Mijn ninja zx9r heeft lichte schakel problemen

Frits010

Rookie
17 aug 2022
4
1
Beste mensen,

Mijn ninja zx9r uit 1999 heeft lichte schakel problemen. Er staat 29000 op de teller. Hij schakelt afentoe mis als ik wil overschakelen en dan hoor ik de tandjes.... niet best lijkt mij. Sommige ritten gebeurt het helemaal niet dat moet ik er wel bij zeggen. Ik heb zelf niet heel veel verstand van motorblokken en heb dus geen idee wat dit is al ben ik bang dat het mijn versnellings bak is... of kan het ook de koppeling zijn?

Als iemand mij het kan vertellen zou top zijn!!

Laters
 
Oplossing
Vervuilde scharnierpunten van het uitwendige stangenstelsel of foutieve afstelling?


kawasaki-zx900c2-ninja-zx9r-1999.gif
welkom op MF :]

kijk eerst maar even of het geen klere benden is rondom je voorketting /tandwiel en er ook geen overdadig vuil rond de schakel pen zit, ik dacht dat dit model zo een lang ding door het motorblok heeft lopen.
en hoe lang is het geleden dat je vloeistof vervangen is.

en als je geen verstand van motorblokken hebt , vermeld dan ook even wat je zelf kan en wil doen bij aangedragen mogelijke oplossingen.
 
Bedankt gassen,

Dit zou wel eens zo kunnen zijn aangezien mijn schakelpook meer orgineel is nadat de vorige eigenaar de motor wat paarse accenten heeft gegeven. Ik zal iemand met verstand van motors dit even laten bekijken en het wel laten weten als dit iets oplost!
 
Ik heb dus wel eens het idee gehad, dat wanneer die misschakelt dat ik hem te zacht overschakel. Maar ik heb dit zelfde nooit op andere motors gehad. Dat ze dan in het midden tussen versnelling schakelen.
Dat kan met afstelling van je schakelpedaal te maken hebben.
Als die te hoog staat moet je je voet ongewoon hoog brengen om op te schakelen. Dus grotere kans dat je hem er niet goed in tikt en tussen versnellingen komt.
 
Dat kan met afstelling van je schakelpedaal te maken hebben.
Als die te hoog staat moet je je voet ongewoon hoog brengen om op te schakelen. Dus grotere kans dat je hem er niet goed in tikt en tussen versnellingen komt.
Als dit het zou zijn zou top zijn! Ik kijk hier van t weekend na als het werkt zal ik het je laten weten, bedankt maat
 
Terug
Bovenaan Onderaan