Mijn motortje

Heey, XR gast. Wat voor XR heb je? Ik rij zelf Mito, maar ben ook van plan XR te gaan rijden. Ik las dat een XR400 precies 25kw heeft. Nou weet ik dat dat natuurlijk boven de 0.16kw/kg ligt. Maar een kennis van me had een XL 500 met 23,5 kw, dit lag ook boven de 0.16 kw/kg, maar dit mocht bij bepaalde verzekeringsmaatschappijen wel. Ik ben een beetje op zoek naar een type van eind jaren '90. Je komt ze helaas niet super vaak tegen :(
Dan wil ik er een SuperMotard van maken. Zoals op www.xr-italia.com staat.

Ennuuh, Dave (Zeta Boy), Bas is heel blij met z'n 20mm mikuni carbje :)

Mijn XR is een 250R. Een 400 kan heel goed 25kw hebben, maar je zit gewoon met die 0.16kw/kg.
Dat het bij verschillende verzekeringsmaatschappijen WEL kan is gewoon onmogelijk, in de nederlandse wet staat vermeld dat jij mag rijden op een motor TOT 25kw en maximaal 0.16kw per kilo. Dat haal je bij die XR400 niet. Dus je zal 'm of moeten knijpen (als het mogelijk is) of net als mij een 250je kopen. maar een 250 is niet zo snel te vinden. Mijne is van 1987. Ik ga er geen Super Motard van maken want denk dat ie rond augustus dus de deur uit is. En heb dan geen zin om geld te steken in ander voorspatbord, andere banden/velgen enz.
 
Heey, XR gast. Wat voor XR heb je? Ik rij zelf Mito, maar ben ook van plan XR te gaan rijden. Ik las dat een XR400 precies 25kw heeft. Nou weet ik dat dat natuurlijk boven de 0.16kw/kg ligt. Maar een kennis van me had een XL 500 met 23,5 kw, dit lag ook boven de 0.16 kw/kg, maar dit mocht bij bepaalde verzekeringsmaatschappijen wel. Ik ben een beetje op zoek naar een type van eind jaren '90. Je komt ze helaas niet super vaak tegen :(
Dan wil ik er een SuperMotard van maken. Zoals op www.xr-italia.com staat.

Ennuuh, Dave (Zeta Boy), Bas is heel blij met z'n 20mm mikuni carbje :)

Ben blij om dat te horen dat er weer iemand blij is. Ik neem dus aan dat alles in orde is. Leuk trouwens dat ik jou ook hier zie.
 
$tranger : Ik heb ff wat dingen uitgezocht en die XR400 krijg jij nooit door de verzekering. Waarom die XL 500 dan wel met 23,5kw : Heel simpel :

De regel van 0,16kw/kg geldt voor motoren tot 156kg (156*0.16 = 25kw en hoger mag je dus niet, dus motoren boven de 156kg moeten geknepen worden mits het vermogen boven 25kw zit). De XL500 is 152kg. Dus 152*0.16 = 24,32kw * 1.36 = 33,07pk (dit is wat de motor uiterlijk aan vermogen mag hebben!!)

Volgens bikez.com heeft ie 27pk (19.2kw) En daar zit je dus ruim onder vergeleken met bovenstaande rekensommetje, dus de XL500 mag je zo op wegrijden zonder vermogensrestricties.


XR400 : 118kg / 34pk / 25kw

118*0.16 = 18,88kw * 1.36 = 25,67pk wat het ding UITERLIJK aan vermogen mag hebben voor het lichte rijbewijs. Aangezien de XR 34pk heeft, is het beest dus 8,33pk teveel en dat zal geen enkele verzekeringsmaatschappij accepteren.

Dus het wordt denk ik een XR250R wat je moet gaan kopen. Jij mag dus wel op mijn motor rijden met het lichte rijbewijs.
 
Zit heel erg te twijfelen momenteel. Een van de redenen dat ik 'm heel erg zat ben is omdat de startmotor het maar 1 week heeft gedaan, het achter(rem?)licht altijd bleef branden en ik er eigenlijk al een hoop gezeik mee heb gehad. Heb van het weekend langs de snelweg zelfs nog stil gestaan. Begon ineens verschrikkelijk maf te doen. Kan zijn dat er een te koude bougie in zit en ie begon te vooronsteken (lang stuk snelweg).

Maar bijvoorbeeld vanavond deed m'n achterlicht het inene wel normaal. Dan is het toch al wel een stuk leuker. Als nu alleen nog die startmotor het zou doen, man dan was ik happy.

Sta gewoon erg te twijfelen om een XR/NX te gaan kopen. Het zijn tenminste degelijkere motoren als een Mito, alhoewel een Mito natuurlijk wel erg leuk is, zolang ie het doet tenminste. Iemand advies??
 
Sta gewoon erg te twijfelen om een XR/NX te gaan kopen. Het zijn tenminste degelijkere motoren als een Mito, alhoewel een Mito natuurlijk wel erg leuk is, zolang ie het doet tenminste. Iemand advies??

Rijd eens naar een motordealer, of pak eens een stukje A2 richting Utrecht. Dan ga je er vanaf bij Breukelen/Kockengen, daar zit MotorXtra, daar fix ik altijd mijn motoren als er wat mis is (of als ie een beurt nodig heeft). Is niet zover rijden vanaf Amsterdam, en dan kan je daar je motor eens laten nakijken of zelf wat doen.. heb je 2 linkerhanden en geen interesse in handig worden met motoren, dan zou ik 'm gewoon bij de dealer neerzetten...

Dat van het remlicht zal wel een probleem zijn in de draadboom ofzo. Gewoon een elektroprobleempje.. als ie dan goed werkt moet je ook lol hebben met zo'n mito lijkt me!
 
ff naar de dealer brengen en er naar laten kijken... :)
misschien weet die het zo.
 
Kweet nu bijna zeker dat het ligt aan een kabelbreuk in de kabel van de startknop naar de startrelais, vanavond maar eens checken. Ben vandaag op de brommer naar m'n werk (Amsterdam -> Haarlem), handig hoor. Was gister bezig met m'n remschoentjes van de Mito, maar kreeg de nieuwe er niet in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan