mijn nieuwe naked F800R

alfakawa

MF'er
30 mrt 2008
63
0
full


dit is mijn nieuwe naked, 90 pk en 86 NM aan 6000 T. Rijdt heel soepel.

full
 
Gefeliciteerd met de nieuwe brommert. Het is een plaatje om te zien. *O*

Ga je geheid veel plezier aan beleven. :]
 
Mooie fiets, dat zondermeer :Y

Maar kan iemand me uitleggen waarom BMW er voor gekozen heeft om de (ketting)aandrijving aan de rechterkant te positioneren. Lijkt mij persoonlijk dat je hierdoor een extra slag moet maken in je bak óf je koppeling en bekabeling daarvoor (onnodig) moet omleggen?

Ik kan nergens een opgewerkte foto/tekening vinden van die fiets om te kijken hóe ze tot deze constructie zijn gekomen....
 
Mooie fiets, dat zondermeer :Y

Maar kan iemand me uitleggen waarom BMW er voor gekozen heeft om de (ketting)aandrijving aan de rechterkant te positioneren. Lijkt mij persoonlijk dat je hierdoor een extra slag moet maken in je bak óf je koppeling en bekabeling daarvoor (onnodig) moet omleggen?

Ik kan nergens een opgewerkte foto/tekening vinden van die fiets om te kijken hóe ze tot deze constructie zijn gekomen....


BMW zou BMW niet zijn als het weer eens anders is dan anderen.

Enne...de motor is zeker fraai, daar niet van. Maar elke keer als ik 'm zie moet ik aan een één of andere Transformer denken.... ;)
 
Laatst bewerkt:
BMW zou BMW niet zijn als het weer eens anders is dan anderen.

Enne...de motor is zeker fraai, daar niet van. Maar elke keer als ik 'm zie moet ik aan een één of andere Transformer denken.... ;)


Dat is nou helemaal de trend tegenwoordig :X
60e5f058a2831dfc4be5134742234cd3


Destroy the evil forces of the decepticons!!
 
Mooie fiets, dat zondermeer :Y

Maar kan iemand me uitleggen waarom BMW er voor gekozen heeft om de (ketting)aandrijving aan de rechterkant te positioneren. Lijkt mij persoonlijk dat je hierdoor een extra slag moet maken in je bak óf je koppeling en bekabeling daarvoor (onnodig) moet omleggen?

Ik kan nergens een opgewerkte foto/tekening vinden van die fiets om te kijken hóe ze tot deze constructie zijn gekomen....

Yamaha doet dit al jaren met de MT 01
10r0hz8.jpg


En Triumph doet het ook met de Bonneville
amqttx.jpg
 
Maar elke keer als ik 'm zie moet ik aan een één of andere Transformer denken.... ;)

Ja, maar al eens een Cagiva V-Raptor gezien? Lijkt volgens mij toch ook op een of andere robot of dino...

Dit is nu net hetgene wat wij zo speciaal vinden aan zo'n motor, de basics, de motor, de onderdelen.... :}
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets, dat zondermeer :Y

Maar kan iemand me uitleggen waarom BMW er voor gekozen heeft om de (ketting)aandrijving aan de rechterkant te positioneren. Lijkt mij persoonlijk dat je hierdoor een extra slag moet maken in je bak óf je koppeling en bekabeling daarvoor (onnodig) moet omleggen?

Ik kan nergens een opgewerkte foto/tekening vinden van die fiets om te kijken hóe ze tot deze constructie zijn gekomen....

De R is afgeleid van de S/ST

Deze heeft een enkelzijdige swingarm aan de rechterkant, dus de riem zat ook rechts.
Oftewel het blok/bak is vanaf het begin af aan rechts opgebouwd, dit is dus de goedkoopste oplossing om de ketting rechts te houden :)
 
De R is afgeleid van de S/ST

Deze heeft een enkelzijdige swingarm aan de rechterkant, dus de riem zat ook rechts.
Oftewel het blok/bak is vanaf het begin af aan rechts opgebouwd, dit is dus de goedkoopste oplossing om de ketting rechts te houden :)

idd, want het maakt technisch verder niet uit. Of je het blok nou opbouwt met de koppeling links en de uitgang dus rechts, of met de koppeling rechts en de uitgang links, maakt in principe geen verschil :)
Blijft de vraag; why? Misschien puur uit esthetisch oogpunt...? Het kan zijn dat ze de demper links wilden plaatsen, om een zo clean mogelijke look te krijgen aan de terraskant, en moest de aandrijfunit naar de andere kant om de boel in balans te houden? (just an idea, er zijn genoeg mogelijke redenen te bedenken)
 
Terug
Bovenaan Onderaan