Mijn nieuwe motor (Bimota 500 Vdue) jullie mening?

Jaap-io

MF'er
7 nov 2002
65
0
Oud Beijerland
Wat vinden jullie van mijn nieuwe fiets?
De ultime droom van een 2-takt verslaafde... :]

Specs:
Type motor : 2 cilinder V 90° 2-takt
Boring/slag: 72 x 61,5 mm
Inhoud : 499 cc
Vermogen : 110 pk bij 9.000 tp/m

:Y
 
Laatst bewerkt:
mooi ding, op de uitlaten na
die zitten zo onoerdelijk eronder...

post nog eens wat foto's als je wil?
 
mooie motor :9~ maar soory die uitlaten ziet echt niet het lijkt wel of der eerst seatpipes hebben opgezeten en toen iets anders van gemaakt is. Wat weegt hij trouwens?
 
de uitlaten verschille van bouwjaar qua model heb ik al eens gezien, gewicht zat op 150 kg dacht ik
 
De uitlaten voor onder de kont zijn besteld... ;)
Hij weegt 145 kg.. :9
En hij is verantwoordelijk voor het faillisement van Bimota... O-)
 
Laatst bewerkt:
:} :} :} Super zeldzame fiets 8-)

En idd POSTEN met die foto's :9~ :9~

Is dit trouwens een omgebouwde naar carburateurs of is dit nog een "echte" V-due met het alom geprezen injectiesysteem :X
 
Dit is een Bimota 500 VDue Evoluzione.
Hiervan is de injectie afgehaald, zijn de cilinders aangepast en ook de krukas lagers zijn verandert. Wordt nu bediend door 2 Dell'Orto 39 's.
 
Geweldige fiets, een van de enige in nl. denk ik?
Heb er zelf ook over na gedacht, maar volgens mij zit je met de service en de reserve onderdelen? Bij wie heb je hem gekocht (wat was de prijs :X )
Graag foto posten met seat pipe! :9~
Tevens benieuwd naar de rij eigenschappen (Posten aub :9 )
 
Zover ik weet zijn er 3 in nederland (carburateur versies).
Service.. tis en blijft een 2-takt. In principe niets anders dan bijvoorbeeld een Aprilia RS250. En onderdelen geen enkel probleem... Of het nu gaat om kuipdelen of zuigerveren.. alles is in zeer ruime hoeveelheid beschikbaar in Italie en (ervaring leert) in 1,5 week hier.
Prijs.. zeg maar een Aprilia RSV 1000 R FACTORY is vergelijkbaar :X
Alleen bij deze fiets zal je niet zo heel veel afschrijven meer denk ik...

Rij eigenschappen... wegrijden in z'n 1 is wennen.. erugh lange 1 voor een 2-takt.. Maar bij zo'n 20 km/u koppeling los en dan gaan... Bij 6500/7000 ist voorwiel los.. --> Je rijdt op een dikke 2-cilinder maar bij de 7500 toeren gaat het zware geluid over in typisch 2-takt gejank en moet je heel vlug gaan schakelen want de hel breekt onder je los boven die 7500..
En per km gaat tie lekkerder rijden! :9
 
Gaaf man, heb je een heel bijzondere motor aan :Y
Waar heb je hem vandaan als ik vragen mag?
 
GE WEL DIGE fiets! :} :9~
1 van de weinige 2takten waar ik helemaal verliefd op ben! :}
Je kan m toch heel makkelijk naar 135pk zetten? Had ik eens gelezen.
 
Maar goed, is inderdaad wel een *O* brommer...

Erg stoer :}

Ben je echter niet bang dat je hetzelfde gaat overkomen als Bimota ? Aan de andere kant. F.I. ! Je leeft maar 1 keer en over een jaar is brandstof te duur, dus wat mij betreft GO, GO, GO !!
 
Gefeliciteerd met je aankoop...wat een fiets... :} :}

Is naar mijn mening de ultieme 2-takt fiets voor op de weg, die het oude GP 500cc 2-takt gevoel en sound in stand houdt.

Schaam jezelf niet om meer foto's, filmpjes en rijverslagen te posten :)
 
Ik hou jullie op de hoogte...!!
En nee.. ik hoop er niet failliet op te gaan...
'k kan wel eens over Shell sponsering gaan denken :9~
Bij de huidge 110 Pk is tie al niet te houden.. laat staan 135.. Maar wie weet in de toekomst!
 
Wat een fantastisch mooie italiaanse fiets!!

Veel plezier ermee! :-)


:^ :^
Jammie :9~ :9~ :9~ , lekker poserbikes mee vreten.
De gemiddidelde SS rij je er zo mee uit op een beetje bochtig parcour!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan