mijn nieuwe speeltje ktm sm

kneedouwn

Die hard MF'er
30 jul 2002
363
0
tilburg
ik heb nu 3 dgn mijn ktm sm uit 2001 en het is echt geweldig
voorheen reed ik een vtr sp1 maar de ktm geeft mij zeker zoveel plezier
heeft iemand nog tips mbt onderhoud enz.
1 ding vindt ik wel raar mijn pijlstok geeft oliepijl max en in mijn kijkglas aan de andere zijde zie ik niets,wie kan mij daar iets over vertellen ??!!

full

dank je

de taartschep is vanmiddag al ingekort tot de grote van de kentekenplaat
en ja de koplamp gaat ook nog vervangen worden want zo'n brommerding wat er standaard opzit wil ik er ook afhebben
verder nog wat rondkijken en dan zal er zeker nog het een en ander aan gewijzigd worden

o ja het eerste wat ik gedaan heb is die belaggelijke duosteuntjes erafgesloopt
[de foto is nog bij de motorzaak gemaakt]

ik heb nu 3 dgn mijn ktm sm uit 2001 en het is echt geweldig
voorheen reed ik een vtr sp1 maar de ktm geeft mij zeker zoveel plezier
ziet er netjes uit!
heeft iemand nog tips mbt onderhoud enz.
zat er geen boekje bij?
1 ding vindt ik wel raar mijn pijlstok geeft oliepijl max en in mijn kijkglas aan de andere zijde zie ik niets,wie kan mij daar iets over vertellen ??!!
dat aan de andere kant is geen olie-kijkglaasje...

Het is wel leuk om te lezen dat steeds meer supersportrijders overstappen op een sm.

vandaag ff bij van meel geweest[ktm dealer]
die wist mij te vertellen dat het glaasje erzat voor het b d p
ik vondt het ook al een raar kijkding
de spiegel is toch wel makkenlijk netzoals de knippers
er zal zeker iets kleiners opkomen maar voor op de openbare weg vindt ik het wel makkenlijk

wellicht met de tijd

heeft er iemand nog tips met betrekking tot het sneller maken van het speelgoed ??????

tandwiel verhouding is nu 16/42 en er zit een andere demper onder
verder zo te zien nog standaard
morgen wel ff kijken voor een andere koplamp iets zoals hieronder

}) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) })
full

Het is wel leuk om te lezen dat steeds meer supersportrijders overstappen op een sm.

hier zit er ook al weer 1 te twijfelen.
Met een sm of of the road hoeft het niet zo hard te gaan om extreme lol te hebben.
(dus meer kans dat je je rijbewijs houdt)

polisport7.JPG

Dit een idee als kapje ?
Zit hier even snel op m'n NX gefrot, enige nadeel is het 35W pitje wat er in zit (geen H4 en het is een plastic lamp, dus ik denk dat ie smelt als je er meer in frot).

Maar niet zo heel duur (40-50 euro).

bah ;(

da's streetfighter-zut

als je het goed doet zet je er alleen een nmr schild op
en aangezien er op de weg een koplamp op hoort vindt ik zo'n standaard brommerlampje niets [lijkt op een honda mt lamp] :] :] :] :] :] :]
maar gelukkig de meningen verschillen ook hierover anders reed iedereen hetzelfde
dus : tips zijn nog welkom thanks :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

hier zit er ook al weer 1 te twijfelen.
Met een sm of of the road hoeft het niet zo hard te gaan om extreme lol te hebben.
(dus meer kans dat je je rijbewijs houdt)

Dat meer kans dat je je rijbewijs houdt zou ik niet teveel van uitgaan
Zo'n ding nodigt ontzettend uit tot hooligan-gedrag. Wheelies en stoppies waar je het maar kan voorstellen.
En een bocht in een 50km weg is niet leuk met 50km. Die wordt op een sm pas leuk boven de 50 :P

Dit acerbis spul is toch enduro-gericht? Zit niet voor niks een nummerplaat boven. In ieder geval beter dan die std. streetfighter kappies :r

Dat is niet voor het nummer hoor, zo'n klein stukje erboven.

En voor de degene die wil weten hoezo'n sm het is:
Volgens mij is het een KTM 640 SM (met elektrische start).

Dat is niet voor het nummer hoor, zo'n klein stukje erboven.

DIAMOND HEADLIGHT
The design revolution in 2003: Acerbis Diamond headlight. We were the first to have two halogen bulbs in an aftermarket headlight and now we have 3. The lenses are polycarbonate THE NUMBERPLATE above the headlight is made out of a polypropylene plastic. Each bulb is 20 watts for a total of 60 watts. This headlight can be adapted to fit a wide range of dirtbikes and some street bikes if you dare.

Ah, zie, ik had het ooit gelezen. Ze zijn ook allemaal wit, welke kleur je de rest van het kapje ook kiest.

DIAMOND HEADLIGHT
The design revolution in 2003: Acerbis Diamond headlight. We were the first to have two halogen bulbs in an aftermarket headlight and now we have 3. The lenses are polycarbonate THE NUMBERPLATE above the headlight is made out of a polypropylene plastic. Each bulb is 20 watts for a total of 60 watts. This headlight can be adapted to fit a wide range of dirtbikes and some street bikes if you dare.

Ah, zie, ik had het ooit gelezen. Ze zijn ook allemaal wit, welke kleur je de rest van het kapje ook kiest.

Ja en?
Dit is een echte nummerplaat
383.jpg

Gaat er ook minder kapot als je op de bek ligt :P

Dat meer kans dat je je rijbewijs houdt zou ik niet teveel van uitgaan
Zo'n ding nodigt ontzettend uit tot hooligan-gedrag. Wheelies en stoppies waar je het maar kan voorstellen.
En een bocht in een 50km weg is niet leuk met 50km. Die wordt op een sm pas leuk boven de 50 :P

ja, maar aangezien ik hier in een klein gehucht woon met veel landweggetjes eromheen waar ze af en toe op snelheid controleren zie ik het toch als veiliger voor mijn rbw.

Kan je eens verklaren waarom je van SP1 naar SM gaat? Is toch iets totaal anders. Is zo'n ding puur voor de fun, of zijn er mensen die het voor praktische doeleinden gebruiken?

Ik zie het als iets van een crossmotor, of is dat helemaal verkeerd?

Wat voor motortjes zitten er in die SM-s? hoeveel cc, vermogen, cilinders, koppel?

Terug
Bovenaan Onderaan