Mijn nieuwe motor (Bimota 500 Vdue) jullie mening?

Was idd mooi artikel in motor magazine, dacht de motor al te herkennen
 
(Afbeelding)

Zoiets? (het rood wilde even niet op deze foto...)

Deze motor zie je al nooit en al helemaal niet met seatpipes...............kortom.......jij staat ( terecht ) te pronken met je V-due in het blad Motor van deze week :Y :Y :Y :Y

Schitterend ding trouwens ....... veel beter zo, want de originele pijpen vond ik eigenlijk het minste aan het verder originele design.
Zomaar een vraag..........heb je het zonder slag of stoot voor elkaar gekregen deze motor te verzekeren? De algemene motorkennis is bij verzekeraars 0,00001 dus denk ik dat het ff duurde voordat je iemand kon vinden die deze motor wilde verzekeren.
 
Heeft zeker de 1e foto's niet bekeken, dat zag er niet uit, dacht dat Italianen alles van styling af wisten, maar die uitlaten sloegen toch echt de plank compleet mis. Die seatpipes maken het aanzien al een stuk draagzamer (understatement :9~ :9~ :9~ )

Geile fiets man !!! :}

Kan je daar niet eens een filmpje of een geluidsfragment van maken ? *D

Tja, die standaard dempers waren ook niet geweldig nee maar dit is echt in mijn ogen een foute oplossing.
Op een 2takt horen 2 takt dempers, 2 onder kontje had best gekunt maar deze vorm vind ik echt brak :P
 
Tja, die standaard dempers waren ook niet geweldig nee maar dit is echt in mijn ogen een foute oplossing.
Op een 2takt horen 2 takt dempers, 2 onder kontje had best gekunt maar deze vorm vind ik echt brak :P
Ligt maar net aan het aantal cilinders he ;)
Maar wat mij betreft hadden het ook 2 'normale' 2takt dempers mogen zijn, lijkt me mooier.
Al vind ik het ook nu nog een prachtige fiets.. :)
 
Ook met de seat pipes???

(Afbeelding)



:9 :9 :9 :9 :P :P :P :P

Ben zelf een EX-BIMOTA eigenaar en ik vind die nieuwe uitlaten echt niet mooi! Er zijn ook nog wel andere oplossingen bijvoorbeeld deze:

full


dit vind ik persoonlijke een hele mooie oplossing en blijft ie er ook nog origineel uitzien en als je een beetje bekend bent met het merk dan weet je dat de echte puristen voor zo origineel mogelijk gaan! Maar dat is mijn mening!

Voor info en mooie foto`s moet je ffen kijken (misschien dat je het wel weet)op www.bimota-enthusiasts.com, hele mooie site en staat zeer veel info op!!
Een van de mensen die achter de site zit is Glen Wilson waar ik ook een paar keer e-mail contact mee heb gehad voor het bestellen van spulletjes!

Verder een zeer mooie en aparte fiets!!
 
Goede avond,

je hebt een prachtige fiets, als oude RD500 rijder is dit de wens, waar is hij te bestellen?

bedankt voor de informatie,

Richard Straus
 
Tja, op een 2-takt horen 2-takt dempers. Helemaal mee eens. Probleem echter is dat de originele dempers niet naast elkaar passen onder het kontje. Er zijn diverse foto's te vinden waarop op verschillende manieren de dempers passend zijn gemaakt op een Vdue. Vaak 1 demper naar achteren en eentje naar voren toe gericht. Verder is er niet veel ruimte onder het kontje vanwege het expansie gedeelte van de uitlaat van de bovenste cilinder. Dus je moet een compromis doen in wat je uiteindelijk wil. Belangrijkste vond ik om zo weinig mogelijk aan de uitlaten te moeten aanpassen om geen vermogen in te hoeven leveren. De oplossing zoals die nu gemaakt is vind ik mooi. Ook al mis ik ook wat 2-takt layout. Maar vergeleken met de originele oplossing is dit wel zoals ik het zou willen hebben.

.... en gelukkig hebben we niet allemaal de zelfde smaak....

8-)
 
Goede avond,

je hebt een prachtige fiets, als oude RD500 rijder is dit de wens, waar is hij te bestellen?

bedankt voor de informatie,

Richard Straus

... zover ik weet zijn ze uitverkocht.. tenzij je er geen kenteken op wilt hebben. Maar wat zoek je precies? Nog een met injectie?
 
Sta jij toevallig in de Moto73? Staat ook iemand in met die motor, heel verhaal etc.

edit: ik bedoel het blad Motor, ben nog niet helemaal wakker :z
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat dat injectie systeem niet naar behoren kan werken.
Alleen het blok is al een juweeltje.
F1 kelken
blok2.jpg


:9~

zelf zou ik nooit meer aan een 2takt beginnen, zeker geen italiaan. Uit eigen ervaring te gevoelig. Bij mij zou het Blok uiteindelijk in de vitrine *D belanden. STUK , en een v2 4takt blok eronder komen. :X ik denk dat ik vies praat nu... haha

Mooi is hij zeker. Veel rij plezier!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan