Mijn nieuwste 'project' : CBR 600 RR '04

DaBelG,

Hier kan ik je geen antwoord op geven.

Jean moet dat dan uitrekenen wat de pc momenteel kost, voor plaatsen en afstellen komt het ongeveer op 125,- heeft hij me vorige week verteld.

Bij F & J, daar heb ik totaal geen idee van, daar is momenteel de testbank ook nog niet 100 % klaar.

Op de meeste plaatsen vraagt men 100,- voor een map. Heb je bv. een db-killer en je wilt daarvoor ook een map komt er op de meeste plaatsen ook nog eens extra 100,- bij alhoewel je daar normaal wel wat kan op afpingelen :) .

Ik ben gisteren naar Hans van het Dynocenter Nederland geweest, die zit in Oss, tussen 's Hertogenbosch en Nijmegen. Hans is een heel bekwaam vakman en ook DE man van Dynojet in Nl, zelfs Europa als ik me niet vergis. Ook met mijn R1 ben ik daar geweest, ben daar toen terechtgekomen na een aantal heel positieve reacties over hem en treedt die nu volledig bij. Zelfs hier opt forum zijn er al meerdere naar daar geweest, denk dat er bij het topic 'Fireblade CBR 1000 RR : net binnen" (ofzo) ook een aantal posts over gaan.

Bijkomend voordeel bij Hans is dat wanneer hij de desbetreffende map nog niet heeft, de afstelling gratis is. "Als tegenprestatie" wordt jouw map dan gebruikt als standaardmap voor elke andere (zelfde) motor met dezelfde combinatie als die van jou. Ik heb bv. een CBR 600 RR met Laser bochten, Laser Duo Tech demper, BMC race luchtfilter en Factory v-stacks. Deze combinatie had hij nog niet en bijgevolg was het gratis. Hij heeft zelfs zelf ook de pc gemonteerd maar of dit altijd het geval is weet ik niet, kan je best eerst eens vragen.

Ik heb gisteren wel 30,- betaald voor 2 connectoren die op de lamba-sondes moesten gestoken worden, anders zou de pc niet optimaal presteren.

Hier is de link naar Hans : http://www.powercommander.com/ipccdjemea.shtml

Zo hopelijk weet je hier wat meer mee.

greetz
chriz
 
Waarom dat dan :?


Fabian,

euhmmm ... gewoon een tijdelijke frustratie denk ik :)

Alhoewel het vertrouwen in die motor toch flink aangetast is. Kan je verzekeren dat je je kl*ten zit op te vreten als je zo naar huis moet, zelfs vrachtwagens steken je voorbij en elk tankstation eraf om de achterband toch weer wat proper te maken.

Voort moment heb ik er absoluut geen goed gevoel bij, zelfs niet moest de dealer sebiet bellen om te zeggen dat het maar een darmpke los was ofzo. Kan het niet goed uitleggen, zal ook wel niet realistisch zijn maar zit nu eenmaal in mijn koppeke nu :( . Moest er bv. nu iemand 10.-11.000,- voor geven met alles erop en eraan, hij zou hem zo mogen komen halen (gemaakt weliswaar hé). Ik zou er zelfs nog een grote strik ronddoen ...


Ach, het zal wel beteren, ben nu gewoon heel hard teleurgesteld, is echt kl*te om iets waar je toch een tijdje aan bezig geweest bent en voldoende euro's ingestoken hebt zo te zien staan leegbloeden/druipen als het ware ...

Kan het niet beter omschrijven maar denk wel dat de meeste onder jullie het wel iet of wat begrijpen ...

greetz
chriz
 
Fabian,

euhmmm ... gewoon een tijdelijke frustratie denk ik :)

Alhoewel het vertrouwen in die motor toch flink aangetast is. Kan je verzekeren dat je je kl*ten zit op te vreten als je zo naar huis moet, zelfs vrachtwagens steken je voorbij en elk tankstation eraf om de achterband toch weer wat proper te maken.

Voort moment heb ik er absoluut geen goed gevoel bij, zelfs niet moest de dealer sebiet bellen om te zeggen dat het maar een darmpke los was ofzo. Kan het niet goed uitleggen, zal ook wel niet realistisch zijn maar zit nu eenmaal in mijn koppeke nu :( . Moest er bv. nu iemand 10.-11.000,- voor geven met alles erop en eraan, hij zou hem zo mogen komen halen (gemaakt weliswaar hé). Ik zou er zelfs nog een grote strik ronddoen ...


Ach, het zal wel beteren, ben nu gewoon heel hard teleurgesteld, is echt kl*te om iets waar je toch een tijdje aan bezig geweest bent en voldoende euro's ingestoken hebt zo te zien staan leegbloeden/druipen als het ware ...

Kan het niet beter omschrijven maar denk wel dat de meeste onder jullie het wel iet of wat begrijpen ...

greetz
chriz

tjah, ergens versta ik u reactie ook, maar langs de andere kant, je hebt al veel veranderd aan je fiets, dan misschien wel meer uiterlijk dan motorisch, maar er is altijd een kansje dat er iets fout loopt, en hoe meer je modifieert hoe meer kans op een stukje dat eens de geest laat, toch het is een nagelnieuwe fiets, dit zou niet mogen
ik zou alleszins mn vertrouwen niet verliezen, zeker al omdatet een honda is :) :)
veel succes kerel
 
Arkan, niet geintreseert in een complete HRC uitlaan volledig in titanium ;)

No thanx :)

Heb nu de volledige lijn Laser zitten en in combinatie met pc geeft die net geen 12 pks winst, betwijfel of die Arrow dat (veel) gaat kunnen verbeteren.

Trouwens moet je voor die Arrow nog wat aanpassingen doen aan je moto, je moet oa. je batterij en bijhorend bakje verwijderen en zo'n klein steken. Kost al redelijk wat plus niet echt handig als je je motor ook nog gebruikt voor gewoon dagdagelijks gebruik. Daarenboven zou het niet echt presteren zonder veranderingen aan je blok.

greetz
chriz
 
tjah, ergens versta ik u reactie ook, maar langs de andere kant, je hebt al veel veranderd aan je fiets, dan misschien wel meer uiterlijk dan motorisch, maar er is altijd een kansje dat er iets fout loopt, en hoe meer je modifieert hoe meer kans op een stukje dat eens de geest laat, toch het is een nagelnieuwe fiets, dit zou niet mogen
ik zou alleszins mn vertrouwen niet verliezen, zeker al omdatet een honda is :) :)
veel succes kerel
[/quote]

Ik zit nu maar met de gedachten in mijn hoofd dat de combinatie van mijn 105 kg niet echt goed samengaat met (het vermogen van) de 600 rr, ben wat bang dat het beestje teveel afziet dan. Klinkt misschien komisch maar spookt nu wel in mijn hoofd. Maar normaal moeten ze er toch tegen kunnen hé, op SS ofzo zien die toch nog een pak meer af volgens mij.

Ik weet het niet, tijd zal wel raad brengen ...
 
Chris, ik denk dat je je teveel zorgen maakt om niks, het is die plotse teleurstelling die je parten speelt voor de moment (is een heel lastig gevoel, iedereen kent het wel). denk niet dat die "extra" 25 kilo die jij meesleurt t.o.v. de gemiddelde man het verschil gaat maken.
Persoonlijk geloof ik er niet in dat het een fout is vanuit de fabriek dat je olie lekt, denk meer dat het komt omdat je fiets al zoveel keren "open" heeft gelegen en dat er per ongeluk iets vitaals is geraakt. denk ook niet dat je een betrouwbaardere bike gaat vinden dan een Honda (ik zeg niet dat de anderen slecht zijn he!) maar Honda heeft toch altijd dat tikkeltje meer.
ok, het is een zware domper die je nu even moet verwerken, maar geef het nog niet te rap op, denk aan je medeRR's, wij staan achter je :}

grtz!
 
Chris, ik denk dat je je teveel zorgen maakt om niks, het is die plotse teleurstelling die je parten speelt voor de moment (is een heel lastig gevoel, iedereen kent het wel). denk niet dat die "extra" 25 kilo die jij meesleurt t.o.v. de gemiddelde man het verschil gaat maken.
Persoonlijk geloof ik er niet in dat het een fout is vanuit de fabriek dat je olie lekt, denk meer dat het komt omdat je fiets al zoveel keren "open" heeft gelegen en dat er per ongeluk iets vitaals is geraakt. denk ook niet dat je een betrouwbaardere bike gaat vinden dan een Honda (ik zeg niet dat de anderen slecht zijn he!) maar Honda heeft toch altijd dat tikkeltje meer.
ok, het is een zware domper die je nu even moet verwerken, maar geef het nog niet te rap op, denk aan je medeRR's, wij staan achter je :}




grtz!


Wijze woorden Dingsken ;)
 
Ik vermoed dat er binnenkort een hele mooie CBR te koop komt te staan voor weinig met heel veel accessoires. WAAR heb ik dat meeeeer gezien?! :X

;)

Suc6 met de afhandeling
 
Ik vermoed dat er binnenkort een hele mooie CBR te koop komt te staan voor weinig met heel veel accessoires. WAAR heb ik dat meeeeer gezien?! :X

;)

Suc6 met de afhandeling


Voor weinig niet ;) , de rest is afwachten.

Trouwens die R1 is een apart verhaal, nogmaals, diegene die er baat bij hebben weten hoe dat zat. Anders had ik er nu nog mee gereden, moest trouwens niet onderdoen voor nieuwe R1 of Blade of wat dan ook (buiten ZX12 en Busa). Trouwens, ik was niet de enige 'lomperik' toen, degene die die kans hebben laten schieten om hem toen te kopen waren minstens even lomp :Z

On topic :
Heb net gebeld maar nog niets gevonden |( , zal dus wel heel krap worden ...

greetz
chriz
 
Trouwens die R1 is een apart verhaal, nogmaals, diegene die er baat bij hebben weten hoe dat zat. Anders had ik er nu nog mee gereden, moest trouwens niet onderdoen voor nieuwe R1 of Blade of wat dan ook (buiten ZX12 en Busa).

laat ze maar zeggen Chris, samen met enkele anderen weet ik hoe de vork aan de steel zit. je bent tenslotte niet verplicht hier alles uit de doeken te doen, de meesten hebben daar geen zaken mee!

On topic :
Heb net gebeld maar nog niets gevonden |( , zal dus wel heel krap worden ...

greetz
chriz

ze hebben mss nog niet gezocht ;)
 
Hey Chris,

ik kan het gevoel dat je er nu bij hebt zeer goed begrijpen. Maar je mag niet klagen dude, tis tenslotte nog zo geen groot probleem waarschijnlijk. Heb het zelf nog veel erger gehad, vanaf de dag dat ik men fiets had, scheelde er elke keer wel weer iets aan. Ben al ettelijke malen in panne gevallen, en heb er al enorm veel kosten aangehad. Om ze even op te noemen:

- eerste dag dat ik em had: panne: te rijk afgesteld door de garage => bougie verzopen
- relais van de pinkers kapot => nieuw moeten steken
- plots branden alle zekering door => 3u zoeken naar kortsluiting
- batterij 'versleten' => nieuwe steken
- achtervering plots kapot => nieuw
- plots verlies van vermogen => powervalve kapot => kunnen laten maken
- winter 2002: panne: 'zout in de carburator' ? :? ?
- koppelingskabeltje kapot => zelf nieuw gestoken
- 11/2003 vastloper => bij zuigerwissel op 15K had de aap van een mechanieker de zuiger omgekeerd geplaatst (inlaatkant naar uitlaatpoort en vice versa) => Aprilia wou geen garantie geven => 43000 BEF (1075 euro) kosten: cilinder moest naar grens van Duitsland om te ont-chromen, inlaatpoort waar stuk was van afgebroken dichtlassen, uitboren, nieuwe nicasil-laag erin en opnieuw chroom-alu-laag erover, nieuwe zuiger, lagers, powervalve, ... en al de rest die onder de vastloper geleden heeft.



Dit alles dus bij een gloednieuwe fiets die ik kocht in zomer 2002, prijs: 185.000Bef (in die tijd) (voor de nederlanders= ongeveer 4500 euro)
Als je naast de stukken ook nog eens alle werkuren rekent die het gekost heeft ... |(

Ik gebruik deze fiets voor woon-studeer-en-al-de-rest-gebruik, heb 'm al ontelbare keren moeten missen, soms voor heel lang (lees 3.5 maanden) en kan'm betalen omdat ik zoveel mogelijk als ik kan, vakantiejobs ga doen.

Hoe sneller ik van dit kreng af ben, hoe liever. Nooit meer italiaanse fietsen voor mij, en zeker geen Aprilia's meer. Ik droom van de dag dat er een betrouwbare Japanner in men garage staat.


Dus Chrisken, U C, 't valt eigenlijk nog wel mee met uwen Honda hé ;)

greetz,

Bas

PS: waar en wanneer zullen we nu ens afspreken voor die CD met foto's van Zolder ?
 
Live sucks ;)
Troost je de kerel die de visuele mods zou doen in Stekene (Two brothers street bike) heeft mijn motor ook danig vekl*** en mij in het zak gezet.

Als Paul in kuipen had gedaan had ik het daar laten doen '(
Motorisch gezien is het ding gewoon heel goed door Paul afgesteld.
Momenteel 106 SAE pk (geen DIN) en loopt als een trein.

250 km/h echte MET een tand kleiner :) Als ik een tweede motor heb gaat hij naar Paul om het blok aan te laten passen..

Maar chriz kan wel begrijpen dat je baalt. Ben der momenteel ook mee bezig ;)

Je had het wel een beetje kunnen verwachten dat je het koppel van een R1 mist.
Is en blijft een een 600 he. En zeker de RR moet je in de toeren houden.
 
Hey Wicked,

Ik klaag niet echt van het vermogen of koppel, tuurlijk is het pak minder dan R1 maar ik kan me er wel bij neerleggen (denk ik).

Het zal natuurlijk ook toch wat 'opnieuw leren rijden zijn' maar dit is zeker niet minder plezant.

Ben trouwens heel tevreden van het huidige vermogen, gisteren 110 van die SAE pks bij Hans dus zeker niet slecht, kan misschien nog zelfs iets meer zijn omdat we gewoon de achterband telkens moesten kuisen met Brake Cleaner omdat er weer wat olie ophing.

Zal de grafiek één der dagen wel posten, Hans zei alvast dat het een puike prestatie is voor een 600.

greetz
chriz
 
Nog een gevolg van gisteren is dat we geen extra map meer durven maken hebben voor de gehomologeerde db-killer voor wanneer ik op Zolder ga rijden.

En we hebben ook niet kunnen onderzoeken of de uitschieters in de dyno's sinds de montage van de Laser bochten daadwerkelijk het gevolg zijn van een te slappe koppeling zoals Jean zegt.

Ook een run met een 0-map is in het water gevallen met als gevolg dat ik niets weet ivm eventuele verbeteringen na plaatsing van de pc. We hebben wel gezien dat de veranderingen die hij doorvoerde bij momenten vrij groot waren (+38 enzo).


Ach ja, we kunnen erover blijven zeuren maar ik kan momenteel zelf toch niets doen. Ik ben al blij dat mijn vriendin me goed opvangt en dat ik hier, opt MF, mijn zorgen wat kwijt kan EN opbeurende posts krijg. Alvast bedankt guys !!!

greetz
chriz
 
Persoonlijk geloof ik er niet in dat het een fout is vanuit de fabriek dat je olie lekt, denk meer dat het komt omdat je fiets al zoveel keren "open" heeft gelegen en dat er per ongeluk iets vitaals is geraakt. denk ook niet dat je een betrouwbaardere bike gaat vinden dan een Honda (ik zeg niet dat de anderen slecht zijn he!) maar Honda heeft toch altijd dat tikkeltje meer.


Kristof,

Er is idd al wat veranderd aan de bike maar niets motorisch. Bij het vervangen van de kuip, voetsteunen, uitlaat (bochten + demper), stuurdemper kan je toch niets (verkeerd) doen wat dit als gevolg heeft.

Het enige wat er voor de rest nog aan gedaan is, is het vervangen van de luchtfilter en de velocity stacks. Dit is in en net onder de luchtfilterkast te doen. Is trouwens ook gedaan door F & J en die zullen toch wel goed weten wat ze doen. Bovendien heeft hij nadien nog 2 dagen Zolder gedaan zonder te 'moven' dus lijkt me onlogisch dat er toen al iets verkeerd was.

Aangekomen bij Hans lekte hij reeds voor de eerste keer wanneer hij net op de testbank was vastgebonden, de motor draaide toen nog niet eens. Het was toen een klein plekje. Bij het warm rijden begon het allemaal, een hele wolk rook van olie die op de bochten terecht kwam, direct de deur open enz ....

Dit maakt het gewoon allemaal raarder, ben echt eens benieuwd. Het grootste probleem is dat ik meer dan waarschijnlijk Croix misloop en in geval van ernstige beschadeging ik waarschijnlijk een aantal weken zonder motor zal zitten, net nu alles gedaan was, alleen digitool en speedo healer moeten er nog op). Want al is het garantie, wat het normaal moet zijn, gaat het waarschijnlijk toch een tijd duren als het ernstig zou zijn.

greetz
chriz
 
Kristof,

Er is idd al wat veranderd aan de bike maar niets motorisch. Bij het vervangen van de kuip, voetsteunen, uitlaat (bochten + demper), stuurdemper kan je toch niets (verkeerd) doen wat dit als gevolg heeft.

Het enige wat er voor de rest nog aan gedaan is, is het vervangen van de luchtfilter en de velocity stacks. Dit is in en net onder de luchtfilterkast te doen. Is trouwens ook gedaan door F & J en die zullen toch wel goed weten wat ze doen. Bovendien heeft hij nadien nog 2 dagen Zolder gedaan zonder te 'moven' dus lijkt me onlogisch dat er toen al iets verkeerd was.

Aangekomen bij Hans lekte hij reeds voor de eerste keer wanneer hij net op de testbank was vastgebonden, de motor draaide toen nog niet eens. Het was toen een klein plekje. Bij het warm rijden begon het allemaal, een hele wolk rook van olie die op de bochten terecht kwam, direct de deur open enz ....

Dit maakt het gewoon allemaal raarder, ben echt eens benieuwd. Het grootste probleem is dat ik meer dan waarschijnlijk Croix misloop en in geval van ernstige beschadeging ik waarschijnlijk een aantal weken zonder motor zal zitten, net nu alles gedaan was, alleen digitool en speedo healer moeten er nog op). Want al is het garantie, wat het normaal moet zijn, gaat het waarschijnlijk toch een tijd duren als het ernstig zou zijn.

greetz
chriz

hey Chris, bedoelde dat door het demonteren en hermonteren van de verschillende kuipen, luchtfilter, uitlaatbochten etc... er mss iets geraakt is he, een kleinigheid, een ongelukje is zo gebeurd. uiteindelijk zit alles zo compact in en bij elkaar dat dat mogelijk is, niet? laat ons hopen dat het dat maar is!!
natuurlijk weten de mensen van F&J wat ze doen, maar het blijven toch ook maar mensen he, nobody is perfect. maar hier kunnen we lang over doordrammen, uiteindelijk zullen we moeten afwachten en het beste hopen. als je maar weet dat de meesten die dit allemaal lezen er zich niet goed bij voelen en weten wat je nu doormaakt, houdt de moed erin!! ;)
en wat het verschil betreft ts je R1 en de 600RR, zoals je al zei, je gaat terug moeten "leren rijden". je moet natuurlijk hoog in toeren blijven om je vermogen te behouden en veel schakelen, dat is de charme van een 600.
ik zal je deze avond nog es bellen.
 
Zeg Chris,

kan je Croix niet meerijden op je vriendin haar R6 ??

greetz

Hey Bas,

Heb ik ook al aan gedacht :)

Maar hier zijn 2 'maars' aan :
- ten eerste is die motor verlaagd dmv uitsparing in zadel en ik zit daar nu absoluut niet goed meer op, heb echt het gevoel dat ik echt in de moto zit en ben dat gevoel niet meer gewoon na de R1-nen en nu de rr.

- ten tweede, als ik die crash gaat mijn vriendin niet goed gezind zijn en moet ik nog eens gaan betalen voor een bike die niet van mij is.

Dat laatste tot daar toe, Inge vindt het trouwens wel goed maar ik ga het niet doen. Ik ben die motor gewoon niet gewoon, qua weglegging en remmen is het gewoon een heel andere moto.

Toch bedankt voor de tip !!!

Wat betreft die cd, ik zal je daar straks of morgen wel eens voor bellen. Je moet er niet voor thuisblijven ofzo hé, ik zal die wel eens hebben zalle.

En hoe vlot het ondertussen met de examens, is die Blade weeral wat dichter ? :)

greetz
chriz
 
Terug
Bovenaan Onderaan