Mijn Kawa met watsonian

trekhaak en naaf met remschijfje

trekhaak en naaf.jpg
 
Als je zoekt op KZ1300 Vetterstate en dan plaatjes kom je ze zat tegen. Maar ik zie ze niet als fabrieksuitvoering, die hadden andere koffers. Ik denk dat Graig Vetter een ombouwkit in de markt gezet heeft.
 
Als je zoekt op KZ1300 Vetterstate en dan plaatjes kom je ze zat tegen. Maar ik zie ze niet als fabrieksuitvoering, die hadden andere koffers. Ik denk dat Graig Vetter een ombouwkit in de markt gezet heeft.
Nee klopt, was geen fabrieksuitvoering, maar speciaal door vetter gemaakt voor de 1300 wat ik destijds heb begrepen.
 
De aanhanger is ongeremd op het ogenblik, zijspan wordt nu wel geremd. (verplicht)
Zou toch eens overwegen om de aanhanger geremd te maken. Hebben wij ook gedaan en het is een wereld van verschil met name in de bergen. Toch wel een lekker gevoel dat je weet dat je voor de zebra tot stilstand komt en niet er na
 
Zou toch eens overwegen om de aanhanger geremd te maken. Hebben wij ook gedaan en het is een wereld van verschil met name in de bergen. Toch wel een lekker gevoel dat je weet dat je voor de zebra tot stilstand komt en niet er na
dat was toch wel een stukje duurder, maar we gaan er eerst eens mee rijden en kijken wat het doet, veiligheid voor alles, als ik het niks vind, dan maar een andere as eronder.
Overigens remt het span met deze vork en fzr remmen 10 keer beter dan met de standaard remmen.
 
Ik heb de vouwwagen ook geremd gemaakt! Heb hem ongeremd en geremd achter het span gehad, maar wat een wereld van verschil.

Nu wil ik me normale motor aanhanger ook geremd maken maar een dissel die maar tot 400kg gaat is lastig te vinden!
 
Ik heb de vouwwagen ook geremd gemaakt! Heb hem ongeremd en geremd achter het span gehad, maar wat een wereld van verschil.

Nu wil ik me normale motor aanhanger ook geremd maken maar een dissel die maar tot 400kg gaat is lastig te vinden!
schuring?
 
Ik had ook een vouwwagen pas gemaakt voor achter de zijspan, en een oploop dissel die past is erg moeilijk te vinden.
dus gewoon een gebruikte gekocht en die zelf aangepast, de gasdemper die er in zit is te strek dus opzoek naar een andere die veel minder tegenwerkt.ik vond een gasdemper bij de aanhanger winkel hier lokaal die het minst tegenwerkt en voor mij was dat voldoende de vouwwagen remde en werd door de gasdemper weer terug geduwd als je voor het stoplicht stil stond.
mijn vouwwagen woog toen 250 kg, die hangt nu aan een Franse gw1500.
 

Bijlagen

  • 41658BC8-E728-4CFF-A3B9-3B42A1C4EFFD.jpeg
    41658BC8-E728-4CFF-A3B9-3B42A1C4EFFD.jpeg
    87,9 KB · Weergaven: 16
Ja, ik heb sinds de zomer een Yamaha Wildstar met Boxer zijspan. Ik was benieuwd wanneer het gebouwd was. Dus even langs gereden, ook voor wat tips. Erg leuk gesprek gehad ook.
IMG_20190727_182841_189.jpg
 
Nou totaal is de combinatie nu 480 cm
:lol:
en vanaf achteras 280 cm en dat mag maar 200 cm zijn
Ik denk dat ik de trekboom van de aanhanger wat in moet korten, ben nu officieel te lang.

Hij ligt er wel strak achter tot ruim 120km/h, harder nog niet gereden.
remmen met geremd zijspanwiel is even wennen maar gaat ook goed.

SDC10013 (Groot).JPG
SDC10014 (Groot).JPG
SDC10015 (Groot).JPG
SDC10016 (Groot).JPG
SDC10017 (Groot).JPG
SDC10018 (Groot).JPG
SDC10019 (Groot).JPG
SDC10020 (Groot).JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan