Mijn Nieuwe Choppert

RedP

MF veteraan
26 jul 2006
1.872
597
nvt
Hallo sinds hele lange tijd weer een solo motor op de Dam voor me zelf
Het is een XS650 Hardtail Choppert

FyjRLtcl.jpg


Ben al wat ideetjes aan het opdoen om er mijn eigen draai aan te geven, komt goed zo eerst weer verder met de nieuwe werkbank in elkaar lassen
 
Ja dank jullie wel, jammer dat er weinig echte choppers hier te bewonderen zijn.
 
Choppers zijn vaak hit-or-miss voor mij, maar deze kan er echt wel mee door. Je gaat er toch niet van die idiote zes meter hoge apehangers op hangen toch, hoop ik?
Nee ga er wat lagere veren onder het zadel op zetten en ik wil iets van een korte sissybar maken zodat ik ook mijn tent etc kan meenemen naar een treffen of vakantie
 
Hoe bevallen die dempers? Ik zoek ook zoiets voor mijn SR500. Ik vind deze look erg gaaf maar wil geen aso herrie😬
 
Ja dank jullie wel, jammer dat er weinig echte choppers hier te bewonderen zijn.
ja , heb je gelijk in , voor veel mensen hier betekent een hoger stuurtje al een chopper , een eeuwige discussie is het ,
heb zelf ook een xs gehad die ik verbouwd heb , verder nog 2 harley`s staan , een is klaar en tja , of het een chopper is weet ik niet , ik heb hem veranderd en het is een motor :-) de andere ben ik nog mee bezig , maak er een mooi smal ding van ( zover dan mogelijk is )

DSC_4743 (2).JPG
DSC_4903.JPG
40.jpg
 
ja , heb je gelijk in , voor veel mensen hier betekent een hoger stuurtje al een chopper , een eeuwige discussie is het ,
heb zelf ook een xs gehad die ik verbouwd heb , verder nog 2 harley`s staan , een is klaar en tja , of het een chopper is weet ik niet , ik heb hem veranderd en het is een motor :-) de andere ben ik nog mee bezig , maak er een mooi smal ding van ( zover dan mogelijk is )

Bekijk bijlage 1862827Bekijk bijlage 1862829Bekijk bijlage 1862830
Mooie XS ook de details, super gedaan
 
ja , heb je gelijk in , voor veel mensen hier betekent een hoger stuurtje al een chopper , een eeuwige discussie is het ,
Als ik me goed herinner komt de naam chopper van het choppen en aanpassen van het frame zelf - over het algemeen om meer rake aan de voorvork te geven, en bobber van het verwijderen van alles wat niet noodzakelijk is, en het inkorten, of bobben, van de spatborden. Zo zou een echte chopper dus veel verdere aanpassingen suggereren dan een bobber. Of die definities nog steeds algemeen gelden weet ik niet, maar zo heb ik het geleerd.

Maar ik denk dat dat altijd wel een discussie zal blijven. Een normale cruiser wordt al vaak een chopper genoemd. Of nog erger, een 'shopper'. Ja want hij is zo makkelijk om boodschappen mee te doen.
 
nou , helemaal officieel is het gewoon zo veel mogelijk van een motor af halen om hem lichter te maken , maar ja , in de chopperwereld zijn van allerlei opvattingen en stromingen uiteraard , en dat is alleen maar mooi ,
 
Ooit dan een echte Choppert gebouwd midden in de jaren negentig.
Het balhoofd onderuit gezet + een 6 inch verlengede voorvork in Harley wide glide kroonplaten,
en de achtervork 10 cm verlengt, wielbasis was toen bijna 2,50 meter.
Opbouw van het ding toen in de woonkamer, voordeel als je meisje het ook leuk vindt.
Was altijd wel spannend om mee te rijden en ook overal geweest met het ding

0a4V1Mtl.jpg


z43wVzPl.jpg


erdQzoyl.jpg


IEncvvbl.jpg
 
Inmiddels al wat leuke spullentjes gescoord om hem om te bouwen naar mijn idee, dat gaat leuk worden
en net ook via de site van Heiden Tuning wat onderdelen besteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan