Mijn projectje MonoSeat voor de ThunderAce

DaDragon

MF veteraan
18 jul 2005
2.033
0
Apeldoorn
Ik wilde graag een monoseat die verwijderbaar is voor de duoseat en andersom.
Daarom wilde ik werken met een mal ipv een seatcover welke op internet verkocht worden welke over je duobuddy heen gaat.

Vandaag was het weer mooi weer buiten en ben ik erg lekker opgeschoten met de mal voor de monoseat.

Dit was voordat ik begon:
190472281_5_eJ9l.jpeg


De mal moest nog wel klein beetje aangepast worden en daar ben ik dus hiermee bezig: Hier de mal

190472280_5_XkwE.jpeg


De aansluiting voor de achterkant zodat de monoseat niet los kan tijdens het rijden moest ik ook nog pas maken. Hier had ik me iets op verrekend en dus maar een kleine uitsparing van moertjes ertussen.
Nu past ie wel.

190472279_5_A4nR.jpeg


Een gaatje maken voor een platte bout zodat het op zijn plaats blijft zitten.

190472278_5_yRQx.jpeg


hier incl het platte boutje

190472276_5_l-aY.jpeg


Hier begint ie al aardig te passen:

190472277_5_sVOo.jpeg


En hier is al een begin van het eindresultaat:

190472275_5_KCBU.jpeg


Nog een :
190472274_5_SrZ4.jpeg


en hier nog een:

190472273_5_KgiV.jpeg


Het enige wat ik nu nog moet doen is naar de spuiterij om het in dezelfde rode kleur te spuiten :D
Dus dat ga ik de komende week proberen te regelen. :D

Als het af is hou ik jullie weer op de hoogte!

En laat me even weten wat jullie ervan vinden :D
 
Volgt de lijnen wel mooi, maar ff een vraag je schrijft MAL wat heb je nu gedaan een bestaand seatcover pas gemaakt of een MAL gemaakt en daar dat seatcovertje uit getrokken ?
 
Volgt de lijnen wel mooi, maar ff een vraag je schrijft MAL wat heb je nu gedaan een bestaand seatcover pas gemaakt of een MAL gemaakt en daar dat seatcovertje uit getrokken ?

Iemand anders heeft voor mij de mal gemaakt. Omdat diegene dat erg goed kan en veel ervaring mee heeft.
Om het perfect voor elkaar te krijgen heeft hij de passagiersseat nagetekend van een bovenaanzicht. Dat is nl de basis om alles mooi pas te krijgen.
Dan ga je kijken hoe hoog het moet komen. Dan snij je de onderkant af als je de juiste hoogte hebt die je wil hebben.

Ikzelf heb em wel aanmoeten passen. Anders pastte hij niet erg lekker.

kun je dan nog bij je "bagage" onder je kapje? ziet er zo uit alsof het niet zo makkelijk er van af gaat

RFast

Ja ckr. het is net zo makkelijk verwijderbaar als de duoseat.
dus gewoon bestuurdersseat eraf, dan het kapje eraf.

het is dus gewoon wisselbaar voor als je een passagier mee moet nemen of als je alleen gaat rijden.

Het zit dus niet over de duoseat heen. Het is een los kapje geworden.
Dus geen seatcover ofzo.

dat ziet er erg goed uit man !!

bij deze bestel ik er eenjte :-) wat moet dat kosten dan hahahahahha

Als hij er nog een wil maken moet je denk ik rekenen op ca 150 - 175 euro ongespoten.
 
Laatst bewerkt:
da dragon schreef:
Als hij er nog een wil maken moet je denk ik rekenen op ca 150 - 175 euro ongespoten.


woops, ongeacht of het dat waard is qua arbeid en materiaal vind ik dat het niet waard hehehehhe

verder wel erg strak, veel plezier ermee !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan