Hallo allemaal
Ik heb al veel mogen leren van dit forum en heb mij er al uren en uren mee vermaakt, nu vond ik het gepast om mij toch eens voor te stellen.
Ik heb in februarie 2007 een MZ ES 250/2 uit 1967 met span gekocht voor het mooie bedrag van jawel : 80 glimmende eurotjes
Nu moet ik wel toegeven dat de staat verre van redelijk was,, de span kreeg ik in onderdelen en hij was niet compleet, de motor zelf had 13 jaar stilgestaan en er zat onderanderen een puch zadel, een soort van chopper stuur, en andere onderdelen die er niet op hoorden. Toen ik haar zag staan dacht ik wat is dit maar hoe langer ik er naar keek hoe verliefder ik er op werd..
Ik weet niet of ik hem zo mooi vond van lelijkheid of dat er iets anders aan de hand was maar voor 80 eurotjes was ik de trotse eigenaar van deze (prachtige) motor/ uitdaging.
Het was voor mij de doestelling om de motor grotendeels weer in orriginele staat te brengen.
Ik heb er dan ook vele uren in gestoken en heb de motor gedeeltelijk gerestaureerd en de zijspan volledig gerestaureerd. Dit was voor mij mijn eerste project dus ervaring had ik absoluut niet. Ik ben veel gaan googelen en ik ben lid geworden van de MZ club.
Dankzij het internet heb ik veel onderdelen en informatie kunnen vinden waardoor het steeds meer op een motor ging lijken. Helaas miste ik wel een echt MZ forum.
Ik heb cabarateurs geriviseerd die helemaal vol zaten met prut een tank met vlinke roest erin moeten reviseren en ga zo ma door uiteindelijk kreeg ik haar weer levend en wat een kick gaf dat. Ze liep niet geheel lekker maar dat kwam later wel.
Ik heb alles opnieuw gespoten en de nog orriginele rood gespoten onderdelen laten spuiten, veel poetsen sleutelen plamuren schuren, schroeven, kabelboom vervangen, onderdelen gezocht, banden vervangen etc. etc. etc.
Nu is het moment bijna daar dat ik haar bij het rdw kan aanbieden om haar in te voeren want dat is in al die jaren dat ze in nederland staat nooit gebeurd. Ik vind het nu erg spannend worden ik laat door Motorsportteam .nl op dit moment de motor nog nakijken wat op een complete revissie van het blok is uitgelopen. Nu de werkzaamheden ten einde lopen kan ik niet wachten om een mooie rit te maken inclusief span natuurlijk
Reacties zijn welkom, en een bedankje van wat ik al heb opgestoken in dit motor forum.
Ik heb al veel mogen leren van dit forum en heb mij er al uren en uren mee vermaakt, nu vond ik het gepast om mij toch eens voor te stellen.
Ik heb in februarie 2007 een MZ ES 250/2 uit 1967 met span gekocht voor het mooie bedrag van jawel : 80 glimmende eurotjes
Nu moet ik wel toegeven dat de staat verre van redelijk was,, de span kreeg ik in onderdelen en hij was niet compleet, de motor zelf had 13 jaar stilgestaan en er zat onderanderen een puch zadel, een soort van chopper stuur, en andere onderdelen die er niet op hoorden. Toen ik haar zag staan dacht ik wat is dit maar hoe langer ik er naar keek hoe verliefder ik er op werd..
Ik weet niet of ik hem zo mooi vond van lelijkheid of dat er iets anders aan de hand was maar voor 80 eurotjes was ik de trotse eigenaar van deze (prachtige) motor/ uitdaging.
Het was voor mij de doestelling om de motor grotendeels weer in orriginele staat te brengen.
Ik heb er dan ook vele uren in gestoken en heb de motor gedeeltelijk gerestaureerd en de zijspan volledig gerestaureerd. Dit was voor mij mijn eerste project dus ervaring had ik absoluut niet. Ik ben veel gaan googelen en ik ben lid geworden van de MZ club.
Dankzij het internet heb ik veel onderdelen en informatie kunnen vinden waardoor het steeds meer op een motor ging lijken. Helaas miste ik wel een echt MZ forum.
Ik heb cabarateurs geriviseerd die helemaal vol zaten met prut een tank met vlinke roest erin moeten reviseren en ga zo ma door uiteindelijk kreeg ik haar weer levend en wat een kick gaf dat. Ze liep niet geheel lekker maar dat kwam later wel.
Ik heb alles opnieuw gespoten en de nog orriginele rood gespoten onderdelen laten spuiten, veel poetsen sleutelen plamuren schuren, schroeven, kabelboom vervangen, onderdelen gezocht, banden vervangen etc. etc. etc.
Nu is het moment bijna daar dat ik haar bij het rdw kan aanbieden om haar in te voeren want dat is in al die jaren dat ze in nederland staat nooit gebeurd. Ik vind het nu erg spannend worden ik laat door Motorsportteam .nl op dit moment de motor nog nakijken wat op een complete revissie van het blok is uitgelopen. Nu de werkzaamheden ten einde lopen kan ik niet wachten om een mooie rit te maken inclusief span natuurlijk
Reacties zijn welkom, en een bedankje van wat ik al heb opgestoken in dit motor forum.