Mijn Honda CB750 Sevenfifty hobby projectje

Nickzzz

MF'er
6 mrt 2015
46
0
Met mijn voorstelrondje is het begonnen:

Voorstellen Nico

Sindsdien al een en ander gedaan.

Nu maar een aparte topic aanmaken.

Gisteren begonnen met de carbs schoonmaken.

IMG_5213_zpsdksglj9x.jpg


Pakking vlotterkamers.
Vastgekit met vloeibare pakking? Hoort dat?
Nieuwe rubberen pakking per set kost ca 40,- en dat keer 4 ...... dacht het niet. Kan ik oude rubberen pakking hergebruiken en weer met vloeibare pakking dichtmaken?
Of weet iemand een goedkoper adresje voor nieuwe pakkingen?

IMG_5214_zps4eckaifz.jpg


En zag dat de hoofdsproeiers van carb 1 en 4 112 zijn en van carb 2 en 3 zijn ze 110.
Hoort dat of moeten ze niet bij alle 4 gelijk zijn?
 
Laatst bewerkt:
Als de pakkingen niet uitgehard zijn en soepel genoeg,zou ik ze hergebruiken.
Nooit vloeibare pakking gebruiken :N
 
`Gewoon hergebruiken, zolang het niet lekt is het goed. Ik ben zelf trouwens ook bezig met een SF. Heeft een jaar of 6 stilgestaan, maar met slechts een maagdelijke 34K op de teller.
 
pakkingen kun je wel herbruiken mits ze niet echt uitgehard zijn, kijk eens op ebay.com daar staan complete carb revisiesetjes (incl sproeiers pakkingen naalden e.d) voor 4 carbs, €100,- totaal
2 maten van me laats ook daar vandaan gehaald
 
wat betreft de sproeiers, de middelste cilinders zullen wat warmer worden dan de buitenste, de honda blackbird (en wel meer uiteraard) heeft dat ook en die heeft zelfs waterkoeling.
carburateurs pakkingen heb ik imitatie niet kunnen vinden en staan ook niet bij roukema op de site.

vloeibare pakking moet je zien alsof je je lippen likt om ze nat te maken, de meeste mensen denken echter aan :

man-steekt-zich-in-eigen-been-tijdens-smeren-boterham.jpg


Leuk topic, vergeet niet op te scheppen over je J.I.S bits ;)

ook even bij wemoto gekeken maar niks voor de carburateur, wel HEEL veel andere dingen :
http://www.wemoto.be/bikes/honda/cb_750_f2n_f2r_f2s_cb_seven_fifty/92-95/
 
Laatst bewerkt:
Carbs weer ingebouwd en hij start nu weer.
Alleen loopt nu onregelmatig met choke halverwege.

Waarschijnlijk is synchronisatie nodig. Hij liep voorheen ook altijd onregelmatig als ie koud is.

Er is iemand toevallig in de buurt van Rotterdam die voor een redelijke vergoeding mijn carbs kan synchroniseren/afstellen? Of weet iemand een goed adresje niet al te duur in de buurt van Rotterdam?

Ik heb onlangs een setje bordeaux rode zijkappen gekocht ter vervanging van mijn zwarte waarvan de bovenste bevestigingspunten zijn afgebroken.
Het zou zonde zijn om deze over te spuiten, aangezien ze nog als nieuw zijn. Wie zou de willen ruilen voor zwarte die ook in goede staat zijn?
 
Ik heb vacuümmeters en woon in de buurt van Rotterdam.
Als het kan wachten tot volgende week wil ik jouw motor wel samen met jou synchroniseren.
 
He, dat zou geweldig zijn.
Ik kan wel wachten. Wanneer had je in gedachte?

Ik heb vacuümmeters en woon in de buurt van Rotterdam.
Als het kan wachten tot volgende week wil ik jouw motor wel samen met jou synchroniseren.
 
Hey Nickzz,zou je voor mij iets willen opmeten?
Voor mijn project wil ik wielen gebruiken uit een CB500,maar heb ook een vraag uitstaan naar Motoparts-online over een achterwiel van een sevenfifty,maar zij reageren nergens op.Die is net even breder,maar ik wil ik weten of ie in mijn achterbrug past.
Vraag is dus of je de breedte van het achterwiel terhoogte van de steekas kunt meten voor me.
Bij voorbaat dank!
 
De breedte is 25,5 cm. Gemeten incl de afstandsbussen tussen achterbrug en velg.

Hey Nickzz,zou je voor mij iets willen opmeten?
Voor mijn project wil ik wielen gebruiken uit een CB500,maar heb ook een vraag uitstaan naar Motoparts-online over een achterwiel van een sevenfifty,maar zij reageren nergens op.Die is net even breder,maar ik wil ik weten of ie in mijn achterbrug past.
Vraag is dus of je de breedte van het achterwiel terhoogte van de steekas kunt meten voor me.
Bij voorbaat dank!
 
Dag Oma!

Helaas slecht nieuws .... vandaag einde middag op weg naar huis van een leuke zondagsrit op de lekdijk een eenzijdig ongeluk gehad ..... een flauw bochtje iets verkeerd ingeschat .... stukje in de berm uitgekomen .... ware het niet dat er een betonnen paaltje verborgen in het gras stond, anders had ik er wellicht goed uitgekomen.
Gevolg, paaltje geraakt met een deel van het voorwiel .... uitlaat en frame hebben de grootste klap opgevangen.
Ambulance is geweest, zoals het er nu naar uitziet alleen wat gekneusde ledematen en schaafwonden ..... verder niets ernstig.
Veel materiële schade .... dus eerst maar weer ff sparen. Als de motor weer terug is, gaat deze hoogstwaarschijnlijk uit elkaar en de nog goede/bruikbare onderdelen in de verkoop.
Uitermate klote, nu ik net weer wat geld voor onderhoud had uitgegeven.
Motor seizoen is voor mij dit jaar over.
 
Scheisse, maarrrrr..................je kan het gelukkig nog gewoon zelf typen.
Je zal morgen waarschijnlijk zo stijf zijn als een hele dikke plank. Maar als je zelf maar weer in orde komt.
Er zijn motoren zat te koop, alleen geen nieuwe ledematen of erger. Sterkte in ieder geval met opknappen en daarna met de verkoop van de onderdelen.
Of wellicht kan je een sloper kopen een fatsoenlijk frame, voorwiel, voorvork en uitlaat. Wel wat schroefwerk. Pas op met de boutjes van de uitlaat, die krengen breken waarschijnlijk af.........
 
Scheisse, maarrrrr..................je kan het gelukkig nog gewoon zelf typen.
Je zal morgen waarschijnlijk zo stijf zijn als een hele dikke plank. Maar als je zelf maar weer in orde komt.
Er zijn motoren zat te koop, alleen geen nieuwe ledematen of erger. Sterkte in ieder geval met opknappen en daarna met de verkoop van de onderdelen.
Of wellicht kan je een sloper kopen een fatsoenlijk frame, voorwiel, voorvork en uitlaat. Wel wat schroefwerk. Pas op met de boutjes van de uitlaat, die krengen breken waarschijnlijk af.........
Gelukkig wel ..... 8-)
Bedankt.
FF afwachten totdat de motor weer thuis is, dan kijken wat er allemaal stuk is. Wilde 'm eigenlijk binnenkort te koop zetten .... heb mijn zinnen gezet op een GSX1400. Dat moet dan nog even wachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan