Mijn nieuwe bike!

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
44
Vught
Als gezegd, ik heb hem dus opgehaald, en nu pikkies:



blokkie, mooi droog. Moet dringend kleppen stellen, maar draait als een zonnetje. Geen trillingen te voelen :}

Eerste vragie; waar stel je het stationair toerental af :?
 
Laatst bewerkt:

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
44
Vught


de enige kuipschade, erg klein, maar tzt wel weg te werken
 
Laatst bewerkt:

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
44
Vught


de cockpit 8-)

klok werkt niet, en de teller geeft continu 5 km te veel aan....
 
Laatst bewerkt:

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
44
Vught


onder het zadel, mooi schoon, sickers nog aanwezig, en euker nog; het originele fietspompie zit er nog :o
 
Laatst bewerkt:

MeanBlueMan

Moderator
Crew
Donateur
8 jan 2003
103.327
1.307
www.motor-forum.nl
*grin...Voorrekenen niet nodig ;) .

Mooie machine, ga je tot aan je pensioen genoeg aan hebben, en voor daarna is het tenslotte al de perfecte fiets }) ;) :+
 

halflive

MF fossiel
9 apr 2004
26.248
514
Purmerend
halflive.000webhostapp.com
mooie fiets.
ik word wel een beetje zenuwachtig van die draadjes en schakelaartjes die op goedbedoelde wijze zijn aangelegd.
ik heb even op de duitse website van bing gekeken want ik durfde uit mijn hoofd niet zomaar een schroef te noemen, http://www.bing.de/german/products/vergaserzwei.html
typ 94 is de 40mm carburateur
als je tussen het motorblok en de carburateur kijkt zie je de stelschroefjes zo zitten.
vroegâh stelden we bmw's synchroon af door om en om de bougiekappen eraf te trekken, bij jouwe kan dat niet meer, dan brand je je ontsteking uit.
stationair doe je door links iets langzamer te laten lopen dan rechts, dan kan je rechts stationairmengsel afstellen, daarna doe je dit andersom.
eerst links mag natuurlijk ook. 8-)
 

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
44
Vught
mooie fiets.
ik word wel een beetje zenuwachtig van die draadjes en schakelaartjes die op goedbedoelde wijze zijn aangelegd.
ik heb even op de duitse website van bing gekeken want ik durfde uit mijn hoofd niet zomaar een schroef te noemen, http://www.bing.de/german/products/vergaserzwei.html
typ 94 is de 40mm carburateur
als je tussen het motorblok en de carburateur kijkt zie je de stelschroefjes zo zitten.
vroegâh stelden we bmw's synchroon af door om en om de bougiekappen eraf te trekken, bij jouwe kan dat niet meer, dan brand je je ontsteking uit.
stationair doe je door links iets langzamer te laten lopen dan rechts, dan kan je rechts stationairmengsel afstellen, daarna doe je dit andersom.
eerst links mag natuurlijk ook. 8-)
Welke extra draatjes :? Een voor de mistlamp, en een schakelaar voor de knipperlicht-piep-installatie. Kan dus uit..

Dat stationair is dus ingewikkelder dan gewoon een knop voor je toerental... Boeit niet, ik ga vanavond klussen! Thanks!!!
 

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.271
7
Waarom moet ie stationair hoger? Hij hoort wel langzaam te ploffen (ca 1000 rpm). Schrok roestendeonze ook al van toen ie op de mijne reed :P .
 

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
44
Vught
hij loopt (liep) zeg maar net geen 800 rpm.. beetje weinig dus :P Voor zover ik weet smeert het dan allemaal niet zo enorm lekker...

Eerst eens een grote beurt!
 

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
44
Vught
Thanks tria :} , maar de Sideburns gaat al leveren hoor ik O-) Leve Marktplaats :P

Als deze nou niet passen, dan zal ik je nog eens vragen, is da wa?
 

BM Werner

Die hard MF'er
3 jun 2002
957
0
40
Hengelo
hij loopt (liep) zeg maar net geen 800 rpm.. beetje weinig dus :P Voor zover ik weet smeert het dan allemaal niet zo enorm lekker...

Eerst eens een grote beurt!

Zijn die 800 UpM koud of warm?!
De mijne heeft de neiging om koud 250 UpM te gaan lopen (op volledige choke) en warm het 4-voudige

En de makkelijktste suggestie is: Kijk even in het handboek :?
 

roestendoenze

MF veteraan
28 feb 2002
16.537
439
omg.Eindhoven
Waarom moet ie stationair hoger? Hij hoort wel langzaam te ploffen (ca 1000 rpm). Schrok roestendeonze ook al van toen ie op de mijne reed :P .
:o

Niet van de rpm's op zichzelf. Eerder van het bijbehorende geluidvoel wat toch wel leek dat ie een beetje zin had af te slaan. ;)


ff vloeken in de kerk: Bij het choke mechaniek van mijn ceebee(tje)s zit een handig piefje/palletje die m'n stationair toerental wat opschroeft, tegelijk met het dichtzetten vd choke kleppies. :)