Mijn kant van het verhaal..

Ik haal mn fiets zelf wel op...eerst haal ik de steuntje op bij martin...kan ik door naar lelystad om gewoon naar huis te rijden op mn R1 *D
 
Ik haal mn fiets zelf wel op...eerst haal ik de steuntje op bij martin...kan ik door naar lelystad om gewoon naar huis te rijden op mn R1 *D

Eind lopen hoor van Martin naar Lelystad })
Maar ach, hersens heb je niet dus die kunnen dat niet bedenken.
Loopse :+
 
nee, is niezzo tegenstrijdig


op MFCD zelf kregen we te horen dat hij meerdere
malen gewaarschuwd zou zijn.


Nu vandaag, blijkt dat niet zo te zijn maar zou
niemand er raar van op hebben gekeken...


..zo duidelijker.. :? :)
 
Het zal ook niet he |(
Hij wil het gisteren hebben en of je ook meteen effe zijn motor ophaalt in Lelijkstad :P

Ach ja, zou het gewoon leuk vinden astie weer meekan he! :P
Ennuh ik help bijna iedereen,........ toch?
Maar zijn fiets ophalen??????????/ :j
Echt niet, hij is zelf mobiel zat :P , hij loopt nog toch!
Komt allemaal goe!
 
Op maandag 13 mei 2002 19:05 schreef Joris het volgende:Is ook niet gek. Volgens mij heeft die kerel een halve R1 over. Wat is er niet van carbon aan z'n fiets.

Frame, wielen en blok helaas niet
:( ........ Maar wat niet is.......?
 
Op maandag 13 mei 2002 14:32 schreef Crawl het volgende:Een highsider doet dan ook geen pijn het is de landing op het asfalt dat zo een zeer doet.
Crawl
Speed doesn't kill you; it's the stopping that hurts you.
 
Ach ja, zou het gewoon leuk vinden astie weer meekan he! :P
Ennuh ik help bijna iedereen,........ toch?
Maar zijn fiets ophalen??????????/ :j
Echt niet, hij is zelf mobiel zat :P , hij loopt nog toch!
Komt allemaal goe!
Tuurlijk is dat leuk. :P
Is dat zo ja :? })
Ohw, ik dacht dat wij dat morgenavond wel effe konden doen 8-)
En dat ut goe komt dat weet ik ook wel :P
 
Frame, wielen en blok helaas niet
:( ........ Maar wat niet is.......?
Je vergeet je teller, je spiegels, je koppelingshendel, je remhendel ( ohw wacht die had je voor ut gemak, maar afgebroken :P ) en zo zijn er nog wel wat nognietcarbon onderdelen te vinden denk ik 8-)
 
Ey Max, wat is dat nou :? Wie duwt dan mijn FJ aan als ie het weer es niet doet? })
Maarrrr ff zonder gein; heeeeel veel beterschap en succes met je fietsie! Dat je idd maar snel weer mag :]
 
Hee maxi.Je hebt me wel laten schrikken toen je ko daar op de grond lag.Je zat in mijn groepie.Hopelijk knap je snel weer op. :)
 
Ik ben ff niet veel on line, en wat lees ik nu pas.........., je bent onderuit gegaan !
Maar alles valt nog (gelukkig) enigszinds mee.
Hierbij wens ik je veel beterschap, en dat je vanaf nu wat meer op de motor blijft zitten
i.p.v. op de grond naast de motor!
En probeer toch echt zoveel mogelijk rust te nemen met die hersenschudding, anders loop je toch echt het risico om een chronische hoofdpijn hieraan over te houden.

Groeten Paul.
 
ik zal nog een keer reageren...want ik begin nu een beetje pissed off te raken...

de organisatoren van mfcd en freebike hebben uren,dagen, weken lang tijd geinvesteerd om een leuke leerzame dag in mekaar te zetten voor het motor forum.

om meteen maar met de deur in huis te vallen...ik heb het ongeval niet gezien...

wat ik wel gezien en gezegd heb is het volgende...

de training begon met aanwezig zijn vanaf 8.30, tijdens de theorie sessie, heb ik gezegd na het verdelen van de groepen...

jonges geen geklooi op de baan hou het netjes...
maximum was hier niet aanwezig...

max kwam ongeveer 1,5 tot 2 uur later aan op het circuit en werd door simon en mij naar zij groep gebracht... voordat hij bij de groep werd gebracht zei ik informeel tegen..."joh max hou je een beetje in geen gestunt enzo"...daar heeft max positief op gereageerd...

ok...

tijd van het ongeluk...

ik kom aan op dat plateau en zie max daar liggen met een man of 6 erom heen...simon kwam net naar mij toe rijden...en die zei ik ga de hulpdiensten in schakelen. ik ben naar max gereden...

max lag op de grond bloedend uit zijn kin.
2 instructeurs waren bij hem en bleven hem in de stabiele houding liggen.

max heeft ongeveer 6x geschreeuwd GA VAN ME AF>>>ER IS NIX IK WIL LOS!!! de instructeurs bleven rustig en ik heb max 6x verteld dat ie rustig moet blijven liggen ivm nek/rug letsel wat we op dat moment nog niet wisten.

max werd bijna gekeeld door zijn eigen helm en die heeft de instructeur losgesneden met een mes.
na heel voorzichtig de helm verwijderd te hebben, hebben we max op zijn rug gelegd met een jas onder zijn hoofd en handen op zijn oren om zijn hoofd recht en stil te houden.

max wilde weer tot 3x aan toe opstaan...maar hij MOEST blijven liggen.
simon kwam terug en heeft het circuit laten ontruimen (iedereen naar de kantine) want dan konden de hulpdiensten er goed bij en rustig werken.

nadat er een infuus bij max was ingebracht hebben ze hem via de brancard in de ambulance gelegd om hem vervolgens af te voeren.

ik heb daarna met ruud max zijn motor naar de parkeerplaats gebracht.

en hier gaat het mij om....

of het nou een stoppie is geweest of niet...maakt me niet uit...maar het verhaal van unstable met het wiel is 15 cm omhoog gekomen is BULLSHIT!!!! zooooo...

en wel hierom...

max zijn fiets stond in de 5e versnelling toen we hem van de grond af raapte...(moest namelijk in zijn vrij gezet worden rijd anders zo lastig...) dit heb ik samen met ruud gedaan op de weg naar de parkeerplaats...

hij heeft dus geen 20 per uur gereden...nou kan je heel snel doorschakelen maar ik schat zo dat het tegen de 100 is gegaan...max heeft geremd voor zijn groepje...om aan te sluiten.

hij remde te hard (per ongeluk neem ik aan) achterkant kwam omhoog...zo hoog dat max eraf viel voorover...max is met zijn been blijven hangen (daarom pijnlijke knie) achter zijn stuur blijven hangen en heeft zijn motor op hem getrokken...nadat de motor eerst op de rug van max heeft geketst is hij op de zijkant gevallen vandaar dat de boel is afgebroken...

de neus van de motor heeft ook de grond geraakt... en daarom een beschadeging tussen de koplampen (schaafplekken) ruitje in duigen en cockpit unit 20 cm naar het stuur gebogen...

uit deze FEITEN maak ik dus op dat de motor voorover is gevallen...en of dit nou een stoppie is geweest of niet...MAAKT ME GEEN HOL UIT! het had niet hoeven gebeuren....

EN ZEKER NIET ALS JE NAAR JE GROEPJE TOE RIJDT...dat het gebeurt tijdens je oefenen bij de instructeur ok....dat kan nog....klaar...

ik beschuldig niemand van verkeerd handelen..!!! maar dit had niet hoeven gebeuren....IK HEB MIJN CONCLUSIES GETROKKEN...OF IK HET NOU WEL OF NIET HEB GEZIEN....

tevens heb ik vandaag contact gehad met simon vrijhoff en het verhaal is alsvolgt:

simon heeft zich moeten verantwoorden tegenover de leiding van circuit lelystad, daar is het volgende uitgekomen.

de instructeur van het groepje van max heeft zijn ontslag ingediend bij freebike...omdat hij niet vroegtijdig heeft in gegrepen...bij de eerste achterwiel stijging had hij al moeten ingrijpen dat dit niet de bedoeling is...en dat je niet zo allejesus hard moet remmen.

tevens heeft freebike bij circuit lelystad een kruisje achter zijn naam gekregen en houdt in dat hij bijzonder scherp in de gaten wordt gehouden voor toekomstige trainingsdagen daar.

ook kan ik je vertellen dat simon niet erg blij is met uitspraken over krijg de tyfus en ik heb schijt aan alle randmongolen e.d. in vorige posts... dit gaat helemaal nergens over...denk is na mensen...we zijn hier allemaal volwassen en dan hoeven we niet meteen te allerlei scheldwoorden de roepen...

tevens zal freebike NOOIT meer wat doen voor het motor-forum omdat de hele situatie (ook op het forum) uit de hand is gelopen...(hij heeft deze dingen dus ook gelezen)

en daarbij komt ook, dat ik vandaag een email gestuurd heb naar de motor-forum vereniging dat ik OP GEEN ENKELE MANIER meer activiteiten voor het forum zal organiseren omdat ik dit soort dingen niet door de beugel vind kunnen...

over en sluiten








stukje van martinweb.nl

Maar om dat te horen dat ze het gewoon mis hebben, en dat van de organisatoren Simon en Leon. Zou een excuus niet op z'n plaats zijn? Vooral Simon z'n verhaal in de kantine. Al dat gemiep over FreeBike?
 
ff de topic naar boven halen....zo.

Dat mag niet nap.. en zowiezo zal bijna iedereen het hebben gelezen hoor, maar wie kan er nog wat zeggen?
't Is verdomd spijtig dat't is gebeurd, hoe het ook gebeurd moge zijn.
Blijkbaar is max niet zo fatsoenlijk gewaarschuwt als de rest dus zelfs al heeft ie weer es een stoppie gedaan dan ligt de schuld nog niet helemaal bij hem. (max kennende had je hem SERIEUS moeten waarschuwen)

Heeft max zich daarentegen toch perfect netjes gedragen dan is de reactie van simon erg begrijpelijk.. is namelijk zijn beroep en natuurlijk neem je dat dan écht serieus. Als'k nap zo hoor zijn er ook best wat dingen die tegen max spreken (vooral die 5e verscnelling).

Kortom, het sucks en vingertjes wijzen haalt toch niks uit. Verontschuldiging door diegene die verkeerd is zou erg leuk zijn, maar dan moet die persoon natuurlijk zelf ook overtuigd zijn.
 
Laatst bewerkt:
Paar reacties....
Mogen volwassenen niet schelden of boos zijn? :j
Dat ik later kwam was bekend bij albert, omdat ik last had van mn schouder...ik reed geen 100...dat weet ik wel...en dat jij zegt dattie in zn 5 stond, zou kunne, zo ja, jammer dan, zo nee lul jij uit je nek...qua snelheid heb ik zelf gezegd dat het rond de 55 is gegaan...dus die 20 mag jij weer lekker in je hol douwe...Mijn pijnlijke knie komt niet door mn stuur, als je mn pak ziet zie je duidelijk krassen van steen en gaten op mn knie...dus de grond...
en welke boel is afgebroken?
EN oh jah...je opmerking van het had niet hoeven te gebeuren :j :j :j Krijg de tering, ik ben degene met schade en letsel, en bepaal jij of het wel of niet had moeten gebeuren? :j Je hoeft mij niet te vertellen dat het niet had hoeven te gebeuren als ik met meerdere botbreukn hier zit...dat weet ik zelf donders goed....
En oh jah...iets wat jou de volgende cursus bijgebracht kan worden...bij een stoppie rem je minder hard als bij beide wielen op de grond...daarom kan je ook zo ver doorrijden als je hoog genoeg op je voorwielzit...zelfde principe als met wheelys...hoog genoeg=verder rijden, dus minder acceleratie/deccelratie nodig...
En als simon mijn uitspraken niet leuk vind, jammer voor hem....zelfde geldt voor de halve wereld, dus ook voor hem...is nix persoonlijks, en ik hou hem ook nergens verantwoordelijk voor ofzo...shit happens, en ja, shit happend zondag...het is kut, maar is niet anders...Voor de rest een prima kerel (denk ik, hebbem maar paar min gesproke) maar waar ik me aan ergerde was dat hij ook zn conclusie klaar had...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan