mijn mz met span

mjep, maar de es heeft, zo had ik me laten vertellen, een bronzen small-end bus(komt vaker voor?)
en om die heel te houden, moest men rijker mengen...
ik zou deze bus(als het verhaal waar is) vervangen en lekker 1 op 50 mengen, te rijk mengen vervuilt het blok ook meer. zeker die moderne olie.
mijn etz liep op halfsyntheet veilig 1 op 75.
Dit deed ik ook met de 150 ts.
volgens een duitser kon ik met huidige mineraal 1 op 50 mengen, met halfsyntheet 1 op 75.
nooit vastlopers gehad..
 
ben benieuwd, in welke verhouding die je de mengsmering??

Ik heb er net nieuwe zuigers etc inzitten er werd mij aangeraden om hem de eerste 1000km 1:50 te mengen en daarna terug naar 1:35. hij had me een bepaald merk gegeven dit zou speciaal voor de mz zijn ontwikkeld en de duitsers gebruiken het alleen maar.. Dit merk horen julie nog van mij.
 
Ik heb er net nieuwe zuigers etc inzitten er werd mij aangeraden om hem de eerste 1000km 1:50 te mengen en daarna terug naar 1:35. hij had me een bepaald merk gegeven dit zou speciaal voor de mz zijn ontwikkeld en de duitsers gebruiken het alleen maar.. Dit merk horen julie nog van mij.

van 1:50 naar 1:35 gaan is vetter mengen :?
ik vermoed dat je het andersom bedoeld.
 
ok, volgens mij werkt alles aan de motor hierbij denk ik inderdaad aan de remmen verlichting claxon snelheidsmeter etc. motorisch loopt ze ook goed ik heb er alleen geen spiegel op weet iemand of dit verplicht is?

ga morgen een afspraak maken zodat ik met het eendagskenteken die kant op kan zit ook in Zwolle dus is goed te doen.


Artikel 5.4.45

1. Motorfietsen die in gebruik zijn genomen na 16 juni 2003, moeten zijn voorzien van een linker- en een rechterbuitenspiegel.

2. Motorfietsen die in gebruik zijn genomen na 26 november 1975 doch voor 17 juni 2003, moeten zijn voorzien van:

a. een linker buitenspiegel;
b. een rechterbuitenspiegel indien de maximum snelheid van het voertuig 100 km/h of meer kan bedragen en het voertuig na 31 december 1996 in gebruik is genomen.

3. De spiegels moeten deugdelijk zijn bevestigd.

4. Het spiegelglas van de verplichte spiegels mag geen verschijnselen van breuk vertonen en mag niet in ernstige mate zijn verweerd.




gewoon twee van die universele dingen erop zetten, kost nie veul en ik heb op een motor zonder spiegels altijd de neiging om maar gewoon knoerhard te gaan rijden, zodat ik zeker weet dat ik niet van achter word aangereden.... goed voor gemoedsrust... O-)
 
Laatst bewerkt:
Artikel 5.4.45

1. Motorfietsen die in gebruik zijn genomen na 16 juni 2003, moeten zijn voorzien van een linker- en een rechterbuitenspiegel.

2. Motorfietsen die in gebruik zijn genomen na 26 november 1975 doch voor 17 juni 2003, moeten zijn voorzien van:

a. een linker buitenspiegel;
b. een rechterbuitenspiegel indien de maximum snelheid van het voertuig 100 km/h of meer kan bedragen en het voertuig na 31 december 1996 in gebruik is genomen.

een spiegel van een motor zit toch altijd buiten :?
 
er wordt gesproken over motor die gebouwd zijn na 1975 die van mij is uit '67 dus als ik het goed begrijp hoef ik geen spiegel...
 
er wordt gesproken over motor die gebouwd zijn na 1975 die van mij is uit '67 dus als ik het goed begrijp hoef ik geen spiegel...

Helemaal correct. :Y



Mijn vorige commentaar hierover was trouwens niet correct. Ik zei namelijk dat ik zeker was dat m'n 75er maar 1 spiegeltje hoeft & de 78er 2 stuks. Maar het is dus zo dat mijn 78er alleen de linker hoeft & de 75er geen een. (achteraf wist ik dat eigenlijk ook wel) :X
 
er wordt gesproken over motor die gebouwd zijn na 1975 die van mij is uit '67 dus als ik het goed begrijp hoef ik geen spiegel...

Redenering is iets anders, er staat "in gebruik genomen".

Als je een bouwjaar 2007 machine koopt van bv de groothandel maar er geen kenteken bij aanvraagt... en dat pas in 2009 doet, dan is de motor in 2009 in gebruik genomen, terwijl het bouwjaar 2007 blijft.


Maar de conclusie dat je geen spiegels zou hoeven hebben lijkt me juist ;)


Ach, als je tijd hebt even navragen bij hunnie, als ik me vergis of ik wel gelijk heb maar zij er toch anders over denken en moeilijk doen omdat ze vinden dat er toch minstens 1 spiegel op had moeten zitten... dan is dat ook |( ;( :(
 
heb ff gebeld en inderdaad spiegel is niet verplicht voor de mijne..

net nog ff stukje gereden kom ik er achter dat hij niet meer bijlaad en als ik de motor met
het contact uit wegzet en de volgende dag terugkom is de accu leeg.. :N
en vrijdag heb ik keuring :N :N
Ga morgen is ff naar de dynamo kijken of er misschien iets loszit ofzo maar weet iemand wat er aan de hand kan zijn dat stroomweglekken deed ie eerder ook niet..

bedankt alvast
 
heb ff gebeld en inderdaad spiegel is niet verplicht voor de mijne..

net nog ff stukje gereden kom ik er achter dat hij niet meer bijlaad en als ik de motor met
het contact uit wegzet en de volgende dag terugkom is de accu leeg.. :N
en vrijdag heb ik keuring :N :N
Ga morgen is ff naar de dynamo kijken of er misschien iets loszit ofzo maar weet iemand wat er aan de hand kan zijn dat stroomweglekken deed ie eerder ook niet..

bedankt alvast

Zet je hem voor de keuring toch een nachtje aan de acculader en knoop je hem er op het laatste moment in. Kun je later altijd nog op zoek.
 
de contacten bij de dynamo zijn bij 6V mztjes vrij gevoelig voor vuil en aanslag. de regelaar is bij mz(en in mindere mate de bobine) een zwakke plek. dat de accu leegloopt is wel raar. zet je'm wel met het contact echt uit?(het ding heeft zoveel standen)
de accu zal wel defect zijn? haal anders een 6v gelbatterij bij een kampeerwinkel..
 
Redenering is iets anders, er staat "in gebruik genomen".

Als je een bouwjaar 2007 machine koopt van bv de groothandel maar er geen kenteken bij aanvraagt... en dat pas in 2009 doet, dan is de motor in 2009 in gebruik genomen, terwijl het bouwjaar 2007 blijft.

........................
..................

Dan heb ik daarover nog wel een vraag baksteen?
je hebt mijn guzbak live gezien.......... daar zit dus alleen een linkerspiegel op..........
bouwjaar-technisch (1985) klopt dat ook gewoon
maar jij hebt het nu over de ingebruikname;
bedoelen ze daarmee gebruikname in nederland??? of in z'n algemeen?
mijn kenteken vermeld namelijk het volgende:
datum eerste toelating: 22-03-1985
datum eerste afgifte nederland: 20-04-1999
aanvang tenaamstelling: 20-04-1999........

Als met ingebruikname de eerste afgifte in nederland bedoeld wordt dan moet ik dus wel degelijk een rechter spiegel bijzetten
 
accu is nieuw heb er twee en het gebeurd bij beiden contact staat zeker goed, vind het maar een appart verhaal nog meer suggesties ?
 
bouwjaar-technisch (1985) klopt dat ook gewoon
maar jij hebt het nu over de ingebruikname;
bedoelen ze daarmee gebruikname in nederland??? of in z'n algemeen?
mijn kenteken vermeld namelijk het volgende:
datum eerste toelating: 22-03-1985
datum eerste afgifte nederland: 20-04-1999
aanvang tenaamstelling: 20-04-1999........

Als met ingebruikname de eerste afgifte in nederland bedoeld wordt dan moet ik dus wel degelijk een rechter spiegel bijzetten


Het is ingebruikname in algemeen.

Ben ik vrij zeker van. Anders was m'n fiat500 destijds nooit door de technische keuring geraakt. Die was van '70 & ingevoerd (uit Italië) rond '95. Daarbij heeft de RDW dus gewoon de 1970 voertuig-eisen gehanteerd. :)
 
nog meer suggesties ?


Accu eruit en weerstand tussen de polen zou oneindig moeten zijn als contact uit staat.
Vervolgens als je inderdaad een sluiting meet, per verbruikersgroep stekker of zekering loshalen tot je weet welke groep het is. Daarna binnen die groep weer verder speuren.

Ik heb het wel eens gehad in de draadboom waar die langs het balhoofd knikt, een keertje in de stekkerzooi onder het zadel & een keertje bij het zekeringskastje. Was allemaal vlotjes gevonden en opgelost. :)


Als hij ook al een storing in het laadcircuit heeft kan dit samenvallen met het lekstroom probleem. Maar hoeft niet, dus trap niet in de valkuil van aannames. Gewoon systematisch uitsluiten. ;)
 
nou ff de boel doorgemeten en dynamo eruit zag er allemaal goed uit, bij de bobine zag ik dat er en kabel was doorgebrand die ff vervangen en nu laad ie in ieder geval wel weer bij *D
kneep hem al behoorlijk voor de keuring omdat ik toch zon 20 km heen moet rijden a.s. vrijdag. nu is het nog de vraag of de accu leegloopt.. is het normaal dat als ik de min van het meetaparaatje op de min van de accu zet en de + van het apparaatje ergens tegen het frame aanzet en dat er dan 0.3 V op het apparaatje staat bij uitgeschakeld contact.? of is dit normaal :?
 
Het is ingebruikname in algemeen.

Ben ik vrij zeker van. Anders was m'n fiat500 destijds nooit door de technische keuring geraakt. Die was van '70 & ingevoerd (uit Italië) rond '95. Daarbij heeft de RDW dus gewoon de 1970 voertuig-eisen gehanteerd. :)

k, was mijn idee ook, maar toch goed om van een ander te horen, bedankt
De guzzi komt ook uit italie en is door een handelaar ingevoerd

@MZjoost, sorry voor de off-topic vraag van mij
 
Laatst bewerkt:
is het normaal dat als ik de min van het meetaparaatje op de min van de accu zet en de + van het apparaatje ergens tegen het frame aanzet en dat er dan 0.3 V op het apparaatje staat bij uitgeschakeld contact.? of is dit normaal :?


Ik neem aan dat de min kant van je accu ergens (met een dikke kabel) ook aan je frame vast hangt?

Want dant wil het inderdaad zeggen dat je ergens een kortsluiting hebt nog steeds. :Y


Gewoon links en rechts zekeringen en stekkertjes los trekken en kijken of de sluiting dan verdwijnt. (Wel beetje systematisch en weer terug vast maken als het er niet aan ligt ;) )
 
Ik neem aan dat de min kant van je accu ergens (met een dikke kabel) ook aan je frame vast hangt?

Want dant wil het inderdaad zeggen dat je ergens een kortsluiting hebt nog steeds. :Y


Gewoon links en rechts zekeringen en stekkertjes los trekken en kijken of de sluiting dan verdwijnt. (Wel beetje systematisch en weer terug vast maken als het er niet aan ligt ;) )

oke zal ik inderdaad ook nog ff proberen kan geen kwaad als ik alles inderdaad maar weer beetje systematisch terugzet *D
Heb er trouwens ook maar een lectronische spanningsregelaar ingeknald O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan