mijn lengte = welke maat pak?

-Tinne-

MF veteraan
14 mrt 2003
14.543
12.225
Gouda
Allereerst ik ben nieuw hier... :)
Ben druk bezig met het behalen van mijn Motorrijbewijs en d8 dat
het wel erg slim zou zijn om hier toch eens wat te gaan meelezen...

Maar nu heb ik dus een vraag:

Heb hier voor me wat brochures liggen van Alpinestars waarin natuurlijk leuke spulletjes staan. Ik ben er al voor naar een winkel geweest om het een en ander te passen. Alleen toen ik op het onderdeel Motorpak aankwam werd mij al snel verteld dat ik met mijn lengte (1.90) niet in een alpinestars pak ging passen.

Maar nu denk ik dat dit niet klopt omdat het pak wat ik wil, het enige pak is van alpinestars wat tot 64 gaat (GPU, zwart).

-Dus nu is mijn vraag wat het mijn pak maat zal zijn.
(lengte 1.90 met normaal postuur)

Nog een vraag over handschoenen en schoenen.

zijn deze textiele handschoenen geschikt voor dagelijks gebruik en heeft iemand er ervaring mee? Zie attachment (is de NEO PRo glove van Alpinestars dus)
ook iemand een prijsje???

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,


Tinne Lek

 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1.87m, normaal postuur, 78kg. en ik heb nu een leren broek van Evolution mt. 50 (zit perfect)

Ik heb afgelopen week een leren combi gepast van Dainese en daar had ik een maat 52 nodig, zowel voor de jas als de broek.
 
Vreemd, degene @ motorshop (goedhart) vertelde me dus dat ik alpinestars dus gewoon kon vergeten.... Terwijl die pakken normaal tot 60 gaan.

Maar de volgende vraag is dus....

Weet iemand de maat van een Alpinestars pak voor
iemand 1.90 lang,85 kilo zwaar???
(iemand die dus ook zo`n postuur heeft en ook alpinestars draagt......)



Tinne..
 
Laatst bewerkt:
ik kan je zo niet vertellen welke maat je moet hebben enz.
Jij bent de enige die dat kunt bepalen door te passen, het heeft niet alleen met lengte en gewicht te maken, maar ook met oa lichaamsverhoudingen.
Je moet (hoewel, moeten moeten) gewoon een keerte op een zaterdag wat zaken af gaan om wat te passen en dat ook verschillende merken.
Veel plezier iig met je eventuele nieuwe pak *D
 
Ik heb een Alpinestars GPU, maat 50, ben 1,86 en 77 kilo, vrij slank gebouwd........lijkt me dus geen probleem!! :)
 
Ik heb een Alpinestars GPU, maat 50, ben 1,86 en 77 kilo, vrij slank gebouwd........lijkt me dus geen probleem!! :)


Heel vreemd dit allemaal.....
de verkoper vertelde me toch echt dat ik niet ging passen, en dat ik maar
voor IXS moest gaan omdat zij verlengde pakken maakten enzo....
Maar zo te zien zit jij qua postuur in mijn richting.....
heel vaag.. Maar ik nu *D want dan ga ik beginnen met de aanschaf van
een Alpinestars garderobe (want moet allemaal toch wel zelfde merk zij he!)


iedereen bedankt!
(nu dus ff andere shop in de buurt vinden met Alpinestars, of een andere verkoper uitzoeken @ goedhart)

Tinne..
 
Even een kleine reactie op jouw vraag het is denk ik heel erg belangrijk dat je kijkt welke maat je gewoon in de winkel zou kopen en daar dan een aangepaste lange been lengte voor te kopen.
Er zijn verschillende merken die lange been lengte hebben alleen als je een combi wilt dan heb je wel een probleem.
Merken die wat langer uitvallen qua lenge zijn bv evolution en mqp.
Het belangrijkste waar je op moet letten is dat hij lekker zit en dat als je op de motor zit je protectie stukken goed zitten laat je wat dat betreft niets aan praten maar ga gewoon op een motor zitten en voel wat je pak doet.

Succes ermee
 
Ik ben 1.88m/70kg en pas in een maat 50 rev'it combi.
Dus óf de maatvoering van AlpineStars wijkt af, óf ze maken pakken voor mensen tot 2.20m ofzow..
Trek gewoon eens zo'n AlpineStars aan, en kijk hoe het zit. En idd, probeer dat wel zittend op een motor, want als je staat zit een pak echt niet lekker.
 
Misschien in verband met lengtematen :? Ik heb zelf een MQP broek gekocht omdat ze ook lengtematen hiervan verkochten. Wanneer je dat niet nodig hebt, dan zie ik geen bezwaar waarom er geen alpinestar voor je te koop is. Gewoon pakken gaan passen en dan zie je welke geschikt is/zijn!

SUCCES ERMEE!
 
Ga inderdaad op zoek naar een lengte maat, da's een oneven maat. 49 is bijvoorbeeld de lengte maat van 48. Mocht die te kort zijn dan er er ook nog 49 1/2 die net weer een stukje langer is.

Ik heb zelf een 47 van Alpinestars, moest besteld worden maar zit perfect (1m87 en 70kg).
 
Na nog meer goede reacties, blijf ik het vreemd vinden
dat de verkoopster dus al gelijk kon vertellen dat ik nooit
in een Alpinestars ging passen, op het zicht dus, ik heb niets
gepast. En aan alle formaten te zien, lijkt het voor mij dat het
gewoon moet lukken. Ik zie mensen van mijn formaat in Alpinestars
met maten 50 enzo... En ik denk niet dat ik extreem langen armen ofzo heb,
dan nog, Alpinestars GPU zwart gaat tot 64!!!!!!

Maarja, oplossing is simpel...gewoon gaan passen natuurlijk.
hoop dus dat ze pakken van rond de 50 hebben hangen...
anders wat verder in de buurt zoeken.

Iedereen bedankt, ik zal dan wel doorgeven welke maat het geworden is.
Want lukken moet dus gewoon wel! *)


Tinne..
 
Beste Lezers, aangezien ik een zelfde vraag heb plaats ik het maar hier in plaats van een nieuw topic...

Ik ben man(netje) 1,68 m 61 kilo en geen overgewicht ( 8-)
Wat zal een indicatie voor mijn maat zijn?
 
wat dachten jullie van een middagje motorzaak :Z ? Mt 44 waarschijnlijk by the way (maar ga die maar eens ergens vinden)
 
Ik ben 1,90 met een redelijk slank postuur en pas in een maat 50 pak.
Als jij een normaal postuur hebt moet je gweoon een maat 52 passen.
Gewoon pakken en passen. Laat ze maar ouwe******
 
ik heb laatst een alpinstars octane 2 delig pak gekocht maat 54.
ongeveer 1,93 m en 100 kg....

Dit was bij termaat motoren. heb er zelf een stukje voor moeten rijden maar was zeker de moeite waard. Woon zelf in de buurt van amsterdam en termaat is in nijmegen. Goed advies bruto prijzen. Zemaken een 'mooi' prijsje als je besluit te kopen.

slecht advies hebben ze dan gegevn zeg.....

Succes!
 
@ Elchoriz: Je hebt gelijk dat zou ik moeten doen, dat kost echter meer tijd een moeite... Aangezien ik op het moment erg veel werk en aan het afstuderen ben zit het er even niet in.

@ Ferrekau: Hahahahhah replayer, die ga ik onthouden (het duurde wel even voordat ik het begreep)

@ SuperSV650S: Zie je me al aankomen :D

Maatje 44 dus, is dat een kindermaat??? :P
 
Beste Lezers, aangezien ik een zelfde vraag heb plaats ik het maar hier in plaats van een nieuw topic...

Ik ben man(netje) 1,68 m 61 kilo en geen overgewicht ( 8-)
Wat zal een indicatie voor mijn maat zijn?
Je zal moeten passen, verschilt best wel per merk.....maar denk dat je rond de 48 uitkomt ;)

Ben zelf 1.68 en 67kg.
Mijn Axo pak die ik nu heb is maat 50 (blijkbaar een hele kleine 50)
Heb een alpinestars gepast, maatje 48 zat goed.

Maar heb nu een Dainese pak besteld (moet op maat gemaakt worden :P)
46 was te klein en 48 te groot.
 
Ik zou het ook gaan passen inderdaad. Ben zelf 1m93 en heb in mijn jas maat 56 (maar mijn broek is een L (motorbroek van Evolution) dus die werken weer heel anders qua maat). Oftewel: d'r worden vaker verschillende maten gebruikt, altijd iets vergelijkbaars passen!
Mochten ze je nu niet willen of kunnen helpen: gewoon een andere winkel zoeken waar ze dat pak wel hebben of ze op een andere manier kunnen kijken welke maat je nodig hebt, dat moet een beetje kundig verkoper toch lukken. (Heeft ook als bijkomend voordeel dat wanneer er wat besteld wordt en het niet pas ze 'em zelf mogen ruilen, je vraagt immers om een passend pak en niet een specifieke maat maar daar horen ze eigenlijk toch niet moeilijk over te doen).

Ontopic: Ben zelf als lesser afgelopen week ook naar een motorzaak gegaan (Royal Motors) omdat ik niet wist welke maat ik nu moest pakken en daar ben ik heel goed geholpen. De broek die ik wilde was er niet, vergelijkbare gepast en vervolgens broek besteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan