Mijn ouwe xj 550

Zjimmie

MF veteraan
21 aug 2009
1.311
0
Nijmegen
Hallo,
Anderhalf jaar geleden een xj 550 geruild voor een fles bacardi,
De oude eigenaar had er geen zin meer in....IK wel..
Na een half jaar in de schuur gestald te zijn toch maar eens begonnen....

De motor had zijn beste tijd gehad ong. 100000km gelopen...en niet altijd netjes bereden.

Het eerste wat er moest komen was een nieuw vers blok, deze heb ik op de kop weten te tikken. 30000 gelopen en helemaal compleet.

na wat zwoegen, schuren spuiten, polijsten enz enz begint er nu eindelijk iets voor de dag te komen, hij is nog niet af, maar het komt in de buurt...

pica's
4581715430_a84e6d5f20_b.jpg


4581084963_bb016c7d5a_b.jpg


4581082917_e332121dc6_b.jpg


Nog genoeg aan te doen, vooral veel poetsen en polijsten.
Het achterwiel moet nog worden gedaan, de linker veer nog gespoten, blok opschonen en her en der polijsten.....

Ow ja...en het rijbewijs halen natuurlijk....

gr Jim
 
Zo kwam ie binnen,compleet met krom stuur...

4582088952_8baed4770c_b.jpg


Voorwiel eerst
4581462571_41eac44a6b_b.jpg


En voorwiel na de hulp :p

4582093778_7ea3117302_b.jpg
 
Goed werk, die van mij zag er bijna net zo uit toen ik hem kreeg....
 
Twijfel twijfel....
Achterspatbord eraf of niet.....
Finishflag striping over de tank..of niet...

Things to do....
Zelf dashboardje bouwen, met alleen een toerenteller, daarin (in de teller) een paar ledjes, voor de neutraal en de olie.
Zoeken naar passende spaakvelgen...
Misschien de kleppendeksel een rood kleurtje geven...
en nog veel meer....


gr Jim
 
Laatst bewerkt:
Of misschien wel zoiets van maken...
Heb nog een week of 10 voor ik opga vaar mijn a'tje...

4586262369_7406d3ebcb_b.jpg
 
Cockpitje was niet veel meer, vergeeld en verkleurd...dus aan de slag maar...

Na het verwijderen van een km tellernaald eerst een bezoek aan de huisartsenpost gebracht...
D'r zat nog een stukkie tellernaald in mijn oog...

Afijn genoeg geluld...

Slechte kwaliteit foto's (gsm)

Tellerbakkiehouder gespoten, ziet er in het echt gelukkig beter uit als op de foto
4606746471_cd29112fd5_b.jpg

4607360592_928f670feb_b.jpg


Het begnt ergens op te lijken, zelf gemaakt (photoshop).

4606747465_fedf250460_b.jpg



Keep you informed...

O ja.. Nieuwe helm is ook binnen :-)

4606745979_7594d582f4_o.jpg
 
Uitlaatbochten aan het polijsten...

4609484814_dc5f5c06cb_b.jpg


en zo heeft ie er ook nog even bijgestaan..
Ik vond het TE flitsend

4609485678_7012939867_b.jpg


Wat een zooitje toen in het beunhok zeg...

Volgende plan,
Een eenzitter(caferacer) maken,dusssss
Ander zadeltje, achterspatbord en een compleet nieuw kontje...
Nieuwe achterlicht daarvoor heb ik inmiddels (nou ja nieuw...30 jaar oud en moet dus eerst netjes gemaakt worden)

gr Jim
 
Hee Jim

Thanx voor de credits :} . Ik heb heerlijk 14 jaar lang op dat ding geragd, inderdaad helemaal afgeleefd :] . Samen door weer en wind vlammen met dat ding. Heerlijke tijden beleeft met die xj550.
Helaas geen tijd om er zelf aan te sleutelen, maar vind wel dat je er iets leuks van heb gemaakt.
Veel plezier met je eerste rijles en als het papiertje binnen is gaan we snerl een keer samen langs pieter, vragen of dat ie mee gaat rijden..... o nee die is nog aan het klussen.... _O-

Mzzzlll Pauluzzz
 
nee 2011 komt eerst denk ik....
Whahahaha 2111 komt eerst denk ik....strakkies lekker de luiers verschonen en gebroken nachten whahahaha

Heb vandaag een nieuw stuur gekocht,
Zal zo de pica's posten,
gr Jim
 
Weer wat waardeloze gsm foto's...

Teller weer bijna klaar,
4639804994_725964d2d3_b.jpg


Onstekingdeksel al gepolijst(heb er nog eentje reserve, die ga ik eens lekker bewerken en dan kijken welke mooier staat)

4639804782_861c8dd200_b.jpg


t' Schuurke weer helemaal schoon en opgeruimd, eindelijk weer sleutelen zonder alles buiten te flikkeren...
(komt een update aan voor het kontje, volgens mij komt ie nooit helemaal af :p)

4639195037_1583cbf384_b.jpg


Afgelopen maandag naar een rommelmarkt geweest in belgie( kolonie wortel echt waar het bestaat _O- _O- _O- )
En daar dit stuurtje (origineel van een harley) gescoord voor 10 hele euro's...
Opa die hem verkocht moest stoppen met rijden van zijn vrouw en deed langzamerhand alles weg via rommelmarkten..

Ik ben er blij mee,

4639194749_15f1bb598a_b.jpg



More to come....

gr Jim
 
Weer wat waardeloze gsm foto's...

Teller weer bijna klaar,
[afbeelding]

Onstekingdeksel al gepolijst(heb er nog eentje reserve, die ga ik eens lekker bewerken en dan kijken welke mooier staat)

[afbeelding]

t' Schuurke weer helemaal schoon en opgeruimd, eindelijk weer sleutelen zonder alles buiten te flikkeren...
(komt een update aan voor het kontje, volgens mij komt ie nooit helemaal af :p)

[afbeelding]

Afgelopen maandag naar een rommelmarkt geweest in belgie( kolonie wortel echt waar het bestaat _O- _O- _O- )
En daar dit stuurtje (origineel van een harley) gescoord voor 10 hele euro's...
Opa die hem verkocht moest stoppen met rijden van zijn vrouw en deed langzamerhand alles weg via rommelmarkten..

Ik ben er blij mee,

[afbeelding]


More to come....

gr Jim


en je was zo blij met die gsm.....jammer:+
 
Best blij met die gsm, vooral het internetten in duitsland was leuk...De camera erop sucs(vooral als je kwaliteit gewend bent)

Mijn schuurtje is OPGERUIMD.....zoek maar eens op in het woordenboek whahahaha...
Paar brommies verkocht en weer e.e.a. gestapeld ala de Ludolf's in het tuinhuis...
Komt gerust eens buurten maat, bier staat nog steeds wel in de scheur..euh schuur..

gr Jim
 
Yup...Eerste rijles gehad vandaag..
een woord GAAAAAAF, een grijns op de bol, die je er voorlopig niet meer afkrijgt.

Na wat kleine aanwijzingen, (20 jaar schakelbrommer ervaring) de weg op gegaan richting oefenterrein.
Niet een keer afgeslagen of op het achterwiel (bijna 100 pk die lesmachine) weg gegaan.

Instructeur, een superleuke vent (rijdt met weer en wind op de motor achter je aan), gaf tijdens de heenrit aan, dat ik bij het terugschakelen geen tussengas hoef te geven( aanwensel van oldtimer brommies, die nog al eens afslaan tijdens het terugschakelen).
Daarna begonnen met de korte slalom, vier keer gedaan, een keertje voetje aan de grond gehad, maar viel toch tegen om goed te doen.
Lange slalom ging makkelijker en wat sneller.
Inparkeren...appeltje eitje, de mijne moet hier een schuur in waarvan de deur 80 cm breed is en het stuur bijna een meter.)
Wegrijden ging goed, bochtje op weg draaien ging zeker zo goed, zelfs zo goed, dat de instructeur vroeg of ik het ook met één hand kan, en ja..dan kon ie ook..
Daarna nog langs de instructeur blijven rijden, hij te voet, ik met slippende koppeling erlangs....Van mij had ie mogen slenteren, hij keek steeds achterom waar ik bleef...

Daarna weer terug richting rijschool en gelijk het eerste praktijk examen aangevraagd....5 juli is ie aan de buurt.

Maandag a.s. noodstop, en uitwijken...
Echt gaaf om toen doen.

gr Jim
 
Kijk hem staat op z'n nieuwe paddockstand

4651753171_b561a6a05d_b.jpg


En kijk het nieuwe stuur(zelfmade) lekker glimmen...

4652370052_a3227cdf0f_b.jpg


4651752665_85310b096a_b.jpg



Tot zover het goede nieuws, een klein kasje op de tank gemaakt, wat er niet uitzag toen ik het probeerde bij te werken....

Dus gauw richting verfboer gereden, en vanaag alles maar opnieuw spuiten..

4652369812_7fe4efef58_b.jpg


Zijkapjes zojuist gedaan, vanmiddag de tank en het kontje weer eens aanpassen,
Ik denk dat het nog mooier/beter kan ;-)

gr Jim
 
Terug
Bovenaan Onderaan