Robin Taalman
MF'er
- 8 sep 2018
- 47
- 3
Hallo allen,
Ik heb sinds kort een Honda VTR Firestorm. Fijne motor als hij het doet. Ik heb de motor gekocht met een nieuwe accu. Na ongeveer 1000 kilometer was de accu stuk. De motor wilde niet meer starten, het startrelais maakte een snel ratelend geluid. Dacht eerst nog even dat het aan de startmotor lag, maar die zag er nog prima uit.
Uiteindelijk een vervangende accu gekocht en deze in de motor gezet. De motor starte gelijk Toch ook even de spanningsregelaar gemeten door de accu te meten op voltage (gelezen op dit forum). Ik kreeg een waarde van boven de 16 volt op de meter. Ik heb dus ook een nieuwe spanningsregelaar gekocht, erop aangesloten en weer gemeten. Alles leek in orde en ik kon weer rijden. Helaas was de pret al snel weer voorbij. Na 400 kilometer starte de motor weer niet. Zelfde ratelend geluid van de startrelais. Na veel moeite de accu eruit gekregen, want deze zat nogal vast. Dat kwam omdat de accu boller is geworden. Lijkt erop dat deze dus ook weer is opgeblazen.
Ik denk dat het niet aan de regelaar kan liggen, tenzij ik een waardeloze SR heb gekocht. Heeft iemand misschien een idee wat er mis kan zijn met de motor?
Ik heb sinds kort een Honda VTR Firestorm. Fijne motor als hij het doet. Ik heb de motor gekocht met een nieuwe accu. Na ongeveer 1000 kilometer was de accu stuk. De motor wilde niet meer starten, het startrelais maakte een snel ratelend geluid. Dacht eerst nog even dat het aan de startmotor lag, maar die zag er nog prima uit.
Uiteindelijk een vervangende accu gekocht en deze in de motor gezet. De motor starte gelijk Toch ook even de spanningsregelaar gemeten door de accu te meten op voltage (gelezen op dit forum). Ik kreeg een waarde van boven de 16 volt op de meter. Ik heb dus ook een nieuwe spanningsregelaar gekocht, erop aangesloten en weer gemeten. Alles leek in orde en ik kon weer rijden. Helaas was de pret al snel weer voorbij. Na 400 kilometer starte de motor weer niet. Zelfde ratelend geluid van de startrelais. Na veel moeite de accu eruit gekregen, want deze zat nogal vast. Dat kwam omdat de accu boller is geworden. Lijkt erop dat deze dus ook weer is opgeblazen.
Ik denk dat het niet aan de regelaar kan liggen, tenzij ik een waardeloze SR heb gekocht. Heeft iemand misschien een idee wat er mis kan zijn met de motor?