Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Nieuwe Dyna 3 Ohm bobines met Mallory kabels (Nitromax: Deze geven een vonk buiten de cilinder van circa 14 mm, de standaard bobines ongeveer 9, beter stationair en sneller starten, god ik lijk wel een reclame. Misschien leveren ze ook wel meer vermogen.
Carterontluchting, deze zit standaard op het luchtfilterhuis, vanwege de Stage III met open filters is deze pleite. Een stuk tuinslang met aan het eind een K&N type filter, dit hangt in de dop van een spuitbus waar een inhammetje in is gedremeld, het zit vast tegen de framebuis met een tie-rip en steunt op het achterspatbord.
Soms als ik de foto's bekijk zitten er dingen bij die ik achteraf anders had gedaan, zoals bijvoorbeld deze stepjes, ik was de standaard voetsteunen zat, deze zijn van ijzer en erg lomp, ik wilde deze vervangen door sportievere maar wil persé niet de driehoeken waar ze opzitten van het frame moeten, deze zitten ook alleen op de Katana en niet op de gewone GSX.
De standaard voetsteunen, de motor was hier erg vies, de woon-werk TDM was op een onderdeel aan het wachten en ik moest toch naar m'n werk (geen auto of autorijbewijs) dus mijn excuses voor de vuiligheid.
En het eindproduct alleen nog niet met nette bouten, wel de andere kant maar ongeveer hetzelfde, wel vreemd is dat origineel (en nu dus ook) bij de ene kant de bevestigingsgasten voor het stepje zitten en achteraan bij de andere kant.
Nu werkt dit op zich prima maar ik denk dat ik een stelletje rearsets van een GSX-R oid ga scoren en hier zelfs adaptors voor ga maken om ze op mijn frame te kunnen gebruiken.
Deze een tijdje geleden gescoord via een Amerikaans forum, helaas passen ze niet zonder veranderingen op de motor, de boutgaten veschillen in afstand maar dat wist ik al maar ze raken ook de spaken van het voorwiel, om dit te voorkomen zouden de schijven dus meer naar buiten gezet moeten worden, komt later wel. Met de standaard remmen en het 17" voorwiel met plakband kan ik nu al kleine stoppies maken, misschien ook nog wel grotere als ik zou durven.
Ik heb op een GSX1100RW van een maat gereden met deze klauwen en ze werken erg goed!
Vorig jaar heb ik deze motor gekocht, een GSX1100EF uit 84, het frame hiervan is gereincarneerd in de GSXR-EFE van Gixxerron, ik had er een andere interesse bij, namelijk het blok. In vergelijking met het blok in mijn Katana heeft deze 1135 cc ipv 1074, grotere kleppen, grotere in- en uitlaatkanalen, snellere nokkenassen en grotere (34 vs 36mm) carburateurs en standaard een oliekoeler hoewel luchtkoeling de hoofdrol blijft spelen. Standaard 124 pk volgens opgave en meer ruimte om te spelen.
Ik heb het blok eruit gehaald, het frame is naar Ron gegaan en bijna alles van de resterende onderdelen heb ik kunnen verkopen om wat van de aankoopprijs van de motor terug te kunnen verdienen. Hier de kop en het kleppendeksel, dit hoort in de zwarte krinkellak te zitten, helaas was het niet zo mooi meer als het blok van Ron's huidige project.