Mijn motor gestolen wat is veiligheidsonderzoek

haak71

Die hard MF'er
20 mei 2003
991
0
Velp
Zondag middag, 15:00 uur, kom terug van een toertje in de buurt was mooi weer had een uurtje over dus even rond.

Zet mijn motor voor de deur (op stuurslot + hangslot door achterwiel.)
en loop met vrouw en kind even het dorp in voor een ijsje om een uur later terug te komen bij een lege stoep. Midden overdag is mijn VFR gestolen, boos geschrokken en kwaad vraag ik alle buren of ze iets gezien hebben, bel een paar maatjes of er geen flauwe grap is uitgevoerd, Maar nee....................
Hij is echt weg. bel de verzekering, Politie en zit doelloos voor me uit te staren.

dan toch maar even op zondag naar het politie bureau om aangifte te doen moet maandag weer aan het werk (hoe dat zien we nog wel)

Op het bureau meld een agente, Jhoo kijk eens goed in de omgeving, achter garages of stroom huisjes, we hebben laatst ook een motor terug gevonden wel wat beschadigd maar toch, mijn buurman vertelde ook al zo iets. Ik dus bel een paar maten en we beginnen te zoeken en na een uurtje verrek daar achter die heg dat is hem daar staat hij, slot door wiel is weg, stroom kabels doorgeknipt achter de kuip, stuurslot geforceerd, maar dit is een achter ingang van een tuin bij een huis, Ik wil daar naar binnen en eens even iemand op zijn gezicht slaan.

Maar een van mijn maten is slimmer, belt de politie en we staan met z'n drieen te wachten tot ze er zijn. Wat duurt wachten dan lang.

De Agent is een bekende en meld dat ik veel geluk heb en is verbaasd dat we hem zelf terug hebben gevonden.

Hij belt aan de voorkant aan en de bewoner blijkt een oude dame die praktisch niet kan lopen, die had ik dus waarschijnlijk ook niet op haar ogen geslagen.

Na een buurt onderzoek blijkt dat er twee heren met mijn motor hebben gesleept en hem dus hier gedumpt te hebben, de motor staat nu op het bureau voor een sporen en een veiligheidsonderzoek en nu komt mijn vraag


wat is een veiligheidsonderzoek want dat hebben ze me dus niet verteld.

Ik weet nog niet wat de schade is maar de verzekering zegt dat het gedekt is
 
Da's minder dat ze hem hebben gejat. Maar gelukkig hebbie hem ook weer terug gevonden...
Van een veiligheids onderzoek heb ik ook nog nooit gehoord... Mischien dat ze ff kijken of het nog veilig is om mee te rijden. Als er veel belangrijke dingen gemold zijn kunnen ze volgens mij je motor stil leggen of zo. Maar om eerlijk te zijn heb ik daar de ballen verstand van, dus bind me er niet op vast...
 
Klote man...zit jij met de schade :(

Maareh veiligheidsonderzoek :? Gaan ze ff kijken of het nog veilig is om met de motor de weg op te gaan? Zouden zij daar verstand van hebben :?

In ieder geval suc6 met de afhandeling, hopelijk kan je weer snel :]

Groeten

*iemand was me al weer voor....moet echt sneller leren typen :+
 
.....

wat is een veiligheidsonderzoek want dat hebben ze me dus niet verteld.

Ik weet nog niet wat de schade is maar de verzekering zegt dat het gedekt is

Een jolige agent met een creatieve benaming voor een sporenonderzoek. :?

Zonde van de schade van je motor maar gelukkig heb je hem terug gevonden.

Na het "veiligheidsonderzoek" is de schade hopelijk snel gerepareerd en kan je er weer op uit.

Was de agent geen (ex)belg? ;)

Niks ten nadele over belgen maar ik vind dat ze af en toe bijzondere benamingen kunnen hebben.
 
:o

wees blij dat je je motor hebt teruggevonden joh...
waarschijnlijk gebruikt voor een joyride of voor een in de toekomst geplande overval... -O-
 
sooww man, das geluk hebben!
typisch wel weer he, dat er van die eikels zijn die de moeite nemen het slot er af te mollen, stroomkabels doorknippen, stuurslot forceren. er een end mee slepen en je schatje dan in de struikjes dumpen. wat is daar nou het nut/de lol van? zouden ze hem/haar net zo goed kunnen laten staan en er met hun poten van af blijven(iets wat ze toch al zouden moeten) :N :(
 
Erg klote! Heb zelf ook eens m´n gestolen motor teruggevonden en blijheid en woede waren de twee emoties die elkaar afwisselden.

Ik heb ook geen flauw idee wat een veiligheidsonderzoek is.

Een goede tip...als je de motor terugkrijgt spoel hem dan eerst goed af. Dan is het magnesiumpoeder wat ze gebruiken voor het dactyloscopisch onderzoek weg. Als dit in je electrische circuit gaat zitten ben je alsnog zuur.

Succes!
 
Hmmm, ik blijf elke keer maar weer geirriteerd raken door dit soort dingen. Is het nou echt zo moeilijk om van andermans spullen af te blijven?

Gelukkig heb je hem weer terug, maar die rompslomp :? :? :? Balen!!

Maar even een rare vraag misschien. Wat voor een slot had je er aan hangen? Want het ziet er naar uit dat ze hem wel errug snel open hebben gemaakt, aangezien niemand iets gezien heeft.
 
Hmmm, ik blijf elke keer maar weer geirriteerd raken door dit soort dingen. Is het nou echt zo moeilijk om van andermans spullen af te blijven?

Gelukkig heb je hem weer terug, maar die rompslomp :? :? :? Balen!!

Maar even een rare vraag misschien. Wat voor een slot had je er aan hangen? Want het ziet er naar uit dat ze hem wel errug snel open hebben gemaakt, aangezien niemand iets gezien heeft.
Lees de testen maar eens... De meeste sloten hebben ze binnen een minuut open.
 
Echt unbelieveble. Midden overdag onder 28 graden een motor stelen. Je hebt zeker een aparte motor anders hadden ze de risico niet genomen.

Vorig jaar had ik een ongeluk gehad met mijn bike maar mocht niet verder rijden van de politie. Mijn motor moest weggesleept worden naar een motorzaak om te onderzoeken of mijn motor veilig is om verder te rijden. Dit is denk ik een veiligheidsonderzoek.

Veel sterkte.
 
vet mazzel man... gelukkig voor je..

ik weet niet waar je vandaan komt, maar hier in amsterdam doet de smeris geen ene rot moer...

mijn motor een maand geleden ook gestolen, ik kon de daders aanwijzen, nee, ik moet (na veel zeuren) zelf maar de polisie bellen als ik ze zie lopen..

dus een onderzoek lijkt me wat ver gezocht, maar misschien dat ze in andere korpsen hun werk wel goed doen en hopen vingerafdrukken te vinden ofzo..

maar je hebt iig je motor terug.. *O*
 
Een goede tip...als je de motor terugkrijgt spoel hem dan eerst goed af. Dan is het magnesiumpoeder wat ze gebruiken voor het dactyloscopisch onderzoek weg. Als dit in je electrische circuit gaat zitten ben je alsnog zuur.

Remco, is dat standaard praktijk dat dactyloscopisch onderzoek? Doet politie dat altijd bij teruggevonden gejatte motorfietsen?
 
Remco, is dat standaard praktijk dat dactyloscopisch onderzoek? Doet politie dat altijd bij teruggevonden gejatte motorfietsen?
Als ze een sporen onderzoek doen lijkt het mij voor de hand liggend dat ze ook opzoek gaan naar vingerafdrukken, dus JA, daar en tegen als de motor al een paar dagen in de regen heeft gestaan heeft dit weinig nut.
 
Een goede tip...als je de motor terugkrijgt spoel hem dan eerst goed af. Dan is het magnesiumpoeder wat ze gebruiken voor het dactyloscopisch onderzoek weg. Als dit in je electrische circuit gaat zitten ben je alsnog zuur.

Is het geen gekloot om je motor goed af te spoelen als er kabels zin doorgeknipt? :? Want juist daar zullen ze dat spul wel neerflatsen, en juist daar wil je het niet hebben....
 
Zondag middag, 15:00 uur, kom terug van een toertje in de buurt was mooi weer had een uurtje over dus even rond.

Zet mijn motor voor de deur (op stuurslot + hangslot door achterwiel.)
en loop met vrouw en kind even het dorp in voor een ijsje om een uur later terug te komen bij een lege stoep. Midden overdag is mijn VFR gestolen, boos geschrokken en kwaad vraag ik alle buren of ze iets gezien hebben, bel een paar maatjes of er geen flauwe grap is uitgevoerd, Maar nee....................
Hij is echt weg. bel de verzekering, Politie en zit doelloos voor me uit te staren.

Even voor de goede orde: je hebt je motor dus voor je huis neergezet? Waarom heb je hem ook niet even veilig weggezet zoals je normaal doet (binnen of zo) :? Dan zien ze hem niet staan. Zeker als je langere tijd weg bent.

Niet dat ik vind dat hij daar zou mogen staan met sloten er op en al, ze moeten gewoon met hun poten van jouw spullen afblijven :( , maar je maakt het dieven wel gemakkelijker.

Succes met de afhandeling van je verzekeringsmaatschappij.


CAT
 
Even voor de goede orde: je hebt je motor dus voor je huis neergezet? Waarom heb je hem ook niet even veilig weggezet zoals je normaal doet (binnen of zo) :? Dan zien ze hem niet staan. Zeker als je langere tijd weg bent.

Niet dat ik vind dat hij daar zou mogen staan met sloten er op en al, ze moeten gewoon met hun poten van jouw spullen afblijven :( , maar je maakt het dieven wel gemakkelijker.


Daar staat hij altijd (voor de deur), normaal nog ff zeiltje er over maar dat was met dit weer niet nodig. Hij staat daar al 3 jaar, behalve hartje winter dan mag hij om mijn werk binnen slapen en ga ik met koekblik
 
Remco, is dat standaard praktijk dat dactyloscopisch onderzoek? Doet politie dat altijd bij teruggevonden gejatte motorfietsen?

Yep is standaard. Juist omdat je van bijvoorbeeld de tank mooie sporen kan krijgen. Eigenlijk alle gladde onderdelen. Als de "vingers" niet voorkomen in de systemen gaan ze de databank in. Wordt er later iemand gepakt en zijn vingers worden ingevoerd in de computer dan komt er automatisch een hit in het systeem. Het is natuurlijk mooier als ze al in het bestand zitten.

Is het geen gekloot om je motor goed af te spoelen als er kabels zin doorgeknipt? :? Want juist daar zullen ze dat spul wel neerflatsen, en juist daar wil je het niet hebben....

Nope....heeft weinig zin om daar naar vingerafdrukken te zoeken. Kabeltje heeft niet genoeg oppervlak om daar een bruikbaar spoor te vinden. Het gaat juist om de tank en gladde kunststof onderdelen.
 
Even voor de goede orde: je hebt je motor dus voor je huis neergezet? Waarom heb je hem ook niet even veilig weggezet zoals je normaal doet (binnen of zo) :? Dan zien ze hem niet staan. Zeker als je langere tijd weg bent.

Niet dat ik vind dat hij daar zou mogen staan met sloten er op en al, ze moeten gewoon met hun poten van jouw spullen afblijven :( , maar je maakt het dieven wel gemakkelijker.

Succes met de afhandeling van je verzekeringsmaatschappij.


CAT


Da's een beetje de omgekeerde wereld, niet? Die lijers moeten gewoon er van afblijven :(
 
Hoi,

Mijn fiets is ook een paar weken geleden gejat. (Gvd de klootzakken..) Moest toen ook een tijdje wachten op mijn geld. De verzekering doet nl 2 dingen. Enerzijds onderzoeken ze je verhaal en schade. Anderzijds doen ze een "veiligheidsonderzoek" naar je of je in het verleden verzekeringen hebt opgelicht of zoiets. Volgens mij is dit de verwarring.

Acelover af dus, weet iemand een mooie raptor te koop?

succes met de afhandeling
 
Terug
Bovenaan Onderaan