. O-)
 
je betaal om de leeftijd van de machine, niet om de toelatings datum (weet dat een blade uit 98 invoeren ong. 300 eurie was).

2000 srad ? praat niet slap toen kreeg je de k serie en die zijn heel anders ;) .

kleurestellingen ken ik het verhaal niet van :P

Gr. steven
 
Het kan alle kanten op, zolang je niet weet waar hij is geweest in die 4 jaar.
Ik zou bijna denken dat het een ex-racertje is, gezien de km-stand en wanneer hij op kenteken is gezet. Ook de kuipen van een ander jaar.

En vriend van me had dat ook, maar ook nooit problemen mee gehad. Het was een nette fiets, dus het hoeft niet altijd negatief te zijn.

Maar er zijn natuurlijk ook nog andere mogelijkheden, dus hecht niet teveel waarde aan mijn post. ;)

Verder een mooie fiets. :Y
 
idd, de service manual staat 97 tot 2000.
de 750 van 2000 is een K
de 600 is nog een bolly ass

en over dat exracertje,
het zou kunnen natuurlijk, verklaard die 4jaar. Maar dan had ik er toch wel meer krasjes en dingetjes op kunnen vinden?
ok de kuipen zijn te vervangen. maar voorvorken en tank, frame, eigenlijk alles is in super staat......

en nogmaals, ik woon in finland. en moet dus voor een '99 1500€ betalen extra en voor een '03 2200€ betalen aan import belasting.
jaja motoren zijn hier gewoon veel te duur. maar dat wist ik van het begin.
Het gaat mij er om welke datum ik kan opgeven voor de taxatie en verzekering.
verzekering (all risk) scheelt natuurlijk ook veel.
ik had een andere motorshop gebeld en die wist me te vertellen dat ze kijken naar de datum op de papieren. Dat is de datum wanneer het voertuig op de weg kwam. Dat is bij deze dus 2003.....
 
Laatst bewerkt:
hey je rechter koplamp doet t niet :+

nee hoor, leuke fiets.. misschien word dat ook wel mijn volgende fiets volgend jaar. eerst maar is ff test ritjes maken. :W
 
hoi,

hoe kan ik zien wat het verschil is tussen een SRAD600 uit 99 en 2000. Afgezien de kleurstelling.
dus wat zijn de verschillen daartussen. Miss andere remmen of iets dergelijks.
ik wil namelijk weten welke ik heb..... zie foto's hier boven. De verkoper vertelde dus dat hij dacht dat hij uit 99 was. (op de papieren staat 2003, maar dat is omdat hij dus vanaf toen in italie op de weg was...)

hopelijk kan iemand me een goede tip geven....
 
ik heb dezelfde kleurstelling en komt uit '99
duiste import eerste toelating '99 afgifte nederland '01
staat in de papieren
op de papieren staat 2003, maar dat is omdat hij dus vanaf toen in italie op de weg was.
hij is in '03 officieel toegelaten op de weg wie zegt dat hij ervoor niet gereden heeft.
misschien iemand de hem 3-4 jaar in de schuur heeft gehad of onverzekeerd heeft rond gereden of een circuitfiets daar zul je niet meer achterkomen


ik heb de zelfde kleurstelling en de mijne komt uit 05-99
het is wel een 2000 kleurstelling (word gezegd)
het zou dus heel best een uit '99 kunen zijn
uiterlijke verschillen zie ik zo niet mede omdat de foto's van nogal lage kwaliteit zijn
wel lijkt er een blauwe sticker te missen op de rechterachterkant boven de uitlaat
kan ook te maken hebben met fotokwaliteit links zie ik hem ook maar erg slecht
als dit zoveel geld scheeld zegt je toch dat het een '99 is

al snap ik niet dat jij twijfelt aan je frame nummer dat is toch bewijs genoeg

als ze je dan nog niet geloven zeg dan maar dat de glutendokter het heeft gezegt ;)
 
Laatst bewerkt:
hoi,

hoe kan ik zien wat het verschil is tussen een SRAD600 uit 99 en 2000. Afgezien de kleurstelling.
dus wat zijn de verschillen daartussen. Miss andere remmen of iets dergelijks.
ik wil namelijk weten welke ik heb..... zie foto's hier boven. De verkoper vertelde dus dat hij dacht dat hij uit 99 was. (op de papieren staat 2003, maar dat is omdat hij dus vanaf toen in italie op de weg was...)

hopelijk kan iemand me een goede tip geven....
Dit is echt wel een 2000'er..
Ik heb een '99 er en van dat jaar was de blauw witte anders gekleurd dan deze...
 
hey Goede reacties, THX!

ik twijfel overigens niet aan het frame nummer. tis gewoon dat ik het framenummer wel gezien heb (gewoon helemotor bekeken op schade en zo) maar dat framenummer heb ik niet opgeschreven. De motor heb ik 5 jan thuis staan. Hij staat nu nog in lapland en ik woon in finland wat zuidelijker. Maar ok.
Hij heeft wel een blauw stukje in z'n kont. dat is idd te danken aan de slechte foto kwaliteit!

Hoe kan ik zien aan het framenummer uit welk jaar hij komt?

nogmaals bedankt aan de gluttendokter...
 
Hoe kan ik zien aan het framenummer uit welk jaar hij komt?
ik heb geen idee
je zegt het zelf in je eerste post
bla bla
paar vraagjes daarover

volgens het framenummer is hij uit 1999.
Op de documenten staat 2003.
bla bla
daar ben ik maar vanuit gegaan
het kan dus nog steeds een bouwjaar 2000 zijn
Dit is echt wel een 2000'er..
Ik heb een '99 er en van dat jaar was de blauw witte anders gekleurd dan deze...
uit '99 model 2000
nu tevreden dan?
foto van de mijne uit '99
www.motor-forum.nl/forum/misc/252417
volgens de papieren eerste toelating uit '99
ander optie is hij komt uit 2000 de vorige eigenaar is naar professor barabas gereden motor in de teletijd machine gestopt en naar 1999 gegaan en kenteken papieren aangevraagd
al lijkt mij dit een sterk verhaal ;)
 
Leuke motor man.

Probeer zeker zo'n duokapje te vinden, dat maakt die achterkant 100x mooier

En ik blijf me verbazen dat al die GSXR600's RWU vorken hebben en de oudere GSXR400tjes UPSD's hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan