Mijn nieuwe brikje!

Laurus

MF veteraan
1 sep 2006
1.066
0
Na wat cb'tjes en wat 1-cilinder allroads/crossers nu een combinatie van beiden:

srx600139.jpg


srx600146.jpg


srx600145.jpg


srx600147.jpg


Best of both worlds.

*D
 
Laatst bewerkt:
Oke, dankjewel, ik ga het nog een keer proberen :9

Edit: gelukt *O* Let nog even niet op de grote knipperlichten trouwens, daar komen nog wel anderen voor...
 
Laatst bewerkt:
Leuke fiets!
Goed op toeren houden, want anders kost je dat je versnellingsbak (berucht SRX-XT probleem).
Ik heb hier nog een bijna complete bak liggen van een revisieklus, dus mocht je interesse hebben...

;)
 
Laatst bewerkt:
Leuke fiets!
Goed op toeren houden, want anders kost je dat je versnellingsbak (berucht SRX-XT probleem).
Ik heb hier nog een bijna complete bak liggen van een revisieklus, dus mocht je interesse hebben...

;)

Ik weet het, gelukkig is de mijne 1500km terug geheel gereviseerd :} Daarbij zijn ook de 3e en 5e versnelling vervangen. Ik heb er een heeeeele dure bon bij van Hoogland Motoren... Dus ik hoop de komende duizenden kilometers lekker te kunnen rijden!
 
Ja, van alle kanten issie leuk! :Y (ik had hem alleen nog maar van de zijkant gezien :+ )
 
Leuke motor, zie er goed uit.
Geen moeilijke starter? zo,n vette eenpitter?
Wil je er nog veel aan veranderen of opknappen?

Wat ben ik nieuwsgierig he! ;)
 
Laatst bewerkt:
Leuke motor, zie er goed uit.
Geen moeilijke starter? zo,n vette eenpitter?

Dankjewel, starten verschilt een beetje, ene keer start hij in 3 echte kicken andere keer sta ik iets langer. Maar al met al start hij meestal vrij goed. Compressie is ook te overzien: hij heeft een automatische kleplichter, als je dan het goede punt op zoekt is er niets aan de hand.

Mijn baas wilde het laatst ook even proberen, hij lette niet op de "klik" van de kleplichter en wilde vervolgens kicken, hij kon op de kickstart gaan staan zonder dat er iets gebeurde. :z Maar nogmaals, als je gewoon even oplet en even voelt dan is er echt niks aan de hand.

Moet je natuurlijk niet je post editen als ik aan het typen ben ;)

Er zijn nog wel dingen die ik aan wil pakken, ze zijn wel erg leuk te verbouwen. Misschien een keer een dikke vork/achterbrug met dito remmen en velgen }) Maar voorlopig eerst maar eens knipperlichten, remmen iets verbeteren enz. Gewoon wat kleine dingetjes. Ander kontje lijkt me trouwens ook nog wel leuk... Maar voorlopig gewoon rijden, ga er 6 juli mee naar de Alpen namelijk. :]

Edit, dit is wel erg bruut, voorvork en achterbrug van een fzr: yamaha srx-6 supersingle - Fourche de FZR 1000 double disque 320mm, jante 3.00" x 17"
 
Laatst bewerkt:
Heb je er eigenlijk al mee gereden Laurens? Ik lees alleen maar verbouwingsverhalen.... ;o)

Mmm, zijn dat Koni's achterop? Die wil ik ook nog voor mijn brommert...
 
Heb je er eigenlijk al mee gereden Laurens? Ik lees alleen maar verbouwingsverhalen.... ;o)

Mmm, zijn dat Koni's achterop? Die wil ik ook nog voor mijn brommert...

Haha, mja, ik kocht nu eenmaal een fiets met flink achterstallig onderhoud dus dat moest even allemaal ingehaald worden. Maar ik heb er stiekem toch ook al iets van 1500km mee gereden.

Zijn inderdaad koni's, achtervering voelt goed aan, alleen voor moet echt een keer aangepakt worden...

@Yoni: de rode "lak" die er op zat sloeg echt nergens op, daarom maar even snel een spuitbusje wit er overheen. Ik vind het ook vet staan :)
 
vette motor :D
Mijn volgende motor word ook een srx-6. Heb gister een proefritje op een srx-4 gemaakt en dat is al vet, alleen miste ik de oomphf. Hij voelde grotendeel hetzelfde aan als m'n sr500 (motorisch gezien).

Heeft de srx-6 trouwens ook zo'n lichte koppeling?
 
Terug
Bovenaan Onderaan