Mijn Harley

ToT

Die hard MF'er
13 jun 2004
875
0
Fiets1.JPG


Nou toch maar even een nieuwe topic starten hier over. :)

Ik ben net bij de dealer geweest. Ze zeiden dat ze sowieso de carberateur wilden vervangen om zo het knappen van de gaskabel te voorkomen en om te kijken of het schokken dan over is. Ze hebben al wat goeie op voorraad liggen, maar hebben een nog betere in bestelling.

Ze merkten dat ik helaas niet heel veel vertrouwen meer in mijn bike heb, en boden mij dus ook aan om 'm om te ruilen. En nu zit ik zwaar te twijfelen...

Mijn bike ziet er (zoals je ziet) echt WAAN-ZIN-NIG mooi uit (naar mijn eigen bescheiden mening), maar hij schokt dus als behoorlijk in bepaalde toeren, en qua onderdelen is-ie niet helemaal optimaal. Qua rijden is hij ook niet comfortabel, maar de looks compenseren dat dubbel en dwars. Het geluid is erg simpel, dus ALS ik 'm hou, ga ik wel de uitlaat vervangen, wat dus weer een aardige stuiver kan gaan kosten.

De dealer is wel zo schappelijk om mij het hele aankoopbedrag terug te geven bij inruil, en geeft zelfs korting op de bike die ik wil uitkiezen.

Er staat een hele mooie 1200cc Sportster uit 2002 met een lekker dikke tank en Screaming Eagle uitlaten. Deze bike heeft op de tank en op de voorspatbord een heel erg mooie airbrush painting van Lord Of The Rings. Verder is het één en al chroom wat je ziet. Qua geluid vind ik 'm een beetje iel, maar het is een enorme verbetering met het geluid wat uit mijn huidige bike komt. Deze bike heeft 12.500 op de teller en moet 14.000 kosten, wat inhoudt dat ik 3.500 bij mijn huidige bike bij moet lappen.

Keuze 2 is een andere 1200cc Sportster uit 2001 met een smallere tank, één en al vlammen all over the place, veel minder chroom, maar met veel lompere uitlaten. (Nog niet gehoord) Deze heeft slechts 9.500 op de teller. Deze kost evenveel.

Keuze 3 voor het zelfde bedrag is een ehhh....FXL (Of FXH)? (Klopt dat? Ik kan daar zo gauw niks over vinden op het Internet) Deze is uit 1990 en is 1340cc, heeft flink wat meer op de teller en schijnt er een beetje als een Sportster uit te zien. (Ik heb 'm nog niet gezien.) Hij heeft meer op de teller, en kost zoals gezegd evenveel als de Sportsters. De dealer raadt mij aan om een sportster te nemen.

Ik zit echt te twijfelen hier....mijn huidige bike is gewoon gruwelijk mooi, maar rijdt niet fijn. 3.500 euro is veel voor mijn budget. Die 2 sportsters zijn mooi om te zien (vooral die Lord Of The Rings bike), maar de één heeft een wat iel geluidje (maar zeker wel acceptabel voorlopig) en de ander ziet er wat eenvoudiger uit, ondanks de vlammen. Die 1340cc heeft ongetwijfeld een veel voller geluid, maar ik vraag me af of hij wel in een goede staat zal zijn.


What to do? 1 van die Sportsters nemen voor 14.000 of kijken hoe die FXH er uit ziet, of afwachten wat een nieuwe carberateur met mijn huidige bike doet (en de kritiek over de techniek van de bike verder maar voor lief nemen), of kijken wat een andere dealer er van zegt?

Ik zie wel dat Sportsters ergens anders wel goedkoper zijn. Die met die vlammen is bij Motorsaloon voor dat zelfde bedrag te koop, maar dan is hij wel uit 2003. Dan kan ik misschien beter deze houden en een keer inruilen als ik er financieel wat ruimer voor sta...wat denken jullie? Die ene Sportster zag er wel erg mooi uit. Misschien moet ik eerst bij Motorsaloon kijken of zo.....argh ik weet het niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp een ding niet, sinds wanneer krijgt je dealer je motor niet in orde?, maar ze willen hem wel inruilen voor dezelfde prijs :? , en korting geven op de sportster......, Sinterklaas in tha house???, ergens klopt er iets niet, ik weet alleen nog niet zo goed wat..... ;)
 
*LOL*

Nee kijk, de bike is helemaal custom made; de motorblok is van een Sportster, de voorvork van een Softtail Springer, het frame is van L&L enz. De motorblok is opgeboord van 883 naar 1200cc, heeft een andere nokkenas gekregen en een race-compressiekamer. Dit zorgt er allemaal voor dat hij flink veel power heeft, MAAR hij heeft daardoor een heel onrustig rijgedrag. Wil de dealer de problemen oplossen, dan moet hij weer helemaal in originele staat terug gebracht worden, althans dat is wat gevreesd wordt.

Dat ze me korting willen geven is omdat ik vrij veel problemen met het beestje heb gehad; tot 3X toe is de gaskabel geknapt, de bougies slaan snel vet, en hij rijdt schokkerig. Hij is dan ook vaak terug geweest bij de dealer om de kabels te laten vervangen en om 'm af te laten stellen.
 
De 1340 zal wel een fxd zijn .Bikehospital!!!Of check effe bij Twin performance in Ommen.Bennie doet ook veel in Buells(sportster)0529456267Misschien hebben ze je fiets zo aan het lopen.Niet te snel opgeven.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar je vandaan komt maar je zou ook eens langs Gert-Jan Laseur kunnen gaan. Hij kan een beetje bot of humeurig zijn af en toe maar hij is wel handig in 't afstellen.

Succes

enne niet weg doen, krijg je alleen maar spijt van. Zo gauw je hem goed werkend hebt heb je een super fiets.
 
Thanks folks! :)

Tjah die 3.500 kan ik ook echt niet missen, en (No offense @ de Sportster rijders ;) ) ik vind de mijne wel mooier dan een Sportster, hoewel die LOTR-bike er wel akelig mooi uitzag. :)
Ik zou er inderdaad wel spijt van kunnen krijgen. Dit is echt een head-turner als je langsrijdt, maar gevoelsmatig heb ik minder vertrouwen meer in dit beestje, zeker nadat hij zo volledig is afgezeken in Arnhem.

Maar met een andere carberateur zal een deel van het probleem vast wel wat verlicht zijn. En ik denk dat deze bike ook wel redelijjk waarde-vast zal zijn; als ik 'm over 2 jaar of zo inlever, zal ik er vast niet veel meer bij moeten leggen dan nu.

Ommen, of Bikehospital. Daar zal ik inderdaad aan denken. In Vroomshoop zit toch ook een goeie he?

Gert-Jan Laseur? Die naam heb ik geloof ik eerder gehoord, waar zit die?

Ik zit overigens in Deventer.

Ik heb in ieder geval door hun aanbod wel een zeer positief gevoel over de dealer gekregen, maar ik denk dat ik 'm toch maar afsla. :)
 
Laatst bewerkt:
NIET WEG DOEN
je hebt een prachtbike nu!

Kun je niets met je dealer afspreken dat hij die andere carburateur erop zet, om te proberen. werkt het niet, kost het jou(vrijwel) niets!

Als jouw dealer hem niet goed aan het lopen krijgt dan naar Bike hospital!
Echt Marcel is zeer goed bezig! en krijgt jouw bike gegarandeerd goed aan het lopen!
(ik denk dat dat schokkerige in lage toeren vooral aan je nokkenas ligt)

vind het trouwens raar dat het knappen van de gaskabel aan de carb ligt, lijkt me meer aan de loop van de kabel
 
Ze zetten de carberateur er sowieso al gratis op. :)
Downtown zei dat de gasklep soms open blijft staan en dat zou er voor zorgen dat de kabel knapt. De kabel die er nu op zit is veel dikker dan de vorigen (Eerst Zodiacs, nu originele Harley kabels), en zit nu ook in optimale bochten.
Misschien dat de nieuwe carberateur ook tegen het schokkerig rijden helpt.

Dat het aan de nokkenas zou kunnen liggen.....tja, Downtown denkt dat er een Buell nokkenas in zit. Ik neem aan dat het een duurliefhebberij zal zijn om die te vervangen he?

Bike Hospital wil er zeker naar kijken, maar hij wil wel eerst weten wat voor nokkenas er in zit, want misschien is hij wel volledig ongeschikt voor een Sportster.

Thx voor je reactie in ieder geval! :)
 
Laatst bewerkt:
Dat het aan de nokkenas zou kunnen liggen.....tja, Downtown denkt dat er een Buell nokkenas in zit. Ik neem aan dat het een duurliefhebberij zal zijn om die te vervangen he?

Bike Hospital wil er zeker naar kijken, maar hij wil wel eerst weten wat voor nokkenas er in zit, want misschien is hij wel volledig ongeschikt voor een Sportster.

Thx voor je reactie in ieder geval! :)

ja denk dat dat wel wat kost, maar ik zou zeggen informeer eens bij de vorige eigenaar of zo?

Bike hospital (marcel de bruin) Weet heel goed waar hij mee bezig is
 
Om te beginnen heeft 'n Sportster 4 nokkenassen.
De ombouw naar 'n 1200 is eigenlijk 'n doodsimpele ingreep. Wordt ook heel vaak gedaan.
Knappende gaskabel? Huh?
Al 3x? Huh?
Omdat de gasklep open blijft staan?
Ze moeten gewoon je carburateur/ontsteking goed afstellen. En de kabels goed laten lopen/afstellen. En misschien zitten er wel gewoon te hete nokkenassen in. Kan ook nog. Je moet er ook niet TE rustig mee rijden. Rol 'm eens 'n keer 'n Dynojet-bank op. Krijg je heel veel info van.
Heb jij je rijplezier weer terug en zou ik als ik jou was je mooie fiets gewoon houden.
En 'n paar andere uitlaten hoeven helemaal niet zoveel te kosten. je kijkt gewoon even op bv. Marktplaats. Koop je 'n paar RVS-jongens, kun je ze gewoon weer tot nieuw polijsten.
En over dat waardevast, daar zou ik maar niet op bouwen/rekenen als ik jou was. Is en blijft 'n eigenbouw. Als de mensen 'n tas met geld gaan uitgeven hebben ze toch vaak liever 'n "echte" HD. Da's niet om te kleineren/mekkeren want ik heb zelf ook 'n eigenbouw HD.
Ik heb zo'n zelfde soort gevoel als Jasonace ook heeft.
 
Ommen, of Bikehospital. Daar zal ik inderdaad aan denken. In Vroomshoop zit toch ook een goeie he?

In Vroomshoop zit Olde Munnink, Authorised Dealer, dus allemaal redelijk standaard spul.

Op (oa) 1 hele erge mooie 1200 sportser na. Gebouwd door Snake's Bikes (jeroen) uit Scarnegautum (ofzo, vlak onder Sneek). Staat daar voor 7250 errug mooi te zijn. Aanrader!!! (spammode off *D )

Wat je keuze's betreft; ik zou toch voor de BigTwin gaan. Welliswaar iets meer klm, maar wel veel meer bottom, en een goeie uitgangspositie voor 'aanpssingen', en dat moet je wel lukken zo te zien. En hoe je het wendt of keert; als je diep in je hart kijkt wil je eigenlijk toch wel (eens) een dikke HD. Kijk, geluid is in een kwartiertje aan te passen, de rest doe je gewoon wat langer over, afhankelijk hoe groot je budget op dat moment is. Als je 'door' een motor heen kunt kijken, is er ook met weinig geld veel te maken.

Toch blijft dat afknappen van die kabel een beetje vreemd, zou ik toch eerst eens willen ophelderen...... Bijvoorbeeld door Bennie; sportsterman bij uitstek.
 
Zou toch echt eens naar die carb. kijken.weet je binnen een minuut wat het is.Rij zelf of Keihin(volgens sommig Japanse shit) of S&S super B(volgens sommigen ook shit).15 jaar dus geen probleem.Weet je nu wat in dat kasje zit?Twee moertjes losmaken en je weet het.Wat voorganger zegt,of carburatie of ontsteking.Weet je wie je blok naar 1200 cc gebracht heeft?Moet men toch weten.Daar ligt nl. al je informatie.Tel.no van de vorige eigenaar.Work on it!!
 
Thanks folks! :)

Ja ik kan inderdaad even afwachten wat de nieuwe carberateur oplevert.
Ikzelf heb helaas echt geen kennis van motoren, dus ik weet niet of het knappen door de carberateur kan komen. Overigens knapt de kabel zelf niet fysiek, maar schiet het bolletje er steeds van af waardoor de kabel terugschiet in de huls.

Ze hebben nog wel contact met de vorige eigenaar, maar het is de vraag wanneer die een keertje langs komt. Ook is het de vraag of hij precies weet wat er met het blok is gebeurd; ik neem aan dat-ie het heeft laten doen bij een bedrijf. En of dat bedrijf nog precies weet wat er mee is gebeurd....

Het is inderdaad het geval dat ik het liefst een echte dikke Harley wil hebben. Ze hebben er nog 2 iets oudere Electra Glides staan (40.000 op de teller), maar ik vrees dat die wat duurder zullen zijn (hoewel ik soortgelijke bikes ook al voor 10 mille bij dealers heb zien staan, met 1600cc). Dat zijn ook gave bikes, maar zelf zou ik het windscherm er af halen en het liefst de koffers ook, en ZEKER dat zadel. Maar dan zit ik wel met 2 problemen; 1) ik weeg 65 kilo en ben niet echt gespierd 2) ik heb een klein schuurtje dat haaksop een smalle looppad uitkomt, dus zal het erg moeilijk zijn om zo'n vette bike er uit te halen.

Dus je twijfelt of hij waardevast zal zijn? Mja kweenie....8,5 mille zal toch wel moeten lukken over een paar jaartjes aangezien hij er zo mooi uit ziet? Je ziet wel vaker leuke customs rond die prijsklasse.

Ik kijk wel even wat ik doe. :)
 
Ik zou je eigen motor houden. Is volgens mij wat ruimer gebouwd dan een standaard sportster. Ook je evo-blok gaat op zich niet zoveel mee mis.

Het is een mooie fiets.
 
Thanks folks! :)

Ja ik kan inderdaad even afwachten wat de nieuwe carberateur oplevert.
Ikzelf heb helaas echt geen kennis van motoren, dus ik weet niet of het knappen door de carberateur kan komen. Overigens knapt de kabel zelf niet fysiek, maar schiet het bolletje er steeds van af waardoor de kabel terugschiet in de huls.

Ze hebben nog wel contact met de vorige eigenaar, maar het is de vraag wanneer die een keertje langs komt. Ook is het de vraag of hij precies weet wat er met het blok is gebeurd; ik neem aan dat-ie het heeft laten doen bij een bedrijf. En of dat bedrijf nog precies weet wat er mee is gebeurd....

Het is inderdaad het geval dat ik het liefst een echte dikke Harley wil hebben. Ze hebben er nog 2 iets oudere Electra Glides staan (40.000 op de teller), maar ik vrees dat die wat duurder zullen zijn (hoewel ik soortgelijke bikes ook al voor 10 mille bij dealers heb zien staan, met 1600cc). Dat zijn ook gave bikes, maar zelf zou ik het windscherm er af halen en het liefst de koffers ook, en ZEKER dat zadel. Maar dan zit ik wel met 2 problemen; 1) ik weeg 65 kilo en ben niet echt gespierd 2) ik heb een klein schuurtje dat haaksop een smalle looppad uitkomt, dus zal het erg moeilijk zijn om zo'n vette bike er uit te halen.

Dus je twijfelt of hij waardevast zal zijn? Mja kweenie....8,5 mille zal toch wel moeten lukken over een paar jaartjes aangezien hij er zo mooi uit ziet? Je ziet wel vaker leuke customs rond die prijsklasse.

Ik kijk wel even wat ik doe. :)
Electra met koffers en scherm.Ziet er toch niet verkeerd uit.Heb 6 jaar zo gereden.Moet toch voor 9000 eurotjes lukken.Electra,s zijn door hun lage zwaartepunt door vrouwen van 55 kg te rijden.
 
Ik vind dat jij een hele tegenstrijdige motor hebt, voorvork en bouw nodigen uit tot relaxed rijden, en je blok is super gekieteld. Misschien eens een idee om voor een ruilblok te kijken, dan kan je dit als een raceblok verkopen. Als je het echt terug wil bouwen ben je wel meer als 3500 euri's kwijt, en je weet niet of je dan tevreden bent met het resultaat. Enne, ik zou niet voor een FL/FX kiezen als je een sportster lekker vind rijden, want dat is een heel ander motorkarakter. (Ik heb ze allebei :+ ) Maar wat ik zeker zou doen is eens wat verschillende zaken afgaan, en daar om advies vragen omtrent je problemen. Probeer anders het forum op de Harley start pagina eens.
 
Gave bikes!

Maar inderdaad; de kuip moet er af! :)

Ik zit er wel over te denken hoor...ik hou wel van een lekker lompe motor, maar als mijn bike toch soepel kan lopen, hou ik 'm wel. :)


Het klopt inderdaad dat de bike giga tegenstrijdig is gebouwd; niet alleen de voorkant, maar ook het lage frame en de lage steps zijn om rustig te rijden. De korte spatbordjes zijn wel weer heel sportief.

Ik heb aan een ruilblok zitten denken, maar ik vrees dat me dat te veel gaat kosten met inruilen. Ik zou dan ook het liefst een 1340cc willen nemen. Als dat zou kunnen, zou ik deze 100% gegarandeerd houden.
 
Laatst bewerkt:
Gave bikes!

Maar inderdaad; de kuip moet er af! :)

Ik zit er wel over te denken hoor...ik hou wel van een lekker lompe motor, maar als mijn bike toch soepel kan lopen, hou ik 'm wel. :)


Het klopt inderdaad dat de bike giga tegenstrijdig is gebouwd; niet alleen de voorkant, maar ook het lage frame en de lage steps zijn om rustig te rijden. De korte spatbordjes zijn wel weer heel sportief.

Ik heb aan een ruilblok zitten denken, maar ik vrees dat me dat te veel gaat kosten met inruilen. Ik zou dan ook het liefst een 1340cc willen nemen. Als dat zou kunnen, zou ik deze 100% gegarandeerd houden.


Moet mischien zonder al te veel aanpassingen best kunnen, veel aftermarket frames zijn tegenwoordig gemaakt voor big-twin En sportsterblokken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan