Mijn nichtje wil een klassieke naked bike

Trickshot

Die hard MF'er
27 apr 2006
528
104
Ze liet mij een foto zien van een suzuki of een yamaha uit 1978 wat me net iets te oud lijkt alhoewel je er nog prima op zou kunnen rijden mocht je een goed onderhouden exemplaar vinden.

Ik wilde de forummers hier vragen of jullie nog wat voorbeelden (plaatjes aub) kunnen geven van klassieke naked bikes om uit te leggen wat er met de term wordt bedoeld. Verder zoals gezegd ter orientatie, dus om wat meer inzicht te kunnen krijgen in wat er zoal op de markt is.

Alvast bedankt.

ps; Hoi Amber!! Veel plezier met je aankomende inschrijving hier. :P ;) *D
 
Misschien kan DrinkYoughurt haar persoonlijk even van "advies" bezorgen. :P

Quote van wiki:

...Naked bikes zijn motorfietsen zonder stroomlijnkuip...

Duidelijker kan niet volgens mij.
 
Naja, dit soort motoren he:

honda_cb450_01.jpg


En dit is ook een vrij oude:

537379758_e86eabffeb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zou nog even vragen wat het ongeveer mag kosten, voor je dood wordt gegooid met machtig mooie dure exclusieve motoren.

Ook leuk natuurlijk :+ , maar heeft zij weinig aan
 
Moto Guzzi V7 Classic:
motoguzziv7classic.jpg


Honda CB750F
750F-1.JPG



Zoiets?
 
Laatst bewerkt:
Ducati Monster. Die is "klassiek" in de zin dat het het schoolvoorbeeld is van een naked. Nakeds zijn iets van de laatste jaren aangezien vroeger alles kuiploos was, dus dat hoefde geen speciale naam. Een "klassieke naked" als in "een naked uit de jaren 70" is dan ook een beetje met zichzelf in tegenspraak.
 
...iets met nekschot...


...helemaal mee eens, DY heeft zo geen normaal leven meer. :P

Maare, doodverwensing? :N



OT:
Waarom vindt je een '78 fiets te oud? Denk dat de onderhoudt hieraan makelijker is dan de motoren van tegenwoordig. Maar goed, ligt er natuurlijk helemaal aan wat je nichtje ermee wil doen.
 
Dit word haar eerste fiets... Dan is een Bandit 400 een lekkere stuurfiets op het op te leren.
Zelf ook mee begonnen, er ze zijn er voor een leuk budget.

hayashi_400_bandit1.jpg
 
O-) O-) O-)


full


Honda GB500 TT

edit: als je geen geld hebt voor een GB500 maar wel wilt doen alsof kun je een Honda XBR 500 kopen O-) O-) :z :]
 
Laatst bewerkt:
miss is een honda GB 500 tt wel wat voor je nichtje, ziet er oud uit jaren 70' maar is een stuk nieuwer geloof begin jaren 90'

EDIT: iemand was me voor
 
Laatst bewerkt:
Ooit al eens aan een Kawasaki Zephyr gedacht??? Je hebt ze in 550, 750 en 1100cc.
Zien er erg retro uit, maar komen toch uit de jaren 90 met alle voordelen vandien. Zelf hebben we er ook 1 (van mijn vriendin) en dat ding rijdt en stuurt prima!
Dit is trouwens een amerikaanse import..Je hebt ook europese exemplaren en die hebben een compleet verchroomde uitlaat van voor tot achter en andere tellers. (2 losse ipv 1 paneeltje)


SNC00070.jpg
 
Zoveel reacties al maar de echte klassieker (dus niet alleen omdat ie oud is en goed gepoetst is :+ ) mis ik nog.

Volgens mij gaan we terug naar 1977 en komen we op de Z1000 uit. Revolutie in de motorwereld!

Maar eigenlijk begon dat al een paar jaar eerder, met de Z900.

Heb de tijd zelf niet meegemaakt, maar de ervaren garde hier zal dit toch wel bevestigen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan