mijn nieuwe aanwinst !! bandit 1200s

driel24

MF'er
30 aug 2004
162
24
Sommelsdijk
Hallo allemaal,

Het motorvirus heeft weer toegeslagen.
(na 4 jaar motorloos)

Ik heb (weer) een bandit 1200s gekocht.
hij is van nov 2002, met een km-stand van 10800.
Nu alleen nog invoeren.... (in Belgie gekocht)

Met dank aan duderuud met zijn uitleg, hoe ik een motor moet
importeren :}

A368GCBL6249


8MU146K20217
 
Laatst bewerkt:
heel veel rijplezier toegewenst , en veilige km'ers
Ik hoop dat je er net zoveel plezier aan heb als ik,heb ook sinds kort een 1200S
Ik heb zitten twijfelen tussen een zilveren en een donker blauwe , het is dus een donkerblauwe geworden.
Nu nog een mooie bos pijp erop

full
 
heel veel rijplezier toegewenst , en veilige km'ers
Ik hoop dat je er net zoveel plezier aan heb als ik,heb ook sinds kort een 1200S
Ik heb zitten twijfelen tussen een zilveren en een donker blauwe , het is dus een donkerblauwe geworden.
Nu nog een mooie bos pijp erop

Ik vond de blauwe ook mooi, maar de grijze net ietsie mooier.

Het enige minpunt van de fiets is inderdaad het geluid,
de buren zullen het wel mooi vinden, maar het is wel erg fluisterstil.
Heb je nou erg veel kracht meer met zo'n bos pijp ?
 
mooie fiets, gefeliciteerd.

Over de vermogenswinst van een andere pijp zou ik me niet te veel illusies maken. Maar door het vollere geluid heeft menig rijder wel de indruk dat het fors toegenomen is. :+
 
tis net wat omega zegt.
Ik geloof niet dat er veel vermogen winst is.
Toen ik die van mij kocht(nieuw) heb ik bij aflevering gelijk de bos pijp erop laten zetten.
Dus verschil kan ik je niet vertellen.
Wat ik wel merk t.o.v. de 600 (die ik hier voor had),is dat hij geen dipje heeft.
Weet niet of de 1200 dat met een standaard pijp ook heeft.
Ik vind het vermogen van een 1200 gigantisch.
Als je echt aan het gas hangt , moet je je echt goed vasthouden.
Hij blijft gewoon doorgaan.
Bij de 600 liep hij door tot 190 km/h en kroop langzaam naar de 210.
De 1200 blijft gewoon doorgaan tot 250 (op de klok)
Geef je bij 200 een beetje gas bij , gaat hij ergewoon weer als een speer vandoor.
Zoals ik al zei , ik vind het een fijne fiets
 
Op het nieuwe model B12 geeft een Bos demper nauwelijks verschil; op het oude model is het resultaat geweldig: + 15 pk !! (metingen Motorrad, PS en Moto73, geen dynojet en al die ellende nodig).
Het klinkt wel veel mooier, en nog redelijk beschaafd ook.
 
Dat dacht ik eerlijk gezegd ook ... (dat van die uitlaat)
Als bv. de PK omhoog gaat van 100 naar 107 kun je dat volgens mij
moeilijk voelen. Dat is toch ook maar 7 %

Dat is toch echt maar heel weinig.

Hoe kan het trouwens dat de vermogens winst bij de nieuwe
anders is dan bij de oude.
Hij is toch (bijna) geheel hetzelfde ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een nieuwe Bandit gekocht en na 1800 km kreeg ik de BOS GP1 demper.
Het is natuurlijk niet eerlijk om iets over het verschil te zeggen, want de eerste km's was inrijden met de originele pijp. Voor mij gevoel acceleert hij harder, maar dat kan idd komen door de geluidssensatie.

Hij staat ieg veel mooier dan de standaard pijp en klinkt natuurlijk ook leuker, zelfs met de db eater er nog in. Wil hem nog wel een keer op een vermogensbank hebben om te bekijken of het inderdaad verschil maakt.

Niets dan volle tevredenheid over deze motor: geweldige acceleratie, goede stuureigenschappen en een koppel waar je U tegen zegt. :9
 
Dat dacht ik eerlijk gezegd ook ... (dat van die uitlaat)
Als bv. de PK omhoog gaat van 100 naar 107 kun je dat volgens mij
moeilijk voelen. Dat is toch ook maar 7 %

Dat is toch echt maar heel weinig.

Hoe kan het trouwens dat de vermogens winst bij de nieuwe
anders is dan bij de oude.
Hij is toch (bijna) geheel hetzelfde ?

Hoi,
Zoals bekend stamt het blok uit de oude GSX1100R. Bij het oude model heeft men het vermogen vooral geknepen via de uitlaat. Het oude blok loopt met de originele demper ook niet echt "lekker", boven de 6000 rpm. gaat het allemaal wat moeilijk.

Bij de nieuwe is het blok verder aangepast, o.a. de nokkenprofielen zijn zodanig veranderd dat het vermogen flink is afgenomen. "Knijpen" via de uitlaat wordt niet meer toegepast. Gevolg: volgens metingen van Motorrad geeft b.v. een Bos demper bij de nieuwe nog slechts 1 a 2 pk. winst.
Een goede oude levert met Bos ong. 115 pk. aan het achterwiel, de nieuwe rond de 105.

Groeten, Sebo.
 
Mooie motor! Ik wens je veel succes en rijplezier. Zal wel lukken met dat door-en-door betrouwbare en beresterke motorblok! (ik spreek uit ervaring)
 
eindelijk !!!
gisteren naar de RDW geweest en alles was goed.
Even naar loket twee voor de BPM ;(

en nu nog een dagje wachten op de postbode.

kan ik eindelijk sturen.
 
Goede keuze !

Zeer herkenbare situatie trouwens.
K'heb zelf ook sinds een paar maanden terug een motor na enkele jaren zonder.
Net dezelfde als jij , op de kuip na.
Heb nog geen foto's gepost omdat hij nog volledig standaard is.
Eerst geplande veranderingen:
-banden (Michelin macadams :r )
-breder stuur :]
-verensetje (zeker vooraan, achter twijfel ik nog, eerst die banden maar eens dumpen)
-taartschep moet eraf

Have fun!
 
Terug
Bovenaan Onderaan