mijn mz met span

mzjoost

MF'er
4 nov 2007
52
0
Zwolle
Hallo allemaal

Ik heb al veel mogen leren van dit forum en heb mij er al uren en uren mee vermaakt, nu vond ik het gepast om mij toch eens voor te stellen.

Ik heb in februarie 2007 een MZ ES 250/2 uit 1967 met span gekocht voor het mooie bedrag van jawel : 80 glimmende eurotjes *D

Nu moet ik wel toegeven dat de staat verre van redelijk was,, de span kreeg ik in onderdelen en hij was niet compleet, de motor zelf had 13 jaar stilgestaan en er zat onderanderen een puch zadel, een soort van chopper stuur, en andere onderdelen die er niet op hoorden. Toen ik haar zag staan dacht ik wat is dit :? maar hoe langer ik er naar keek hoe verliefder ik er op werd..
Ik weet niet of ik hem zo mooi vond van lelijkheid of dat er iets anders aan de hand was maar voor 80 eurotjes was ik de trotse eigenaar van deze (prachtige) motor/ uitdaging.

Het was voor mij de doestelling om de motor grotendeels weer in orriginele staat te brengen.

Ik heb er dan ook vele uren in gestoken en heb de motor gedeeltelijk gerestaureerd en de zijspan volledig gerestaureerd. Dit was voor mij mijn eerste project dus ervaring had ik absoluut niet. Ik ben veel gaan googelen en ik ben lid geworden van de MZ club.

Dankzij het internet heb ik veel onderdelen en informatie kunnen vinden waardoor het steeds meer op een motor ging lijken. Helaas miste ik wel een echt MZ forum.

Ik heb cabarateurs geriviseerd die helemaal vol zaten met prut een tank met vlinke roest erin moeten reviseren en ga zo ma door uiteindelijk kreeg ik haar weer levend en wat een kick gaf dat. 8-) Ze liep niet geheel lekker maar dat kwam later wel.

Ik heb alles opnieuw gespoten en de nog orriginele rood gespoten onderdelen laten spuiten, veel poetsen sleutelen plamuren schuren, schroeven, kabelboom vervangen, onderdelen gezocht, banden vervangen etc. etc. etc.

Nu is het moment bijna daar dat ik haar bij het rdw kan aanbieden om haar in te voeren want dat is in al die jaren dat ze in nederland staat nooit gebeurd. Ik vind het nu erg spannend worden ik laat door Motorsportteam .nl op dit moment de motor nog nakijken wat op een complete revissie van het blok is uitgelopen. Nu de werkzaamheden ten einde lopen kan ik niet wachten om een mooie rit te maken inclusief span natuurlijk :]

Reacties zijn welkom, en een bedankje van wat ik al heb opgestoken in dit motor forum.
 
hoi, welkom.
als je al een tijdje meeleest zal je ook wel gelezen hebben dat er hier een aantal mensen zijn met een zwak voor MZ.
Fantastische fietsjes, goed doordacht en erg simpel *O*
1967 met zijspan, ik zeg ES250/2 :}
heb ik ook gehad, veel plezier mee gehad en zelfs een keer mee naar de ardennen gereden.
ik heb mijne voor zo'n 1800 gulden gekocht en een jaar of vier later voor 2100 gulden weer verkocht.
nadat hij opgeknapt en gekentekend was.
als je zijspan wil leren rijden is een MZ een goede leerschool.

ik zou zeggen, kom maar op met die foto's :9~
 
Laatst bewerkt:
full
 
dank julie allen, zijn er meer leden dan van de mz club ik weet dat mz intruder ook lid is,, gelezen in zijn interesante topic,,

foto's gaan volgen
 
dat heeft met leeftijd niets te maken :N
dat heet geestelijke rijpheid, misschien is mzintruder wel vroeg rijp :W
Als je MZ techniek gewend bent wil je echt geen guzzie meer rijden zeg. Dan heb je alle zelfde problemen, alleen dan 2 keer :+ :+ :+
Zo, genoeg offtopic, back on topic please!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan