Mijn honda cbf600sa start niet meer

van Luus

Rookie
26 nov 2023
4
0
Wie kan mij helpen?
Mijn motor start niet meer. De ene dag nog een heerlijk ritje gemaakt en de dag erop wil ik m starten, dus ik druk op de startknop en hij valt meteen helemaal uit, daarna nog een keer de sleutel omdraaien maar nu zelfs geen lampje die brand.
1.Accu is goed, getest.
2. Alle zekeringen zijn goed.
3. Killswitch staat goed.

Wat moet ik doen?
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan de accu goed zijn als hij volgens jou geen prik levert?
Omdat ik deze getest heb. Ik heb m eruit gehaald en aan de druppellader gelegd voor eventueel herstelprogramma, dit was echter niet nodig, want de druppellader gaf direct aan dat de accu goed was. Bovendien is deze accu nog geen jaar oud en de dag ervoor heb ik nog bijna 200km ermee gereden.
 
Omdat ik deze getest heb. Ik heb m eruit gehaald en aan de druppellader gelegd voor eventueel herstelprogramma, dit was echter niet nodig, want de druppellader gaf direct aan dat de accu goed was. Bovendien is deze accu nog geen jaar oud en de dag ervoor heb ik nog bijna 200km ermee gereden.
Meten.
Niet enkel afgaan op een lader.

Vraag me niet waarom ik dit weet...
 
Ik heb m eruit gehaald en aan de druppellader gelegd voor eventueel herstelprogramma, dit was echter niet nodig, want de druppellader gaf direct aan dat de accu goed was.
Dit is voor mij al verdacht. Ik denk dat je accu defect is. Zo'n mager testje van een druppellader stelt niks voor. Vraag de lokale motorzaak even of ze de accu voor je willen testen met een echte accutester.. :)
 
Anders als je toevallig meerdere motoren hebt (of vrienden/familie) kan je altijd een andere accu erin zetten. Of met startkabels via een auto kijken of de lampen aan gaan bij contact. Als die aan gaan dan weet je ook of het de accu is. Als je echt wil starten met de kabels moet je zorgen dat je de piekspannning opvangt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan