Mijn Nieuwe RSV Mille

Nog ff een tip, ik weet niet wat je weegt, (ik 84Kg) maar ik ben lang bezig geweest met het vinden van een juiste afstelling van de vering, zo heb ik hem ook ingeleverd, hij voelt mischien wat hard aan maar op snelle bochtige weggetjes doet hij het prima, wel kan je de voor poten 1 of 2 ringen laten zakken om hem beter in te laten sturen bij het korte werk.

Hoe dat de leovince het doet weet ik niet, maar met de sp titanium die er onder zat incl. eprom was hij beduidend sterker in het midden gebied.

De ketting was inderdaad nodig, ik zou er wel gelijk een 16 tand voor op laten zetten als je dat nog niet gedaan hebt, rijd een stuk makkeijker laag in toeren.

Greetzzz Sjaak.

De vering staat wel goed want ik weeg 95 kilo dus voor mij staat die vering wel goed.
Dat knipper lichtje dat is zeker een nep alarm zijn in het begin aan het zoeken geweest of er nog ergens draaden naartoe liepen maar we konden niks vinden.
Van LeoVince zijn er ook eprom's misscien dat ik er nog 1 op laat zetten.
Een 16 tands voortandwiel heb ik over gelezen dat dat beter is komt ook nog wel.
Eerst komen er stalen remleidingen en een ander ruitje op, ik ben 1 meter 92 en zit bij normaal zitten net in de turbulentie van het ruitje.

Groetjes Marc
 
Op vrijdag 16 juli 2004 23:46 schreef jaccobird het volgende :

Hoe dat de leovince het doet weet ik niet, maar met de sp titanium die er onder zat incl. eprom was hij beduidend sterker in het midden gebied.

De ketting was inderdaad nodig, ik zou er wel gelijk een 16 tand voor op laten zetten als je dat nog niet gedaan hebt, rijd een stuk makkeijker laag in toeren.

Greetzzz Sjaak.

Bij mij mag hij ook wat minder hard komen te staan(is al 5 mm gezakt vanvoor zei de vorige eigenaar)
heb ook zo'n shotgun uitlaat maar da van arrow en de vorige zei ook dat hij in 't middengebid veel soepeler liep en accelereerde dan die zelfde van zijn maatje met de kachelpijp
die 16 moet ik ook nog steken(steekt origineel een 17t op zeker?),hij is nu wat kort in zen 1 ik hoop da hij wa langer gaat lopen door de hogere toeren en die 6 mag er ook wa rapper door255 is er heel rap op ma de rest gaat mij te langzaam ;)
 
Bij mij mag hij ook wat minder hard komen te staan(is al 5 mm gezakt vanvoor zei de vorige eigenaar)
heb ook zo'n shotgun uitlaat maar da van arrow en de vorige zei ook dat hij in 't middengebid veel soepeler liep en accelereerde dan die zelfde van zijn maatje met de kachelpijp
die 16 moet ik ook nog steken(steekt origineel een 17t op zeker?),hij is nu wat kort in zen 1 ik hoop da hij wa langer gaat lopen door de hogere toeren en die 6 mag er ook wa rapper door255 is er heel rap op ma de rest gaat mij te langzaam ;)

dat zakken zal niet de vering zijn die te hard staat.
Waarschijnlijk heeft hij de voorpoten 5 mm door de kroonplaat laten zakken.

Als je een 16 tands erop zet i.p.v de 17 tands wordt de 1e versnelling nog korter.
Maar hij jaagt hem wel heel lekker door al zijn versnellingen heen.
Ik heb er in ieder geval geen spijt van.
 
kroonplaat door de voorpoten laten zakken veranderd idd niks aan de harde vering da weet ik ook wel ma zei da de setup trandaard was ,alleen was hij 5 mm gezakt vanvoor,hij zou niet zo hard moeten afgeveerd worden om te beginne op de weg,weeg maar een goei 72 kg ,any tips?
 
Dat knipper lichtje dat is zeker een nep alarm zijn in het begin aan het zoeken geweest of er nog ergens draaden naartoe liepen maar we konden niks vinden.

Yep

Van LeoVince zijn er ook eprom's misscien dat ik er nog 1 op laat zetten.

Groetjes Marc

Alleen de uitlaat geeft niet echt het gewenste resultaat, ook nu bij mijn 2001 waar de SP titanium onderzit viel het ontzettend tegen, (ik had eerst geen bijbehorende Eprom) nu met de Org. sp titanium eprom erin loopt hij weer als een beest.

De eprom is echt een must, dat bleek ook wel op de diverse power day's die we met de Mille club hebben gehad, de motoren met andere uitlaat maar zonder eprom hadden nog steeds de beroemde dip in het midden, en die met de complete set gaven een veel betere performance.

De eproms kan je bestellen bij www.rsvr.net

zowel leo als sp titanium org ( beste keuze)

LEOCHIP_SM.JPG


SPTIT_sm.jpg


De vering afstellen voor de 99-00 modellen heb ik uit berformance bike, de setting die ze daar gebruikten heb ik gebruikt muv. de ingaande demping deze hat ik 1 klik lichter ivbm comfort.

setup.jpg


wil je meer info kijk dan eens op de mille club site, daar is al zoveel gezegt en geschreven, dat daar vast wel wat voor je bij zit.

Greetzzz Sjaak
 
Bedankt Sjaak :}

Dat zijn nuttige tips.
Ik ben al lid van de Mille club(nickname Fastbike)het is een goede site met veel info.
Als ik nog wat wil weten mail ik je.

Groet Marc :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan