Mijn Intruder loopt niet lekker

Akira

MF'er
9 mrt 2004
48
0
Twente
Heb sinds donderdag een Intruder 750 uit '86 gekocht. Loopt als een zongetje, maar af en toe(vaak) wil die niet zo mooi lopen. Dan gebeurt het volgende:
-Stationair en tijdens het optrekken hoor je regelmatig een knal(pang!) uit de dempers.
-Tijdens het rijden loopt die heel schokkerig, alsof de benzine toevoer onregelmatig loopt.
-Je wilt stil gaan staan voor een stoplicht en de motor blijft gas geven.
-Na een tijdje stationair draaien slaat die soms af.

Ik ben niet zo'n tuner dus zijn er vrienden die mij kunnen helpen?!

Carburateurs zullen wel niet synchroon staan.........zijn ze erg gevoelig voor en omdat de twee carburateurs met kabels aan elkaar verbonden zijn ook erg lastig netjes af te stellen.
Ik zou dat eerst eens proberen (te laten) af te stellen.
Ik neem aan dat de verdere staat van onderhoud wel goed is anders is het weer een heel ander verhaal natuurlijk.

Staat van onderhoud is verder perfect. Net olie/filter en bougies vervangen.
Zou goed kunnen dat de carbs moeten worden gesynchroniseerd. Ik breng 'm dinsdag naar de dealer. Zoals je zegt kan ik 't beter laten doen.

vuiligheid in je carbs die af en toe in je sproeiers gaan zitten en dit euvel veroorzaken idem met hiervoor genoemd schoon laten maken en opnieuw laten synchroniseren.

PS kijk je benzine filter ff na (ook het filter in je kraan)

Laatst bewerkt:
Als je de carbs toch open maakt, let dan vooral op vlotterkamer-ventilatie en houd de vlotterpennetjes, die waarschijnlijk een plastic sluitpuntje hebben, ff onder een sterk vergrootglas.

Als die plastic tipjes noemenswaardig vervormd/versleten zijn krijg je "af-en-toe-storingen": zowel benzine-krapte door "kleven" als op een ander moment verzuip-neiging door onvoldoende sluiten.

Dan zijn er ook nog de beruchte bougie-kapjes, waaraan sommige fouten niet meetbaar zijn.

Ben met m'n motor naar de dealer geweest en wat blijkt nou, de choke flotter van de voorste cylinder zit muurvast.
Dit komt omdat de motor lange tijd heeft stilgestaan.
Nu probeert de dealer het los te krijgen met kruipolie. Dus ik moet 'm nog 2 dagen missen.
Hopelijk lukt 't.

Wat is een choke flotter?????????
Een intruder heeft in elke carburateur een door een kabel bediend plunjertje zitten met een veer erachter aan de kabel.
Die kun je met een steeksleutel zo los draaien en er uit trekken (de kabel kan vastzitten maar dat zo'n plunjer vast gaat zitten in het huis van de carburateur heb ik nog nooit meegemaakt)
Plunjers zijn van messing en huis is van aluminium, dat gaat niet zo snel vastzitten.
En de remedie om het spul schoon te krijgen is met een carburateur reiniger of een ultrasoonbad want ik neem aan dat de rest van je carbs ook wel smerig zullen zijn van binnen!

Je hebt gelijk. Het is geen flotter maar een plunjertje. Deze zit echt vast.
De dealer noemde het "vastgeroest". Maar als jij zegt dat het alu met messing is zal het wel geen roest zijn.
Ik weet alleen dat het nu in de kruipolie zit om het los te weken. Anders zal het moeten worden uitgeboord. De motor heeft bijna een jaar stilgestaan onder een carport. Misschien dat dit de oorzaak is.

UITBOREN?????????...........weet je wel wat een nieuwe carburateur kost?
Als dat mis gaat en die kans is heel groot dan heb je echt een probleem.
Het enige wat er in kan zitten is oude benzinerestanten en ik zou eerder met wat hete lucht (verfstripper) het spul los te krijgen.

was ff beetje aan het zoeken. en mijn intruder had heeft ook veel ellende. ziet er wel mooi uit vindt ik zelf alleen het blok loop kl*te zeg maar.
gelukkig had ik garantie en met wat praten bij de dealer hebben we besloten na vele voorstellen om er een blok onder te hangen van een intruder die 4 jaar jonger is. heb het blok horen lopen en klonk erg netjes. geen tikjes en zo. hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt en dat ik zodra ze weer terug is vele km's kan maken.
jean

Bijlage: motor.JPG

Terug
Bovenaan Onderaan