Mijn helm ruikt naar natte hond..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chase_this

MF veteraan
24 nov 2007
1.929
0
Den Haag
:/

Klote weer begin deze week... wiens helm ruikt er nog mee naar natte hond...!!!

gg_8.jpg






Vrijdag *O*
 
Febreze erin spuiten is een optie. Mijn handschoenen die hebben een pislucht door die klote regen.
 
goed laten luchten na gebruik en vizier open zetten als de helm nat is,daarna zet ik hem altijd in de meterkast, daar is het door de leidingen altijd warmer en droogt die lekker op. handschoenen hang ik daar ook te drogen.
 
De eerste 3 dagen op de heen en terug weg regen gehad... Kreeg hem niet meer droog.. Heb de voering er giser uitgehaald maar er bijven allemaal kunstof delen aan vast zitten dus in de wasmachine is denk ik geen optie.. En zal wel een maand duren voordat die dingen weer droog zijn... :/
 
niet meer door de hele diepe plassen rijden :+

zo veel mogelijk uitgespreid op een radiator leggen die een klein beetje open staat (max 40°C) Dan is ie na een dag wel weer droog.

Ik gebruik skischoen verwarmers om van alles en nog wat te drogen, werkt prima al duren laarzen als ze echt nat zijn wel een hele dag ipv een nachtje
 
In de wasmachine is ook voor wasbare binnenvoeringen niet goed... Handwasje moet wel kunnen toch? En daarna goed laten drogen.
 
Zweet tast ook de foam-laag aan die jouw hoofd moet beschermen bij valpartijen, dus als de helm wat ouder is, dan vervangen inderdaad.

De binnenvoering gaat voornamelijk stinken door bacteriën, nat sopje is soms niet genoeg.

Wat ik wel eens gebruik, wanneer de helm erg vies is van binnen is warm water met een klein beetje vloeibaarzeep en wat azijn. (3 delen zeep op 1 deel azijn)

De azijn dood de bacteriën en als de helm droog is moet ie weer fris zijn. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon die NATTE HOND er eens uithalen, zal ook al een stuk schelen...

:) :) :) :) :)
 
Wat ik wel eens gebruik, wanneer de helm erg vies is van binnen is warm water met een klein beetje vloeibaarzeep en wat azijn. (3 delen zeep op 1 deel azijn)

De azijn dood de bacteriën en als de helm droog is moet ie weer fris zijn. :)
Zover ik weet, breekt (schoonmaak)azijn zeep af, dus je zou het dan 'beter' eerst met vloeibare(groene)zeep kunnen weken en daarna met schoonmaakazijn in de weer gaan, of 1 van de twee doen.
Een combinatie van zeep en azijn heeft naar mijn mening geen nut, gezien eigenlijk de azijn het werk doet :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan