Mijn opmerking m.b.t. topic slotje

Status
Niet open voor verdere reacties.

THe WoLFMaN

MF veteraan
9 aug 2006
3.704
0
Rotterdam
Het is wel grappig dat als je op het Motor-Forum een duidelijk mening hebt je topic gesloten wordt, in plaats van er inhoudelijk op in te gaan! Zeker als je inhoudelijk nog in gaat op andermans mening hier op het Forum. Het is notabene een Forum dus waarom mag je dan niet op iemands anders mening ingaan? Is een discussie voeren hier taboe? Of is dat te hoog gegrepen? Vertel mij dat maar. Geachte heer Baksteen. Als we over Turken hebben mag het niet. Praten we over koekblikkers, domme blondjes, Hollanders en weet ik veel wat voor andere soorten levende organismen mag het opeens wel. Triest, diep triest. Je mag niet eens meer de soort mensen omschrijven die jou de aanleiding geven voor een topic! HAHA. Can you believe it? Ongeloofelijk zeg, eerlijk waar. Genuanceerder? Hoe kan je een Turk genuanceerder omschrijven als het een Turk is? Hoe kan je een Hollander genuanceerder omschrijven als het een... Tada! ... Hollander is? Ongeloofelijk zeg. Je mag niet eens meer beschrijven wat je om je heen ziet! Ik snap uberhaupt niet waarom er dan nog een Forum bestaat, waar je niet tot in de puntjes mag beschrijven wat jij gezien hebt met je eigen ogen! En hoe jij dat opvat met je eigen ogen.

Nee dit botst even met vrijheid van meningsuiting. Een Turk is een Turk een Nederlander een Nederlander. Een verrote bak, is een afgeragte bak, en een nieuwe glimmende auto is een nieuwe auto, anders zou het geen nieuwe glimmende auto zijn. Ik snap niet wat er duidelijker kan en is aan mijn verhaal?

Baksteen als jij een proces verbaal schrijft en het is een Turk. En je moet de personen beschrijven qua uiterlijk dit en dat. Zeg jij dan dat het een varken was? Of misschien wel een papegaai! Omdat jij bang bent voor het woord "Turk"?

Je begrijpt natuurlijk wel, ik uit hier mijn ongenoegen, mijn mening over het feit hoe het er aan toe ging in mijn topic. Ik gebruik de termen TURK en AFGERAGTE BAK. What A Crime!

Hoe moet ik ze volgens jou ANDERS beschrijven? Ik wil dit graag goed beargumenteerd hebben anders zie ik het nut niet in van het aangebrachte "slotje".

Het slotje zelf maakt mij geen ene donder meer uit, maar meer op de wijze WAAROP het gaat. En als ik hier een kortaf woordje op krijg, dan weet ik wel hoelaat het is. Dan nemen ze hier inderdaad niet de moeite inhoudelijk in te gaan op posts van mensen en blijft het op sommige fronten een "oppervlakkige" zaak. Ik bedoel op sommige fronten een oppervlakkig forum.

En wat betreft nuances. Soms is het goed om bepaalde dingen tot in de details te beschrijven. Dat komt de beeldvorming alleen maar ten goede. Maar sommige mensen vatten dit gelijk als vijandig of discriminerend op en ja aan wie ligt dat dan? Dat ligt eerder aan hen dan aan mij. Want immers waar is de waarde te zoeken als je niks meer op waarde mag beschrijven zoals jij dat zelf opvat, waardoor anderen zich een beeld kunnen vormen van datgene wat JIJ dus ziet/denkt.

Ik zal met plezier verder lezen in dit forum maar dan op anders soort gebieden, waar geen nationaliteiten in voorkomen. Want je weet maar nooit hoe discriminerend zoiets over kan komen. Zoals wel gebleken.

Maar je kent he. Sommige "mensen" (met de nadruk op mensen, voordat ik weer generaliserend overkom) zijn nou eenmaal snel op hun teentjes getrapt in het leven. Hetzij in real life, hetzij op een forum. En dat alleen maar door de woorden "Turk" en "afgeragte bak". Hilarisch! (wat je hilarisch noemt)

Mensen slaap lekker! Morgen weer een mooie zonnige dag, kunnen we weer lekker BRUIN worden.

En ja, ik verwacht nog steeds een goed argument.

[edit]Zie dit niet als een directe aanval, maar even een topic voor de GOEDE ORDE. Ik vraag mij echt af waarom. En des te meer verduidelijking naar andere mensen toe zodat deze ook weten waarom en ze er rekening mee kunnen houden! Ik dank u allen zeer.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Waarom schreef je dan turk in je topic, wat was de meerwaarde. Je weet nu eenmaal dat dit verkeerd kan vallen bij sommige.
Waarom niet gewoon: hebben jullie ook vaak last van voornamelijk jonge mensen in afgeragte auto's die gebaren naar je dat je een wheely moet maken.
Dat ze turks zijn is nl. totaal niet relevant
 
De meerwaarde van "Turk" is dat je je een beeld kan vormen van wat er in zit en hoe het op mij overkomt. Dat sommige dit als "aanvallend" zien dat is niet mijn probleem maar dat ligt toch eerder aan jezelf? Voor mijn part zet ik daar Hollander, Indo, Afrikaan etc... Er zijn ook zat mensen die zich daar niet aan ergeren. En dan spreken we hier over een tolerant land. Als je dit al niet kan toleren dan hou het op. En bovendien jonge mensen is veel te algemeen. Ik maak het specifiek mee met turken, dus vandaar dat ik dat extra benadrukte. En hoe ik wist dat het turken waren? Misschien omdat ze allemaal van die mooie turkse vlaggetjes hebben hangen bij hun spiegel. En omdat ik dat extra toeval vind dat ik dat elke keer zie, vandaar de nadruk op turken. Ik hoop dat het nu duidelijk is, duidelijker kan ik het niet maken. Maargoed als ik niet met nationaliteiten mag smijten zal ik dat niet meer doen.

Nog even iets anders. Als jij me kan zeggen wat dan de meerwaarde is om nationaliteiten te gebruiken in nieuwsberichten? Zoals "2 Nederlanders zijn omgekomen etc.etc.etc." Dan moeten ze volgens jou dus ook maar zeggen: "2 jonge mensen zijn omgekomen in het Oosten van het land".

Het lijkt me dus logisch dat de niewswaarde JUIST WEL iets is waarbij je laat weten welke nationaliteit iemand heeft. Dat iemand dat gelijk opvat met discriminatie, dat ligt zoals ik al eerder zei eerder bij die persoon zelf.

Maar ik weet voldoende. Ik wil dus ook geen enkele nationaliteit hier op MF zien, want de nieuwswaarde is daar 0.0 van volgens moderators.
 
Als je problemen hebt met een slotje kun je de desbetreffende mod/admin mailen voor meer uitleg. Het is niet de bedoeling een nieuw topic te starten om antwoord te krijgen op je vraag hoe en wat.

Slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan