Mijn nieuwe bike!

is da wa?
full
 
:o

Niet van de rpm's op zichzelf. Eerder van het bijbehorende geluidvoel wat toch wel leek dat ie een beetje zin had af te slaan. ;)

karakter heet dat :P . En koud mag ie best 800 lopen/stotteren inderdaad.

ff vloeken in de kerk: Bij het choke mechaniek van mijn ceebee(tje)s zit een handig piefje/palletje die m'n stationair toerental wat opschroeft, tegelijk met het dichtzetten vd choke kleppies. :)
Werkt hier weer anders. Deutsche grundlichkeit :?

:+


Vandaag nog een nieuwe koffer gescoord bj woesthoff, had nog leuke sets staan met beugels en al. Denk dat je voor 5 tientjes wel redelijk klaar bent; spul is allemaal universeel, alhoewel ik vermoed dat de rekken wel eens anders van vorm kunnen zijn :?
 
hij liep dus warm zo weinig. Nu is het inmiddels bijgesteld, bijna 1.000 rpm. Is toch iets lekkerder voor mijn gevoel O-)

Roesten, xal mijn icoon idd maar eens aanpassen hè, snet of ik eigenlijk niet wil :+ Thanks voor het "designwerk"!
 
karakter heet dat :P . En koud mag ie best 800 lopen/stotteren inderdaad.Werkt hier weer anders. Deutsche grundlichkeit :?

:+


Vandaag nog een nieuwe koffer gescoord bj woesthoff, had nog leuke sets staan met beugels en al. Denk dat je voor 5 tientjes wel redelijk klaar bent; spul is allemaal universeel, alhoewel ik vermoed dat de rekken wel eens anders van vorm kunnen zijn :?

Ik weet dat je wat andere rekken kunt krijgen bij een nieuwe beemer, maar er passen wel de "oude" koffers in.

En die BMW choke, gewoon duitse degelijkheid. Het ergste dat hem kan overkomen is verkeerd om monteren O-)

nog even over de toerentallen. Ik weet wel dat de machines met grote inhoud (800cc ++)liever wat meer toeren hebben als ze stationair draaien, door de wat kortere slag die ze maken, anders gaan ze onbehoorlijk trillen etc.
 
Ja,oud topic,ik weet het maar toch :
ik stel dat R80dingesten vamme schoonvadert altijd zo stationair af,dat het laadlampje begint te branden bij stationair..kweet niet hoeveel toeren per Umgang dattis,maar zo heppik dat altijd geleerd/begrepen bij tweecylinder boxerts/V-twins..

Dat klokje is lastig bijkomen (bekabeling aan de achterkant,bietsjie pielen tuusen stuur en kuip) inderdaad.

Brommert gewoon met vol kuipwerk,zo vinnik die schuddetieters toch het mooist ;)
Geinig kleurtje ook..
 
Stationairschroeven en synchrooninstelling vanaf blijven! Als die goed staat, staatie goed ook.
Je moet je toerental instellen door de voorspanning van je gashandle te stellen. Waar de gaskabel de carburateurs bedient zal een schroefwieltje zitten, die kan je met de vingers draaien.
Dit is overigens algemeen voor motoren, ik weet niet precies of het bij BMW ook zo is. Maar stationairtoerental afstellen doe je NIET met de stationairmengselschroeven*!

* Leuk woord... Iemand zin in een potje scrabble? :)
 
Stationairschroeven en synchrooninstelling vanaf blijven! Als die goed staat, staatie goed ook.
Je moet je toerental instellen door de voorspanning van je gashandle te stellen. Waar de gaskabel de carburateurs bedient zal een schroefwieltje zitten, die kan je met de vingers draaien.
Dit is overigens algemeen voor motoren, ik weet niet precies of het bij BMW ook zo is. Maar stationairtoerental afstellen doe je NIET met de stationairmengselschroeven*!

* Leuk woord... Iemand zin in een potje scrabble? :)

Ik zie ineens een topic wat ik geopend heb, lang lang geleden... Niet geschrokken van Oma :?

Maar uhm pluis, voor een newby op het forum, zeker goede input, thanks..

Ik zal daar eens naar kijken, maar hij gaat zoiezo een hele grote beurt krijgen binnenkort.. (ff sparen :X )
 
eEY BEDANKT VOOR JE ADVIES MOOIE MOTOR TROUWENS IKKE BEN MONTEUR BIJ EEN EEN BMW DEALER IN ALPHEN DUS IK HOU WEL VAN EEN BMW
 
Terug
Bovenaan Onderaan