Mijn MP3 250cc 2007 heeft problemen

Rasitkow

Rookie
6 sep 2020
4
0
Hey ik ben nieuw en ik heb een paar vragen ik heb niet zoveel kennis over motors en scooters maar ik heb onlangs een MP3 250cc gekocht uit t jaar 2007, en ik heb gemerkt dat mijn achterband wiebelt tijdens het rijden (vooral bij snelle optrek) en de motorblok meer bibbert dan normaal wat kan de oorzaak hiervan zijn en hoeveel kan t mij kosten en mijn 2e probleem is dat mijn stuur scheef staat en tijdens rijden voel ik dat de motor zichzelf meer naar rechts trekt wat kan de oorzaak daarvan zijn en hoeveel gaat t mij ongeveer kosten.

Bedankt alvast voor t te lezen :)
IMG-20200906-WA0033.jpg
 
Dat is een aardig lijstje en kan 1001 oorzaken hebben , je kan hem beter ergens eens op de brug laten zetten
want op afstand is hier niks zinnigs over te zeggen.

T kan een losgelopen bout , krom frame , verkeerde afstelling, te lage bandenspanning tot een gescheurd frame zijn .
Zelfs een goed geoefende kristallen bol zou hier moeite mee hebben.

"het klinkt niet gezond" , dat is zeker.
 
Balhoofdlagers van die dingen gaan volgens mij heel regelmatig naar de *&^#@%$$%. (snelle search is laten doen voor ca 600 eu)

Hoe is de staat van de achterband? Maar gok dat er achter ook wel wat lagers/bussen vervangen moeten worden.
 
Bij die MP3's weet niet hoe het blok aan het frame hangt, maar waarschijnlijk zijn die ophangrubbers/bussen versleten. Wellicht aan de voorkant zal er ook zoiets aan de hand zijn met de stuurinrichting. Lagers bijvoorbeeld, maar het kan inderdaad ook krom zijn of een zachte/lekke band rechtsvoor. Zeker de stuurinrichting is wat gecompliceerder dan bij een normale fiets, dus het is lastig te zeggen zo.
 
Ja dat kan ik
Denk dat je er dan iig vanuit kan gaan, dat de ophanging van het blok aan vervanging toe is. Mocht dat gebeurt zijn en de motor trekt nog steeds naar rechts, zal er wellicht iets aan de voorkant ook nagekeken moeten worden.

Denk dat je van nummer 1, 3 of/en 11 uit deze exploded view uit moet gaan, maar de hoofdverdachte is 3. Vaak ook bij Vespa's en zippies de boosdoener (ongeveer dezelfde constructie)
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je er dan iig vanuit kan gaan, dat de ophanging van het blok aan vervanging toe is. Mocht dat gebeurt zijn en de motor trekt nog steeds naar rechts, zal er wellicht iets aan de voorkant ook nagekeken moeten worden.

Denk dat je van nummer 1, 3 of/en 11 uit deze exploded view uit moet gaan, maar de hoofdverdachte is 3. Vaak ook bij Vespa's en zippies de boosdoener (ongeveer dezelfde constructie)
Weet u ongeveer hoeveel mij dat kan kosten
 
Prijsopgaaf / verwachtingen is altijd "gevaarlijk" ,

Wat vaker word gedaan... is vraag een prijsopgaaf van een werkplaats die jij vertrouwd , en plaats de resultaten
( zonder bedrijfsnaam erbij ) hier.

Dan kunnen de dokters hier wel een redelijke inschatting maken of het een beetje overeenkomt met wat je kan verwachten.



Zie het anders..

"m'n uitlaat lekt, wat kost dat om te maken ?"

dat kan dus een compleet verroest uitlaat systeem zijn ( kosten... zeg 1000,- )
Of alleen een pakking... ( kosten , 5,- )



Onderaan de streep is het vaak goedkoper om je motor rijbewijs te gaan halen, als een gare mp3 weer fatsoenlijk
op de weg te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan