Mijn nieuwe fiets wordt een ....

Maverick

Die hard MF'er
17 sep 2001
330
0
Leiden
Heb mijn ZZR600 gecrasht en ben dus weer op zoek naar een nieuwe / jonge occassion.
Ik zit te twijfelen tussen een VFR 800 1999,
nieuwe Fazer 1000.
Heeft er iemand van jullie op 1 van deze 2 fietsen gereden en wat zijn jullie ervaringen?
Ga eind volgende week demorijden op de Fazer.
Rij elke dag op de motor dus ik vraag me af of de fazer niet iets te weinig bescherming biedt.
 
Eerder al een posting van geweest...
frontaal tegen een tegenligger gereden ..
Wat is eigenlijk beter total-loss of verzekeringsgeld plus restwaarde motor?
 
Kheb op een Fazer proefgereden, 2 dingen die ik daar over kan zeggen.

Ik maak altijd m'n proefritten over dezelfde weg (indien mogelijk), in deze weg zit een bocht die ik met elke motor met 90 kmh neem. Met de fazer reed ik die bocht met 100 a 105 kmh.
Tis dus wel een motor waar ik me meteen vertrouwd op voelde.

Natuurlijk heb ik nog niet zolang m'n rijbewijs en ook niet zoveel ervaring, maar het zegt denk ik toch wel iets.

2de dat ik er over zeg.

[bevooroordeelde modus]
Kopen dat ding, vind het op dit moment de mooiste motor. :9~ :} :P
[/bevooroordeelde modus]
 
Laatst bewerkt:
Sjoske..die blauwe is toch wel vele malen mooier dan de rode die jij op het oog hebt.
Is die 4500 euro extra zijn geld waard vergeleken met de 600? Want ze hebben nu nagenoeg dezelfde looks
 
Sjoske..die blauwe is toch wel vele malen mooier dan de rode die jij op het oog hebt.
Is die 4500 euro extra zijn geld waard vergeleken met de 600? Want ze hebben nu nagenoeg dezelfde looks

Als je van snel houdt misschien. Volgens mij heeft die 1000 echt meer (te berijden) power dan die 600.
 
Heb helaas nog nooit op de 1000 gereden maar ken wel een aantal mensen die van een 600 op een 1000 over zijn gegaan. Tevreden: zeker, alleen moet je ff uitkijken met het gas open gooien. Voor je het weet zit je op je achterwiel in de bocht :( Maar of het dat verschil waard is: testritje!!
 
Eerder al een posting van geweest...
frontaal tegen een tegenligger gereden ..
Wat is eigenlijk beter total-loss of verzekeringsgeld plus restwaarde motor?
Komt op zelfde neer schat...

Wat je krijgt=Altijd dagwaarde-restwaarde van de verzekering....en restwaarde krijg je als je afstand doet van je motor...dus altijd dagwaarde...
 
Schade valt mee. 2600 euro.
Zet er wel een laser-uitlaat op en een setje progressieve veren van WP.
Wordt weer lekker als nieuw
 
Ik heb op geen ven beide gereden maar ik zou voor de Fazer gaan: veel mooier en een leuk speelding.

Wil je hem gaan gebruiken voor ww-verkeer zou ik de VFR overwegen.
 
Wordt dus mijn gouweouwe zzr600 maar dan helemaal splinternieuwe kuipdelen, nieuwe tank,etc..
Mooier dan ik 'm gekocht had !!!
Wel een Laser Pro D'or uitlaat erop, flip up screen en WP voorveren.
En het mooiste van alles ..net op tijd voor mijn VRO1 op 15 juni as
 
Terug
Bovenaan Onderaan