mijn LTD 1100 loopt op 2 Cylinders

brielobriels

Rookie
8 aug 2008
3
0
Stramproy
Hallo kawasaki fans

Ik heb een probleem met mijn ltd 1100 luchtgekoelde motor uit 1984
ik startte hem laatst op de choke en hij ging geweldig
na 1 min. warm gedraaid te hebben maakte hij een raar geluid, alsof er een bougie kapot was
ik ben naar huis gereden maar hij liep niet lekker en trok niet goed
thuis gekomen na een goed onderzoek kwam ik er achter dat hij op cil 3 en 4 niks deed en opalle cyl. slecht vonkte
Dus kabels doppen en bougies vernieuwd
Nog steeds liep cil. 3 en 4 niet goed mee, deze uitlaten worden pas lauw als 1 en 2 al zeer heet zijn
toen rechtstreeks in het bougie gat benzine gedaan en de bougie erin gedraaid en direkt startte natuurlijk
Ook toen liep hij niet goed op 4 cyl.

Dus mijn prognose is carborateurs vermoedelijk OK. ?!
ontsteking vermoedelijk OK ?! want elec.ontsteking werkt goed of werkt niet maar niks er tussen in dacht ik.

Kan het zijn dat de distributie ketting een tandje is verschoven ? Dacht het niet anders zou cyl. 1 en 2 het ook niet doen he.
Wat is er dan nog over ?????

ik weet het niet meer.....wie kan me helpen

eventueel mag diegene die het weet hem tegen betaling repareren
Ik breng hem liever niet naar een moderne motorzaak omdat die hoogstwaarschijnlijk niet meer op de hoogte zijn van die oude techniek, en ook van voor afaan moeten gaan zoeken dussss.....€€€ !
groetjes Maurice
 
Dit klinkt wel een beetje als een lekke koppakking waarbij een verbinding is tussen de cilinders 3 en 4.
Je zou eens een compressie meting moeten doen.
(kost een prikkie bij een motorzaak).
Of met een compressor met gesloten kleppen lucht in het bougiegat van de 4e cilinder blazen en kijken of er uit het bougiegat van de 3e cilinder lucht komt.
 
Laatst bewerkt:
NEE DAT VAN DIE BOBINE GAAT NIET OP MAAR DIE TIP VAN LOUIS GA IK TOCH EENS UIT TESTEN ALLEEN MOET IK EEN HULPSTUK VOOR DE COMPRESSOR MAKEN OM DE LUCHT IN HET BOUGIE GAT TE KRIJGEN
WE SPREKEN ONS NOG BEDANKT
 
eindelijk met veel pech en wat op onthoud ben ik er dan eindelijk toch weer

ik heb de compressor d'r op gehad en geen lek gevonden
dat wil zegge dat ik toch maar de carbootjes d'r af haal ( als laatste strohalm )
als iemand een ander serieus antwoord heeft ........GRAAG....ik ben ten einde raad

brielo
 
Ik ben geen monteur, maar ik zou;

- even laten draaien en dan bougies 3 en 4 checken. Zijn ze vochtig en stinken ze naar benzine? Ruik ook even aan de uitlaat of je benzine ruikt.
- misschien de tank helemaal leeggereden en daarmee prut en water in de carbs? Vlotterbakken aftappen en nog een keer proberen hoe hij loopt.
- als je een 4-in-2 uitlaat hebt, kunnen cyl 3 en 4 wel uitademen? Of zit de rechterdemper verstopt?

Volgens mij is het geen ontsteking of kleppen probleem, maar inlaat of uitlaat.

Greetz, Ka
 
Terug
Bovenaan Onderaan