mijn intruder 750 start niet meer

klumpie

Rookie
6 aug 2010
5
0
kampen
Mij intruder 750 wil niet meer starten. ik heb hem rijdend weg gezet. ik heb er al een nieuwe accu,startrelai ingezet. maar nog steeds niets. kan de startmotor kapot zijn? want deze gaat niet meer rond. zoja hoe kom ik daar bij??
 
Rijdend weggezet? Ai, dat kan niet goed zijn. :)


Je kan wel van alles vervangen, maar beter kan je eea nameten om te kijken of de startmotor wel stroom krijgt.
Er kan een draadbreuk zijn, geoxideerde contacten/ stekkers waardoor b.v. een stekkerverbinding te veel weerstand krijgt en verbrand en dus niets meer doorgeeft.
Een doorgebrande zekering.
Slecht contact op je accupolen, slecht contact van de massaverbinding naar je frame etc.

Eerst eens meten met een multimeter of de boordspanning wel rond de 12,5 volt zit.
Evt met een losse accu en kabels kijken of je startmotor wél wil draaien.
Succes
 
Klumpie ff vermelden waar je woont.
Wellicht woont er iemand bij je om de hoek die je accu belangeloos kan doormeten.
Ik heb wel zo'n ding.
Nu zit ik hier.
Morgenvroeg in Ransdaal, koud kunstje om dat ding mee te nemen.
 
Evenzogoed wel, als je geen kopervet gebruikt hebt, of groene contacten hebt.


Kopervet op contacten van aluminium en stekkers van een ander metaal geeft oxidatie, dus weerstand, hitte en uiteindelijk geen stroomdoorgave meer.
Gebruik kopervet waarvoor het is, en niet voor electrische contacten of bougies.
 
Juist niet, er blijft een laagje achter dat zorgt voor geleiding van de stroom, ik werk nooit zonder zowel bij motoren, auto's als traktoren, maar ook bij relais.
Alle andere vetten smelten idd behalve kopervet dat is hitte bestendig.
 
Lijkt mij niet met de standaard te maken te hebben. Volgens mij hebben intruders die beveiliging niet. Heb eerder er ook een gehad en die had deze in ieder geval niet.

Klinkt inderdaad toch als een dode accu en anders wellicht de dynamo?

Waarom en wanneer heb je de accu trouwens vervangen? Was dat nadat je het startprobleem had, of daardoor?
 
En de startknop zelf? Daar zou ik toch eerder aan denken als de boel het wel normaal doet als je handmatig 12 volt op je startrelais zet. Tenminste dat is wat ik van je verhaal maak, als dat zo is trekt je startmotor nog steeds zn stroom uit de accu in je motor en is daar dus niets mis mee.

meten is weten. Lukraak accu's, relais en startmotoren gaan vervangen zonder iets te meten/goed naar de symptomen te kijken is in ieder geval een manier om veel geld kwijt te raken en frustratie op te lopen.
 
Die beveiliging zit zeker aan je Jiffy, maar zie je pas lopen als je de steppenbalk laat zakken.

Die zit er af fabriek altijd.

Echter die veroorzaakt eigenlijk nooit een storing.

Een andere die je wel regelmatig moet nazien is dat, hoe schrijf ik dat? Intruder VS jes zitten vol met beveiligingen, en 1 is storingsgevoelig, onder aan je koppelingshandvat zit een klein stripje vast met twee heel kleine moertjes, meestal imbusjes, die eerst inspuiten met een losmaak middel, want als ze breken ben je in de aap gelogeerd. Daaronder zit een messing geleidings stripje (die vaak oxidatie afgeeft) dat is je - niet in de versnelling kunnen starten beveiliging - maar alleen met ingeknepen koppeling, wanneer daar oxidatie aanzit zal ie geen sjoege geven.

Is altijd 1 van de eerste dingen die ik loshaal en schoonmaak bij vreemde storingen.
 
Is een zeker elektrisch probleempje. Zoek eerst maar zelf, daar leer je tenslotte het meest van.
Anders: als je bij mij in de buurt woont kan ik je ook wel helpen....

Suc6 ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan