Nou toch maar even een nieuwe topic starten hier over.
Ik ben net bij de dealer geweest. Ze zeiden dat ze sowieso de carberateur wilden vervangen om zo het knappen van de gaskabel te voorkomen en om te kijken of het schokken dan over is. Ze hebben al wat goeie op voorraad liggen, maar hebben een nog betere in bestelling.
Ze merkten dat ik helaas niet heel veel vertrouwen meer in mijn bike heb, en boden mij dus ook aan om 'm om te ruilen. En nu zit ik zwaar te twijfelen...
Mijn bike ziet er (zoals je ziet) echt WAAN-ZIN-NIG mooi uit (naar mijn eigen bescheiden mening), maar hij schokt dus als behoorlijk in bepaalde toeren, en qua onderdelen is-ie niet helemaal optimaal. Qua rijden is hij ook niet comfortabel, maar de looks compenseren dat dubbel en dwars. Het geluid is erg simpel, dus ALS ik 'm hou, ga ik wel de uitlaat vervangen, wat dus weer een aardige stuiver kan gaan kosten.
De dealer is wel zo schappelijk om mij het hele aankoopbedrag terug te geven bij inruil, en geeft zelfs korting op de bike die ik wil uitkiezen.
Er staat een hele mooie 1200cc Sportster uit 2002 met een lekker dikke tank en Screaming Eagle uitlaten. Deze bike heeft op de tank en op de voorspatbord een heel erg mooie airbrush painting van Lord Of The Rings. Verder is het één en al chroom wat je ziet. Qua geluid vind ik 'm een beetje iel, maar het is een enorme verbetering met het geluid wat uit mijn huidige bike komt. Deze bike heeft 12.500 op de teller en moet 14.000 kosten, wat inhoudt dat ik 3.500 bij mijn huidige bike bij moet lappen.
Keuze 2 is een andere 1200cc Sportster uit 2001 met een smallere tank, één en al vlammen all over the place, veel minder chroom, maar met veel lompere uitlaten. (Nog niet gehoord) Deze heeft slechts 9.500 op de teller. Deze kost evenveel.
Keuze 3 voor het zelfde bedrag is een ehhh....FXL (Of FXH)? (Klopt dat? Ik kan daar zo gauw niks over vinden op het Internet) Deze is uit 1990 en is 1340cc, heeft flink wat meer op de teller en schijnt er een beetje als een Sportster uit te zien. (Ik heb 'm nog niet gezien.) Hij heeft meer op de teller, en kost zoals gezegd evenveel als de Sportsters. De dealer raadt mij aan om een sportster te nemen.
Ik zit echt te twijfelen hier....mijn huidige bike is gewoon gruwelijk mooi, maar rijdt niet fijn. 3.500 euro is veel voor mijn budget. Die 2 sportsters zijn mooi om te zien (vooral die Lord Of The Rings bike), maar de één heeft een wat iel geluidje (maar zeker wel acceptabel voorlopig) en de ander ziet er wat eenvoudiger uit, ondanks de vlammen. Die 1340cc heeft ongetwijfeld een veel voller geluid, maar ik vraag me af of hij wel in een goede staat zal zijn.
What to do? 1 van die Sportsters nemen voor 14.000 of kijken hoe die FXH er uit ziet, of afwachten wat een nieuwe carberateur met mijn huidige bike doet (en de kritiek over de techniek van de bike verder maar voor lief nemen), of kijken wat een andere dealer er van zegt?
Ik zie wel dat Sportsters ergens anders wel goedkoper zijn. Die met die vlammen is bij Motorsaloon voor dat zelfde bedrag te koop, maar dan is hij wel uit 2003. Dan kan ik misschien beter deze houden en een keer inruilen als ik er financieel wat ruimer voor sta...wat denken jullie? Die ene Sportster zag er wel erg mooi uit. Misschien moet ik eerst bij Motorsaloon kijken of zo.....argh ik weet het niet meer.
Laatst bewerkt: