Mijn motor is .....

GSX1300RHayabusa

MF veteraan
31 okt 2008
2.220
0
full


Hallo Nederland.
Net uit Canada overgekomen.

Dit is mijn motor.
Het is een legendarische Hayabusa.
De legende verteld , het is de aller eerste van het aller eerste model 99.

Het is een OER BUSA - mooiste kleurstelling.
Zilver brons.

Na 8 jaar nog altijd in absolute top conditie.
Ik zal het in het begin kalm aan doen , in dit kleine NL.
Jahoe.

full


*O* *O* *O*







 
An here I go again on my own
Goin down the only road Ive ever known,
Like a hobo* I was born to walk alone
An Ive made up my mind
I aint wasting no more time


ofzoiets
 
ik denk dat dat wel gaat lukken
blijft natuurlijk wel een van de snelste motoren die er zijn

dus tijdens en na een bocht gas erop dat moet wel feest zijn

tsja, als je van rechtdoor rijden houdt is dit wel de motor :Y

Geef jij een busa maar eens goed gas tijdens een bocht, denk dat je heel gemakkelijk onderdelen uit de berm kunt rapen :+

Een Hayabusha is gewoon geen bochtenfiets :N
 
tsja, als je van rechtdoor rijden houdt is dit wel de motor :Y

Geef jij een busa maar eens goed gas tijdens een bocht, denk dat je heel gemakkelijk onderdelen uit de berm kunt rapen :+

Een Hayabusha is gewoon geen bochtenfiets :N
:Z
 
ik zou er toch wel een rondje op willen rijden..
en dan da 300+ gevoel wel willen hebben 8-)
maar daarna toch weer snel op me 600 stappen *D
 
Maat van me heeft deze:

2002_GSX1300R_bk-blue_450.jpg


Persoonlijk de mooiste kleurstelling. In Nederland vrij zeldzame kleurstelling trouwens.

Ik rij er wel eens op en het eerste wat opvalt (rij zelf een superbike nl. VTR SP1) is de relaxte sport/tour zit en heerlijke buddyseat. Dan valt tijdens het rijden het koppel en vermogen op. Deze is getuned en in elke versnelling op elke snelheid heb je lekker veel koppel en vermogen. Met deze motor rij je non-stop naar Italië :Y

Bij sportief rijden moet je meer werken als op de VTR, maar laten we geen appels met peren gaan vergelijken. :+

Zelfs de oude type Busa is qua vormgeving zijn tijd ver vooruit. Een heerlijke motor om lange afstanden mee te rijden en af en toe eens volledig te laten gaan. Heb er persoonlijk dik over de 300km/h mee gereden (tellersnelheid) en dat is een hele rare ervaring. De bochten van de Autobahn worden bochten waarin je moet hangen en je moet wel een km ver vooruit kijken om op tijd te kunnen anticiperen.

Zou hem zelf nooit kopen, maar als ik er op rij is het steeds met veel plezier en respect :Y
 
Maat van me heeft deze:

[afbeelding]

Persoonlijk de mooiste kleurstelling. In Nederland vrij zeldzame kleurstelling trouwens.

Ik rij er wel eens op en het eerste wat opvalt (rij zelf een superbike nl. VTR SP1) is de relaxte sport/tour zit en heerlijke buddyseat. Dan valt tijdens het rijden het koppel en vermogen op. Deze is getuned en in elke versnelling op elke snelheid heb je lekker veel koppel en vermogen. Met deze motor rij je non-stop naar Italië :Y

Bij sportief rijden moet je meer werken als op de VTR, maar laten we geen appels met peren gaan vergelijken. :+

Zelfs de oude type Busa is qua vormgeving zijn tijd ver vooruit. Een heerlijke motor om lange afstanden mee te rijden en af en toe eens volledig te laten gaan. Heb er persoonlijk dik over de 300km/h mee gereden (tellersnelheid) en dat is een hele rare ervaring. De bochten van de Autobahn worden bochten waarin je moet hangen en je moet wel een km ver vooruit kijken om op tijd te kunnen anticiperen.

Zou hem zelf nooit kopen, maar als ik er op rij is het steeds met veel plezier en respect :Y

*O* *O* *O*

Jahoe !
Goed geschreven.

full


Over kopen gesproken ... :)

Het is inderdaad & helemaal mijn tweede model 99 Busa.
Deze komt uit Canada.
Weten jullie waar Canada ligt ? :+

Het antwoord :
Ergens onder de Noord Pool.
Waar de lucht zuiver en het water kristalhelder.
Waar je in de bossen kunt overleven , zoals Rambo.

Trouwens ... over kopen gesproken - ik moet jullie heel eerlijk bekennen ...
Ik heb em nog net ..... niet.
Ik heb namelijk pas het geld (middels telebankieren) overgemaakt.
De Busa gaat volgende week in het krat , onderweg naar mij toe per schip.
Maar omdat ik vol ongeduld niet kan wachten ... alvast een begin aan dit topic.

Ik ben met deze deal (vind ik) tamelijk SOLIDE van start gegaan , want :

A) Heb ik ooit op deze Busa proefgereden ?
Nee.

B) Ken ik die Canadees persoonlijk ?
Nee.

C) Hoe weet ik dan wel zeker dat ik straks een Busa ontvang ?
Misschien komt er uit de container wel een grote boze Grizzly beer ?

Ik heb geen flauw idee.

Oh ... okay ! :o

Mijn poen is in alle geval onderweg , dus :
Ga ik geknipt en geschoren of kun je de mens nog blindelings vertrouwen ?
Deze vraag kun je beter niet aan Peter R de vries stellen.

Blijf dus kijken hier op MF , dit wordt nog vervolgt !

full


*O* *O* *O* :} :} :}
 
Hahaha ... een Grizzly uit de container , zou eigenlijk best leuk zijn.
In zekere zin is de Hayabusa de Grizzly onder de sport motoren.
_O- _O- _O- _O-

En dan zie ik me in verbeelding al zitten ... naast mijn Grizzly vriend :

full


maar goed ... niet afdwalen ... ik zei al ... wordt vervolgd. :W
 
Wow... je hebt wel geld te veel merk ik. Een motor in Canada kopen die je nog nooit hebt gezien en waarvan je de eigenaar ook nog nooit hebt gezien.

Balls of steel.
 
De MF-reactie van de eeuw :}
jij lult dat een Busa geen bochten kan pakken, terwijl je zelf een GS500 hebt met een frame als een dwijl.

Niks tegen de GS hoor het is een prima motor voor dat gekd en heb er zelf ook met plezier op gereden, maar je hebt waarschijnlijk het ludde gedrag gehoord dat de busa geen bocht kan nemen :Z

Iedere sport motor van '99 is vergeleken met die van nu minder kwa sturen, maar volgend mij berust jouw antwoord niet op eigen ervaring :N
 
jij lult dat een Busa geen bochten kan pakken, terwijl je zelf een GS500 hebt met een frame als een dwijl.

Niks tegen de GS hoor het is een prima motor voor dat gekd en heb er zelf ook met plezier op gereden, maar je hebt waarschijnlijk het ludde gedrag gehoord dat de busa geen bocht kan nemen :Z

Iedere sport motor van '99 is vergeleken met die van nu minder kwa sturen, maar volgend mij berust jouw antwoord niet op eigen ervaring :N

Een GS een frame als een dweil :? Maybe, maar ik kan met die dweil prima de bocht om komen :Y

Een Busa zal vast wel een bocht kunnen nemen, maar dat dit zo gecontroleerd moet gebeuren dat de lol van het rijden er snel afgaat :Y . In ieder geval wel voor mij, geef mij maar een gooi en smijtmachine met de helft aan CC's , en ik vermaak me beter dan op zo'n PK-kanon.

Maar goed, ieder zijn fiets en smaak natuurlijk :)
 
Een GS een frame als een dweil :? Maybe, maar ik kan met die dweil prima de bocht om komen :Y

Een Busa zal vast wel een bocht kunnen nemen, maar dat dit zo gecontroleerd moet gebeuren dat de lol van het rijden er snel afgaat :Y . In ieder geval wel voor mij, geef mij maar een gooi en smijtmachine met de helft aan CC's , en ik vermaak me beter dan op zo'n PK-kanon.

Maar goed, ieder zijn fiets en smaak natuurlijk :)


Als je kan rijden, is er nergens een ''moeten''...
En daar zit 't 'm, dat mis je dus :W
 
wel respect een motor kopen uit canada :}
nooit hebben gezien.. en niet zeker weten of et wel allemaal klopt..
ik zou et niet persoonlijk niet aan durven..
en ja als je op zo'n busa rijd... zoiets moet je wel met respect doen...
anders rijd je niet veel denk ik...
 
Als je kan rijden, is er nergens een ''moeten''...
En daar zit 't 'm, dat mis je dus :W

Wil nog niet zeggen dat je "kan" rijden op zo'n beest :W

Met een Busa (of TL, VTR, SP) moet je gewoon veel beheerster omgaan, anders gaat de machine er met jou vandoor :Y .

En nee, ik mis niks. Naja, misschien een SV650 :+
Ik heb nog niet op een machine boven de 750CC gereden, en zal ook nooit gebeuren :N . Geef mij maar een lichtere machine, weet dat ik daar veel meer lol aan beleef dan zo'n tank :Y

Maar zoals gezegd wens ik TS veel rijplezier :Y
 
full


Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee doedes !
Leuk dat jullie dit spek takel willen blijven volgen.
Kijk cijfers en spek takel gaan hand in hand.
De Hayabusa en ik zorgen ervoor.

full


BALLEN VAN STAAL ... las ik.
Hahaha ... wat een solide deal heh ?
Ergens moet je EN stalen zenuwen EN ballen van staal hebben.
Rambo heeft beide.
Ik heb de poster van de laatste RAMBO.

LIVE FOR
NOTHING
OR DIE FOR
SOMETHING


Hmmm ... klinkt goed maar of ik dat kan ....

Nee , deze deal gaat lukken.
Canadezen zijn koel.
Het waren immers o.a. wel de Canadezen die ons landje bevrijd hebben.
Maar goed ... we dwalen af ...

full


The one and only 99er Copper Busa from Canada !!! *O* *O* *O*

Leuk om te weten ... in Canada rijden ze met KM tellers.
In USA meten ze met mijlen.
Dus als je een motor gaat invoeren , beter uit Canada als USA.

Stay tuned !!!
Cheers !!!

*O* *D


 
Terug
Bovenaan Onderaan