mijn moment

Maar het is een mens eigen dat een ieder meent zijn grenzen te kennen.
Maar ik weet zelf bijvoorbeeld een paar mooie bochten waar je iedere keer je grens gaat verleggen totdat je een keer over de grens gaat en dan is het jou moment.
Ook daarin zijn de mensen denk ik allen gelijk.
 
je hebt gelijk dit topic was niet bedoeld om te oordelen over een ander zijn stuurmanskunst.
Maar uit nieuwsgierigheid wat een ander als schrik moment heeft ervaren op de motor zodat een ander hier mischien weer van leren kan.
 
Ik heb ong. hetzelfde gehad:
Reed op de N33 van Veendam richting Siddeburen en dan heb je bij Noordbroek een viaduct en direct daarna een flauwe bocht (het regende pijpestelen en het was pikkedonker om 21.00) en er reden wat lichtjes aan de andere kant van de weg, ik rij door die bocht, net voordat ik de bocht uit ben, haalt er ineens een licht in! Ik ram me stuur naar de rechterkant en ik raakte met me schouder zijn spiegel, ik voelde die auto langs me lichaam schampen (me motor van me af gehouden). Denk je dat t voorbij is (ging allemaal in 1 sec hoor) kom je op de witte doorgetrokken lijn met nat weer met gas erop........jup bijna een tankslapper erbij.
Toen ik eenmaal recht reed, stopte ik ff om de schade op te nemen (iedereen reed natuurlijk door, zelfs de mongool wiens spiegel op straat lag). Ik heb er alleen een blauwe schouder aan over gehouden.
 
ik reed een keer lekker 170/175 op een nagenoeg lege A28. voor me reden 2 auto's, en op het moment dat ik vlak achter die 2 auto's zit komt de achterste opeens naar de linkerbaan.
meer gas geven en er voorbij knallen was geen optie(25kw, ik reed al volgas) dus vol in de remmen en uitwijken naar de middenberm en vangrails.
gelukkig heb ik de motor recht gehouden, maar die sukkel in de auto heeft me nooit gezien. zelfs niet toen ik bijna de vangrail in knalde.
 
je leest in kranten etc alleen die momenten die verkeerd aflopen maar gelukkig gaat het ook heel vaak nog goed. :]
 
En dan deze: reed op de Groene Kruisweg richting Rhoon. Rijtje auto achter me. Aan de over kant een meisje in een Opel Frontera ziet een kat/konijn of zo en geeft een ruk aan het stuur en door de middenberm die lager ligt werd ze gelanceerd gelijk een A team aflevering om op mijn baan te landen op de neus van de auto. Ik stond gelukkig op tijd stil. Stap af loop naar de auto en zie haar op de rechter stoel beduusd zitten- de deur was weg door de klap, kind had niks maar ik was zo geschrokken dat ik niet eens 112 kon intoetsen op de gsm.
 
De 1e keer:
Net mijn rijbewijs, weg van rechts, ik stop , auto stopt ook, dus ik denk.....ik rij door, dat dacht die automobilist ook. Gevolg, motor in puin, en 1 zere knie.

2e keer: In Putte (NB) tijdens een markt of braderie, ik rijdt weg en trek op tot 70 per uur, komt er een ouder echtpaar uit een parkeerplaats rijden. Ze hadden mij niet gezien, dus daar knalde ik met 70 in de zijkant.
Motor in puin, schouder in puin, 4 maanden revalidatie.

Laatste keer, ik rij op de a27, linkerbaan en echt in 1 keer staat de hele linkerbaan stil.
Nog nooit heb ik zo hard moeten remmen!
Ik kon nog net tussen vangrail en linkerrij auto's komen. Daarna wel even gestopt voor koffie en peuk, om het trillen te stoppen.

Er zullen vast nog wel wat momentjes komen, ik hoop dat ik er heelhuids vanaf kom.
Maar ja, als je al 20 jaar motor rijd, valt het eigenlijk nog wel mee. :+
 
Ken de plek wel bij holsloot, en zelf ook zoiets zien gebeuren, alleen toen was ik zelf met de auto. Kom redelijk vaak daarlangs, maar normaal geen problemen. (woon zelf ook in coevorden....ben zelfs nog heftruckchauffeur geweest ;) )
 
ik heb even op je site gekeken mooi zundappie veel werk aan gehad denk ik. :}
Overigens zie er verder weinig bekents aan ook je suzuki komt mij ook al niet bekend voor.
En het is allemaal maar zo bekrompen hier normaal iedereen kent iedereen :]
 
kep ook wel een heftig moment gehad, t´is inmiddels al een jaartje of 14 geleden... Ik reed op een druilerige november morgen naar mijn werk op mijn GS 1000. Langs de kant van de weg staat een vrachtkoekblik met aanhanger met alarmlichten aan. Ik minderde al wat vaart naar een kilometertje of 60. Vlak voor mijn neus gooit die kneus zijn knipperlicht naar links aan en draait de weg over naar de boerderij. :(
Ik vol in de ankers (dat was nog een beetje behelpen in die tijd in de regen...)
Stond ongeveer 20 cm voor het blik stil pffff

Blikker heeft niks gezien en reed gewoon door. Ik moest ook opschieten want om meer remweg te krijgen was ik schuin de linker baan opgereden. Motor was afgeslagen en er kwam verkeer tegemoet...
 
te blijven. De Twingo had 5.500 duizend Euro schade, bleek naderhand, en ik had praktisch niets, afgezien van m'n beschadigde valbeugels.
:9
Klem zitten en toch nog door rijden. superstoer. maar wel angstig lijkt me.
was het een gouden twingo ofzo??
5.500.000 euro schade sjeez. strak karretje :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan